ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 107053
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۴:۱۷
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :

انصارالله پایگاه ملک خالد عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، وزارت بهداشت یمن از افزایش آمار تلفات بمباران ائتلاف سعودی به بازاری در صعده خبر داد و گفت، این حملات ۱۴ کشته برجای گذاشته که چهار تن آنها کودک هستند در حالی که این جنایت ۲۶ زخمی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، وزارت بهداشت یمن از افزایش آمار تلفات بمباران ائتلاف سعودی به بازاری در صعده خبر داد و گفت، این حملات ۱۴ کشته برجای گذاشته که چهار تن آنها کودک هستند در حالی که این جنایت ۲۶ زخمی نیز داشته که ۱۴ تن آنها کودک هستند.

ائتلاف متجاوز سعودی این جنایت جدید خود را با بمباران بازار روز آل ثابت در شهرستان قطابر در صعده رقم زده است.

حزب کنگره مردمی سراسری یمن اعلام کرد، جنایت ائتلاف سعودی در صعده جنایت جنگی به معنای واقعی کلمه است و سکوت جهانی در قبال این دست جنایت‌ها در حق ملت یمن در تشویق متجاوزان به ارتکاب جنایت‌های بیشتر بی‌تاثیر نبوده و چه بسا ترغیب‌کننده باشد.

رسانه‌های وابسته به انصارالله تصاویری از قربانیان این جنایت پخش کردند. سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی بازاری بسیار شلوغ در منطقه آل ثابت را شهرستان قطابر را بمباران کردند.

این در حالی است که ائتلاف متجاوز عربی این حمله را تکذیب کرده و تقصیر را به گردن انصارالله انداخته است.

شهرستان قطابر از شهرستان‌های واقع در نزدیکی مرزهای عربستان و یمن بوده که شاهد درگیری‌های پراکنده بین انصارالله و نیروهای سعودی است.

روایت ائتلاف متجاوز از حمله قطابر

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی در بیانیه‌ای ضمن انداختن مسؤولیت این جنایت به گردن انصارالله مدعی شد: آنچه شبه نظامیان حوثی در حمله به بازار آل ثابت مرتکب شدند اقدامی تروریستی است که در حق شهروندان یمنی و قبایل آل ثابت انجام گرفته است زیرا این قبایل علیه حوثی‌ها هستند!

همچنین محمد آل جابر، سفیر عربستان سعودی در یمن مدعی شد: حوثی‌ها مرتکب این جنایت شدند و آنها این بازار را با موشک‌های کاتیوشا به منظور ترساندن ساکنانش و بازداشتن‌شان از قیام علیه آنها هدف گرفتند.

معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن نیز انگشت اتهام را به سمت حوثی‌ها گرفت و آنها را مسؤول دانست.

این حادثه، حمله ماه اوت ۲۰۱۸ را تداعی کرد که در آن ده‌ها تن از جمله کودکان در بمباران اتوبوسی توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی در بازار صعده کشته شدند. حمله‌ای که ائتلاف ابتدا مسؤولیت آن را رد کرد و بعدها تقصیر را به گردن گرفت و آن را حمله‌ای غیرقابل توجیه خواند.

در عین حال منابع یمنی به الجزیره گفتند، جنگنده‌های ائتلاف روز دوشنبه چندین بار پادگان السواد یکی از پادگان‌های گارد جمهوری سابق در شهرستان سنحان در جنوب صنعا را بمباران کردند.

در واکنش به جنایت‌های ائتلاف عربی، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به انصارالله اعلام کرد، یگان پهپادی ارتش با پهپادهای قاصف کی ۲ پایگاه ملک خالد در خمیس مشیط واقع در عسیر در جنوب عربستان را آماج حملات خود قرار داد که این حملات با دقت به آشیانه‌های جنگنده‌ها و اهداف نظامی دیگر برخورد کردند.

او باز هم تکرار کرد: این عملیات در واکنش به ادامه تجاوزات و محاصره ظالمانه و ارتکاب جنایت‌های وحشتناک علیه ملت یمن انجام گرفت.

او پیشتر از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از نیروهای ارتش عربستان و ائتلاف متجاوز سعودی در پی حمله به انبار تسلیحاتی و تجمع آنها در منطقه الدائر در غرب عسیر با موشک بالستیک بدر F خبر داده بود.

یحیی سریع همچنین روز گذشته حملات پهپادی گسترده به فرودگاه أبها را اعلام کرد. وی افزود، این حملات با دقت به اهداف خود اصابت کرده و منجر به تعطیلی ناوبری هوایی در فرودگاه شد.

از سوی دیگر، مجددا درگیری‌هایی بین نیروهای مزدور وابسته به دولت مستعفی و نیروهای انصارالله در استان الحدیده در غرب یمن رخ داد.

یک منبع نظامی به اسپوتنیک گفت، انصارالله به مواضع نیروهای مزدور حمله کرد و درگیری‌ها با سلاح‌های سنگین دوطرف و تیراندازی‌های متقابل همراه شد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن