ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 107650
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :
افزاش درگیری متحدان عربستان و امارات در جنوب یمن

افزاش درگیری متحدان عربستان و امارات در جنوب یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‎الملل خبرگزاری فارس، امارات ادعای خروج تدریجی از یمن را دارد، اما هر روز که می‌گذرد، درگیری شبه‌نظامیان تحت حمایت آن با نیروهای وابسته به عربستان سعودی و دولت «عبد ربه منصور هادی» که مورد حمایت ریاض است، بیشتر می‌شود. شبکه المیادین امروز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‎الملل خبرگزاری فارس، امارات ادعای خروج تدریجی از یمن را دارد، اما هر روز که می‌گذرد، درگیری شبه‌نظامیان تحت حمایت آن با نیروهای وابسته به عربستان سعودی و دولت «عبد ربه منصور هادی» که مورد حمایت ریاض است، بیشتر می‌شود.

شبکه المیادین امروز چهارشنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از داد که عناصر مسلح تحت حمایت امارات و شبه‎نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن روز چهارشنبه (16 مرداد) بشدت در عدن با یکدیگر درگیر شده‌اند.

مسئولان محلی یمن می‎گویند که این درگیری بین عناصر نیروهای موسوم به «الحزام الامنی» (کمربند امنیتی) تحت حمایت امارات و نیروهای گارد ریاست جمهوری وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست هادی صورت گرفته است.

در همین ارتباط، خبرگزاری آناتولی گزارش داد که دو طرف روز چهارشنبه در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری «معاشیق» در عدن با یکدیگر درگیر شدند، اما تعداد تلفات احتمالی آن مشخص نیست.

پیش از این هم، شبه نظامیان طرفدار امارات و دولت مستعفی یمن در اطراف کاخ ریاست جمهوری المعاشیق در عدن با یکدیگر درگیر شده بودند که در این درگیری‌ها، ده‎ها نفر از دو طرف کشته و زخمی شدند.

حمله نیروهای تحت حمایت امارات به کاخ ریاست جمهوری مذکور در حالی است که ابوظبی اخیرا اعلام کرده که قصد خروج نیروهایش از جنوب یمن را دارد و حتی گام‎هایی در این زمینه برداشته است اما برخی گزارش‌های خبری حاکی است که امارات در حال جایگزینی شبه‌نظامیان آموزش دیده با نیروهای اماراتی است.

شبکه خبری الجزیره می‎گوید که اعلام عقب‎نشینی نیروهای اماراتی از جنوب یمن، نقشه ابوظبی برای تسلط کامل بر استان عدن است (جزئیات بیشتر).

مسئولان انصارالله می‌گویند که نیروهای «کمربند امنیتی» در راستای تصرف کامل بر عدن، شمالی‎های مقیم جنوب یمن را شناسایی و سپس آنها را مجبور به مهاجرت می‏‌کنند.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل دیروز (سه‎شنبه) به موضوع «مهاجرت اجباری» شمالی‌های مقیم جنوب یمن واکنش نشان داد و گفت که «کمربند امنیتی» امارات در مساله «مهاجرت اجباری» در عدن دست دارد.

«راوینا شامداسانی» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که اقدام نیروهای کمربند امنیتی در «مهاجرت اجباری» شمالی‎های مقیم جنوب یمن با انگیزه‎های «نژادپرستانه» و «مهاجرت» صدها یمنی صورت می‎گیرد.

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی یکشنبه گذشته خود سناریوی چنددستگی در عدن تحت عناوین قومی را محکوم کرد و گفت که «اشاعه ناامنی‌ها در جنوب یمن در راستای این سناریو صورت می‌گیرد، لذا منفعت یمنی‎ها در همکاری و صلح و امنیت است».

وی گفت که «برخی‎ از اشغالگری امارات در یمن و حضور اماراتی‌ها استقبال و در عین حال از مردم یمن اکراه دارند و از آنها دوری می‎کنند»(جزئیات بیشتر).

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن