ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 107226
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۶:۱۰
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :
رسانه‌ قطری: امارات در حال پیاده شدن از کشتی در حال غرق عربستان است

رسانه‌ قطری: امارات در حال پیاده شدن از کشتی در حال غرق عربستان است

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الشرق در گزارشی تحلیلی آورده است: در پی اعلام سفر هیئتی اماراتی به ایران برای گفت وگو درباره صلح، شاهدیم که ابوظبی خود را از کشتی درحال غرق شدن یمن به بیرون پرتاب […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الشرق در گزارشی تحلیلی آورده است: در پی اعلام سفر هیئتی اماراتی به ایران برای گفت وگو درباره صلح، شاهدیم که ابوظبی خود را از کشتی درحال غرق شدن یمن به بیرون پرتاب می کند و هم پیمان خود عربستان را در مقابله تمام عیار با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به حال خود رها می کند. انتشار خبر سفر مسئولان نظامی بلندپایه امارات به تهران شوک بزرگی در محافل رسمی و مردمی عربستان ایجاد کرد.

ایران و امارات در پایان نشست خود که بعد از شش سال دوباره برگزار می شد، بیانیه مشترکی صادر کردند و رئیس دفتر رئیس جمهور ایران گفت که امارات در حال بازنگری در سیاست های خود در یمن است. وی افزود که امارات موضع متفاوتی در قبال یمن می گیرد و ابوظبی تمایل به تماس با ایران با هدف حفظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز دارد.

دلایل برگشتن امارات به سمت ایران از نگاه خبرنگار الجزیرهعضو جنبش انصارالله: تغییر معادله قدرت به‌نفع مردم یمن/ تفاوتی میان نظامیان سعودی و اماراتی وجود ندارد

جدا شدن امارات از هم پیمانش عربستان را می توان با دو سناریو تفسیر کرد. نخستین سناریو این است که از یک سو حکومت امارات خود را از کشتی در آستانه غرق شدن به بیرون پرتاب می کند و عربستان را تنها به حال خود رها می کند تا با سرنوشتش در برابر ارتش و کمیته های مردمی یمن مواجه شود و از سوی دیگر، تلاش می کند تا از ناکامی های مرحله گذشته گذر کند و راه تنفس جدیدی را باز کند که چه بسا فشار بین المللی بر ابوظبی را کاهش دهد؛ به ویژه که جامعه بین المللی موارد نقض حقوق بشر از سوی ائتلاف متجاوز به یمن را به شدت محکوم کرده و می کند.

حکومت امارات همچنین به دنبال آن است که دل ایران را به دست آورد. این امر به دنبال خود کاهش فشار ارتش و کمیته های مردمی یمن و حملات پیاپی به تاسیسات و فرودگاههای امارات را بعد از وخامت اوضاع اقتصادی در این کشور به همراه خواهد داشت.

دومین سناریو این است که تلاش امارات برای به دست آوردن دل تهران در چارچوب اذعان به شکست ائتلاف تحت فرماندهی عربستان در یمن صورت می گیرد. یعنی به احتمال زیاد، اقدامات کنونی امارات -با آگاهی رژیم سعودی- در قالب طرح جدیدی برای کاستن از تلفات خودشان در یمن و گشودن افق ها و تماس های مستقیم و غیرمستقیم با تهران صورت می گیرد؛ به ویژه که ریاض و ابوظبی اعتمادی به ورود رئیس جمهور آمریکا به جنگ مستقیم با ایران ندارند. از این رو، رژیم های امارات و عربستان به اذعان به واقعیت موجود و تماس با ایران متوسل شده اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن