ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 108106
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۶:۵۷
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
مصاحبه| البخیتی: اختلاف عربستان و امارات بر سر تقسیم غنایم در یمن است/ خطر تجزیه یمن به ایالت های کوچک

مصاحبه| البخیتی: اختلاف عربستان و امارات بر سر تقسیم غنایم در یمن است/ خطر تجزیه یمن به ایالت های کوچک

– اخبار بین الملل – "محمد البخیتی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم درخصوص علل درگیری نظامی خونین جاری بین شبه نظامیان طرفدار امارات و شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن (مورد حمایت عربستان) در جنوب این کشور و به […]

– اخبار بین الملل –

"محمد البخیتی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم درخصوص علل درگیری نظامی خونین جاری بین شبه نظامیان طرفدار امارات و شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن (مورد حمایت عربستان) در جنوب این کشور و به طور مشخص در شهر عدن گفت: علت این درگیری، رقابت عربستان و امارات بر سر تقسیم منافع در استان های اشغالی یمن است.
 

گفتگوی اختصاصی|حمید رزق: درگیر‌ی‌های عدن در راستای تجزیه یمن استگزارش|دعوای عربستان و امارات در عدن بر سر چیست؟/ توطئه‌ی تجزیه یمن در آوردگاه عدنجنگ توئیتری اماراتی‌ها و سعودی‌ها در پی ناآرامی‌های عدن با کد «971» و «966»

البخیتی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره برخی گزارشها مبنی بر تلاش امارات برای جدا کردن جنوب یمن به منظور تشکیل یک کشور هم پیمان برای خود در آنجا با هدف کنترل بر آب های منطقه ای جنوبی یمن جهت توسعه منافع اقتصادی خود، چیست؟ گفت: تقسیم یمن به ایالتهای کوچک به نفع امارات و عربستان است زیرا یمن را تضعیف می کند و کشورهای متجاوز می توانند به طمع ورزی ها و اهداف خود برسند. در نتیجه یمن فقط با خطر تقسیم به دو کشور مواجه نیست بلکه با خطر تقسیم شدن به چندین ایالت کوچک روبرو است.

خبرنگار تسنیم سپس این سوال را مطرح کرد که چرا اختلافات در روزهای اخیر بین نیروهای طرفدار عربستان ونیروهای طرفدار امارات در جنوب یمن به این مرحله رسیده به طوری که طی روزهای گذشته شمار زیادی از این نیروها در درگیری های خونین با یکدیگر کشته شده اند، این در حالی است که عربستان پیشتر مدعی شده بود که امارات یکی از شریان های اصلی ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن به شمار می آید، البخیتی در پاسخ گفت: عربستان و امارات درخصوص تحویل جنوب یمن به امارات توافق کرده بودند. عربستان به بازگرداندن (عبدربه منصور) هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) به شهر صنعا به عنوان یک حاکم صوری و دستیابی به طمع ورزیهای خود در سراسر یمن از طریق او دل بسته بود اما وقتی فهیمد که این امر امکانپذیر نیست، توجه خود را به سمت استان های اشغالی یمن معطوف کرد. این استانها انتظار می رفت که براساس توافق تقسیم کیک یمن، صد درصد برای امارات باشد و همین مسئله نیز باعث بروز اختلاف با امارات شد.

خبرنگار تسنیم همچنین این پرسش را مطرح کرد که "حالا بعد از برملا شدن اهداف ائتلاف سعودی در یمن از جمله بستن دهان های منتقدان و انداختن مخالفان به زندان ها و ایجاد زندان های سری و تلاش برای تجزیه یمن به ایالت های کوچک در راستای خدمت به طرح امارات و عربستان در منطقه، آشکار شده، آیا طرف هایی که در آغاز فریب ادعاهای ائتلاف سعودی از جمله "حمایت از مشروعیت" (حمایت از دولت هادی) را خوردند، از خواب بیدار خواهند شد یا همچنان به تایید تجاوزگری که باعث ویرانی یمن و تبدیل آن به یکی از فقیرترین کشورهای جهان شده است، ادامه خواهند داد؟، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در پاسخ به سوال گفت: بله، یک خیزش و خروش رو به افزایش در جامعه وجود دارد که یکی از عوامل مهمی است که باعث شده تا کفه "موازنه قوا" به نفع یمن سنگینی کند. در کنار این عامل، توسعه توانمندیهای دفاعی یمن نیز به عنوان یک عامل مهم دیگر در این زمینه مطرح است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن