ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 106998
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
  • 135 بازدید
  • ارسال توسط :
اصفهان| اردوهای جهادی چگونه حججی‌ها را تربیت می‌کنند؟ عصر جدیدی از استعدادها در دل اردوهای جهادی

اصفهان| اردوهای جهادی چگونه حججی‌ها را تربیت می‌کنند؟ عصر جدیدی از استعدادها در دل اردوهای جهادی

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، اردوهای جهادی یکی از بهترین و مفیدترین برنامه‌ها برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است، اردویی که علاوه بر انجام خدمات و اقدامات بسیار با عشق و علاقه سبب فراگیری درس‌های بزرگی در زندگی هر فرد به […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، اردوهای جهادی یکی از بهترین و مفیدترین برنامه‌ها برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است، اردویی که علاوه بر انجام خدمات و اقدامات بسیار با عشق و علاقه سبب فراگیری درس‌های بزرگی در زندگی هر فرد به ویژه جوان‌ترها دارد.

وقتی حرف از اردوهای جهادی به میان می‌آید جوانان فداکار و باسوادی نیز به ذهن می‌آیند که می‌توانند برای کشور بسیار مفید باشند و در آینده از همین جهاد و بسیج برای خدمت‌رسانی به ملت و انقلاب استفاده کنند.

اردوهای جهادی برای همه افراد است و محدود به سن خاصی نمی‌شود اما معمولا نوجوانان و جوانان علاقه بسیاری به شرکت در آن دارند. مهم‌ترین هدف اردوهای جهادی خودسازی و محرومیت‌زدایی است، در این اردوها فرد زمان مناسبی برای شناخت بیشتر از خود و توانایی‌هایش دارد و می‌فهمد که می‌تواند برای کشور و مردمش مفید باشد.

در واقع جهاد و اردوهای جهادی متعلق به هر فردی است که دلش برای انقلاب و اسلام و مردم می‌طپد و برای خدمت به همین مردم و حفظ دستاوردهای انقلاب است که وارد این حرکت بزرگ می‌شود.

جوانان بسیاری از دل اردوهای جهادی بیرون آمدند که خدمات شایسته‌ای نیز ارائه دادند و برخی شهدای مدافع حرم و مدافع وطن نیز از دل همین اردوهای جهادی بیرون آمدند و جان فدا کردند.

استعدادهای فراوانی در جوانان جهادگر وجود دارد

مسئول گروه جهادی در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه در حرکت‌های جهادی عصر جدیدهای زیادی نهفته است و استعدادهای بسیاری وجود دارد، گفت: امثال برنامه‌های عصر جدید در عرصه جهادی سالیان زیادی است در حال اتفاق افتادن است و استعدادهای زیادی از جوانان و نوجوانان روستایی و جهادگر در اردوهای جهادی شناسایی و شکوفا شده است.

غلامرضا آزادی افزود: اگر ممکن بود که اسناد و تاریخچه این استعدادیابی‌ها و شکوفایی استعدادها مستند شود حتما نتیجه‌ای غیرباور برای برخی‌ها به‌دست می‌آید. این حرکت دستاوردهای بسیار زیادی دارد و غیر از بعد خدمت‌رسانی در زمینه سازندگی نیز بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی ابعاد مختلف و منافع و تاثیرات مثبتی دارد اظهار داشت: اردوهای جهادی دستاوردهایی از جنبه‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، سلامت و روان، معنویت، آموزشی، استعدادیابی و خودشناسی دارد.

مسئول گروه جهادی در اصفهان بیان کرد: راه حل تمام مشکلات کشور را در چند واژه روحیه جهادی، مدیریت جهادی، جهاد اقتصادی و دستاوردهای آن می‌توان خلاصه کرد. چیزی که مقام معظم رهبری نیز روی آن تاکید دارند و ابعاد مختلف آن را بیان کردند و افراد چه مسئولان و چه مردم را به سمت جهاد سوق دادند نیز همین است.

اردوهای جهادی مهمترین و بهترین شیوه غنی‌سازی اوقات فراغت است

وی با بیان اینکه ما معتقدیم که مشکلات کشور با این چهار محور جهادی برطرف می‌شود، گفت: اردوهای جهادی جزو مهم‌ترین و بهترین شیوه غنی‌سازی اوقات فراغت برای جوانان و نوجوانان ما است که همه ساله با شکوه‌تر و پربارتر از قبل پیش می‌رود و جوانان زیادی رغبت و انگیزه برای مشارکت در این حرکت‌ها به صورت گروهی برای خدمت‌رسانی با نیت الهی دارند.

مسئول و دبیر نخستین کنگره بین‌المللی شهر جهادگران در سال 96 در ادامه با اشاره به روحیه جهادی در بین مردم اظهار داشت: روحیه جهادی و کار برای خدا کردن چیزی است که کاملا برای مردم ملموس است و دیده می‌شود چه در روستا و چه شهر باشد فرقی نمی‌کند مردم متوجه عمق و نیت این اردوها می‌شوند.

شهدای مدافع حرم در اردوهای جهادی تربیت شده‌اند/ تشکیل 1948 گروه جهادی «محله‌محور» در آذربایجان شرقیخراسان رضوی| طعم شیرین محرومیت‌زدایی در اردوهای جهادی؛ 65 جهادگر در مناطق محروم نیشابور حضور می‌یابندبوشهر| 400 جهادگر دشتی به مناطق محروم اعزام می‌شوند

حرکات جهادی مقدمه‌ای برای تقویت نسل تراز انقلاب است

وی در پاسخ به این سئوال که چگونه روحیه جهادی را می‌توان تقویت کرد، خاطرنشان کرد: حرکت‌های جهادی یک مقدمه و بستر است برای سبک زندگی جهادی، گسترش روحیه جهادی، مدیریت جهادی و تقویت نسل تراز انقلاب. این می‌تواند بستری برای مسائل مهمی باشد که به آن اشاره کردیم، اثرات آن هم دیده می‌شود و بازخوردهای مناسبی نیز دارد.

آزادی افزود: گروه‌هایی که در حرکت‌های جهادی شرکت می‌کنند در خودشان، اطرافیان و مخاطبشان این مسائل را می‌توان تجربه کرد.

وی گفت: در پیام انتصاب ریاست سازمان بسیج مستضعفین مقام معظم رهبری یکی از نکاتی که فرمودند دقیقا اشاره به گسترش اردوهای جهادی بود.

مسئول و دبیر جشنواره ملی داستان کوتاه و خاطره جهادی در سال 97، با اشاره به مشکلاتی که ممکن است حرکات جهادی را تهدید کند، گفت: مسائلی که ممکن است این حرکت را تهدید کند یکی عدم حمایت مسئولان است که ممکن است یا سهل انگاری کنند و یا عمداً نخواهند حمایت مادی و معنوی کنند در جهت اینکه نیروهای جهادگر بتوانند به بهترین شکل خدمت کنند. بعضا هم کانالیزه می‌شود و ممکن است از جانب نهادها و سازمان‌ها این حرکات هدایت شود.

وی افزود: از دیگر مسائلی که ممکن است این حرکات جهادی را تهدید کند این است که به‌جای مردمی شدن و عمومی‌سازی اشتباهات عادی شود و این باعث آسیب می‌شود و سطح کار از نظر کیفی و کمی پایین می‌آید.

جهادگران در اردوهای جهادی مبانی اخلاقی می‌آموزند

آزادی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی یکی از اهداف اردوهای جهادی است اظهار داشت: اردوهای جهادی بدون حمایت‌های دولتی و نهادهای مربوطه قطعا به آن نتیجه‌ای که باید  نمی‌رسد، چون بودجه‌ها و هماهنگی‌هایی می‌خواهد که در سطح اردوهای جهادی و حرکت‌های جهادی نیست.

وی ادامه داد: غیر از بحث محرومیت‌زدایی حرکت‌های جهادی اهداف دیگری هم داشته است که به پیشرفت سبک زندگی منجر می‌شود. فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از دیگر اهداف این حرکات جهادی است که با هدف ارتقای سطح فرهنگی، آموزشی و مهارتی روستاییان پیش می‌روند.

مسئول گروه‌های جهادی با اشاره به اخلاق‌مداری در بین جهادگران گفت: مبانی اخلاقی در اردوهای جهادی رواج دارد، کسی که وارد این اردوها می‌شود با مسائلی مانند ولایت‌پذیری، اخلاق‌مداری، اصراف نکردن، جلوگیری از افراط و تفریط و استفاده از تمام ظرفیت‌های مادی معنوی آشنا می‌شود.

وی با بیان اینکه ما اعتقاد داریم حرکت‌های جهادی نباید به روستاها محدود شود اظهار داشت: باید الگوسازی و مدل‌سازی شود که در شهرها و حتی در سطح بین‌المللی این حرکت‌ها گسترش پیدا کنند چون ظرفیت این را دارند و امیداوریم زودتر این تفاق بیفتد.

آزادی افزود: کشورهای محور مقاومت و کشورهای همسایه به این روحیه و مدل نیاز دارند. امیدوارم حرکت‌های جهادی یک کارشناسی شود که به عنوان یکی از مدل‌های غنی‌سازی اوقات فراغت گسترش پیدا کند به ویژه در نسل نوجوان اثرات خوبی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حرکت‌های جهادی و آخرین اردویی که شرکت کردیم در فریدون‌شهر تعداد زیادی از نیروهای 12 ساله تا 60 ساله که شرکت کردند. این منطقه یکی از مناطق خیلی محروم استان است که جهادگران مسافت خیلی طولانی و سختی را پشت سرگذاشتند و با امکانات خیلی کم کنار آمدند اما خدمات بسیاری اراده دادند که برای مردم آن منطقه بسیار مفید بود.

مسئول و دبیر جشنواره ملی داستان کوتاه و خاطره جهادی 97 ادامه داد: یکی از کارهای فرهنگی که در این منطقه انجام دادیم کارهای فرهنگی و ساخت یادگار شهدا بود. مردم آن منطقه خیلی استقبال کردند و به تعداد شهدایی که داشتند گوسفند ذبح کردند و ارادت ویژه‌ای به انقلاب و بسیج و رهبر و شهدا داشتند.

شهدایی که از دل اردوهای جهادی تربیت شدند

وی با اشاره به شهدایی که در اردوهای جهادی شرکت داشتند، گفت: بر اساس رصدهایی که تاکنون انجام شده مشخص شده است که  36 نفر از شهدای مدافع حرم از افرادی بودند که در حرکت‌های جهادی شرکت داشتند.

آزادی افزود: شهدایی مانند شهید محسن حججی و شهید جواد محمدی از نمونه جوانانی است که در حرکات جهادی بسیار شرکت می‌کردند. شهید مدافع وطن شاه‌زیدی نیز از جمله همین افراد است.

اردوهای جهادی از زمانی که ایجاد شده تاکنون منشا خدمات و برکات بسیاری برای کشور به ویژه در مناطق محروم شده است به طوری که مشکلات روستاهایی که جهادگران به آنجا رفته‌اند کاملاً و یا تا حدود بسیاری برطرف شده است.

جهادگر بودن و شرکت در اردوهای جهادی وابسته به قشر و سن خاصی نیست و همه افراد می‌توانند در آن شرکت کنند، نوجوانان و جوانان آگاه و باسواد بسیاری در این اردوها شرکت می‌کنند و هر کدام با توجه به توانایی خود خدمات شایسته‌ای ارائه داده و می‌دهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن