ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 108127
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
دیدار معاون فرهنگی جهاددانشگاهی تهران و تعدادی از دانشجویان با خانواده یک شهید مدافع حرم

دیدار معاون فرهنگی جهاددانشگاهی تهران و تعدادی از دانشجویان با خانواده یک شهید مدافع حرم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، «جمال رحیمیان» معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران و شماری از دانشجویان و همکاران جهاد دانشگاهی در قالب برنامه «چشم و چراغ» با خانواده پدر شهید مدافع حرم «عباس آبیاری» دیدار کردند. دراین دیدار پدر شهید «عباس آبیاری» گفت: از دوستانی که شهادت عباس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، «جمال رحیمیان» معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران و شماری از دانشجویان و همکاران جهاد دانشگاهی در قالب برنامه «چشم و چراغ» با خانواده پدر شهید مدافع حرم «عباس آبیاری» دیدار کردند.

دراین دیدار پدر شهید «عباس آبیاری» گفت: از دوستانی که شهادت عباس را تبریک می‌گویند به خوبی استقبال می‌کنیم. عباس از ۲۰ ماهگی لباس مقدس سپاه را برتن کرد و از کودکی موارد نظامی را آموخت که موجبات تعجب سپهبد شهید صیاد شیرازی را فراهم کرد.

وی با بیان این‌که من معتقد بودم عباس باید از کودکی اسلحه به دست بگیرد و بیاموزد، افزود: در موقعیتی در نمایشگاه سلاح به خواسته شهید صیاد شیرازی عباس در سنین کودکی برخی اسلحه های جنگی در نمایشگاه را باز و بسته کرد.

وی خاطرنشان کرد: عباس در یک عملیات تفحص به مدت دو هفته به دنبال شهیدی به اسم عباس بود که بالاخره توانست آن را پیدا کند و سجده شکر بجا آورد.  در آن زمان رسم بر آن بود که هرکسی شهیدی را پیدا می‌کند قمقمه‌اش مال او می‌شد عباس هم قمقمه را به منزل آورد.

پدر  شهید آبیاری با بیان این‌که از زمان حضور عباس در سوریه تا زمان شهادتش ۱۰ روز طول کشید، خاطرنشان کرد: عباس پیش از شهادت حدود ۶۵ داعشی را کشت.

مادر شهید  آبیاری گفت: عباس در دوران نوجوانی خواب شهادتش را دید و پس از آن به من گفت من در جوانی به شهادت می‌رسم بار دیگر همان خواب را در ۲۳ سالگی دید و گفت مادر براساس خوابی که دیده‌ام من دوبار شهید می‌شوم یک بار با نیت پدرم و بار دوم برای خودم.

وی ادامه داد: پس از شنیدن خبر شهادت عباس به من این چنین گفتند که تیر به عباس اصابت کرد و سپس به ماشین او موشک خورد در آن لحظه من بسیار خوشحال شدم از این‌که عباس اسیر نشد اما همیشه تعجب من از این بود که چرا در هنگام دفن و مراسم خاکسپاری عباس تابوت آن را باز نکردند تا این‌که پس از گذشت چند روز پدرش نحوه شهادتش را برای من بازگو کرد.

وی گفت: عباس در ابتدا شهید می‌شود و سپس دست و پایش را چهار قطعه می‌کنند.

این مادر شهید  با بیان این‌که عباس ساده زیستن را دوست می‌داشت و همیشه مرتب و آراسته بود، در ادامه افزود: عباس با سن کمش مرد بود.

او گفت: او کار نظامی را از کودکی یاد گرفت و یا در کار منزل هم به من کمک می‌کرد عباس قهرمان جهان در رشته جودو و کونگ فو در سال ۹۴ بود.

وی ادامه داد: عباس فردی با استعداد بود به نحوی که رشته‌های رزمی را ۶-۵ پله طی می‌کرد. پیش از عزیمت به سوریه هم به کربلا رفت و قصد داشت از کربلا اعزام شود اما پدرش اجازه نداد که به تنهایی اعزام شود.در کربلا با حضرت ابوالفضل عهد کرده بود که تا زمانی که مدافع حرم زینب(س) خواهرت نشده‌ام آبی ننوشم اما برای حفظ سلامت کلیه‌ها در ابتدا و پایان روز یک استکان چای را می‌نوشم.

وی با بیان این‌که عباس ۴۵ روز به نذر خود عمل کرد و فقط همزمان با آغاز دوره آموزشی بود که آب خالص نوشید، افزود: از ویژگی بارز عباس چشم پاکی و پاک زندگی کردن بود.

«جمال رحیمیان»، معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران نیز دراین دیدار با بیان این‌که در مقابل عظمت، ایمان و صبر شما خانواده بزرگوار سخنی برای گفتن نداریم، افزود: رسیدن به این معرفت که خداوند فرموده با اموال و اولادتان آزمایش می‌شوید مهم است و مهم تر از آن این است که شما از این آزمایش سربلند بیرون آمده اید.

وی یادآور شد: اگر امثال عباس‌ها نبودند همان بلایی بر سر قبور مطهر ائمه می‌آمد که بر سر قبر حجر بن عدی آمد و بی‌تردید اگر شهدای عزیزی چون عباس نبودند گام بعدی جنایتکاران داعش و النصره ایران اسلامی بود.

انتهای پیام 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن