ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 108298
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۵۲
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
پیوند ایران_یمن الگویی برای برقراری روابط بین کشور‌های اسلامی است

پیوند ایران_یمن الگویی برای برقراری روابط بین کشور‌های اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روز سه‌شنبه هیئت انصارالله پس از دیدار با وزیر خارجه کشورمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند، که بازتاب گسترده‌ای در میان سیاستمدران و فعالان جنبش‌های اسلامی و سران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داشت. در این دیدار […]

پیوند ایران_یمن الگویی برای برقراری روابط بین کشور‌های اسلامی است/کشور‌های ارتجاعی منطقه و غرب از وحدت و همگرایی ایران و یمن بیم دارند/روابط یمن و ایران طی ۳۰۰ سال گذشته در دنیا بی سابقه است/ اکنون یمن صحنه افول نیرو‌های دست نشانده و تجزیه طلب غرب است/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روز سه‌شنبه هیئت انصارالله پس از دیدار با وزیر خارجه کشورمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند، که بازتاب گسترده‌ای در میان سیاستمدران و فعالان جنبش‌های اسلامی و سران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داشت.

در این دیدار نامه سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، دبیرکل انصارالله یمن به رهبر معظم انقلاب تقدیم شد. گفتن این نکته خالی از لطف نیست که سخنگوی جنبش انصارالله یمن، در این دیدار با خنجر همیشگی که نماد مردانگی و نشانه زیدی بودن است، حاضر شد.

بیشتر بخوانید: نامه دبیرکل انصارالله یمن تقدیم رهبر انقلاب شد

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: بین مردم ایران و یمن پیوند عقیدتی، فرهنگی، تاریخی و عمیق برای مقابله با سیاست‌های استعماری وجود دارد که می‌تواند به عنوان الگویی برای برقراری رابطه بین کشور‌های اسلامی مطرح شود.

او افزود: در حقیقت فاصله و موانع بسیاری در ارتباط با مردم و دولت ایران و یمن وجود دارد، ولی اکنون پایه‌هایی از روابط تشکیل شده است که به مجرد برداشتن موانع می‌تواند به گسترده ترین، فعال‌ترین و پر ابعاد‌ترین رابطه سیاسی بین مردم ایران و یمن تبدیل شود.

قنادباشی با بیان اینکه دنیای استعمار و کشور‌های ارتجاعی منطقه از وحدت و همگرایی ایران و یمن بیم دارند، تصریح کرد: اتحاد تهران و صنعا می‌تواند قدرت و توانمندی ایجاد کند تا با هرگونه سیاست‌های مداخله جویانه و سیطره طلبانه مقابله کند، بنابراین  می‌توان گفت همین موضوع عامل نگرانی غرب است.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: در ۴ سال قبل عربستان به نمایندگی از آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها علیه یمن جنگید، چرا که آنها نمی‌خواهند پیوند و روابطی میان ایران و انصارالله ایجاد نشود، افزون بر آن در حال حاضر ما شاهد پدیده‌ای به نام محور مقاومت هستیم،  در واقع کشور‌های محور مقاومت با افزوده شدن یمن به آنها به صورت قدرت گسترده‌تری مطرح می‌شود، بنابراین آنها از این موضوع نگران‌اند و به خاطر آن جنگیده‌اند.

او تأکید کرد: به همان اندازه که عربستان به یمن ضربه زد، خودش هم شکست بزرگی را متحمل شد، چرا که تصور نمی‌کرد نتواند حکومت دست‌نشانده خود را در یمن روی کار بیاورد و این سرآغاز تغییر تاریخ یمن است که می‌تواند امیدی برای گسترش توانمندی کشور‌های محور مقاومت باشد.

قنادباشی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با سخنگوی جنبش انصارلله، گفت: این دیدارها نشان دهنده این است که در درون کشور‌های محور مقاومت روابط بسیار صمیمانه، دوستانه و عاری از امیال سیطره جویانه است، در حقیقت چنین روابطی در دنیا طی ۳۰۰ سال گذشته سابقه ندارد.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: در حال حاضر عربستان و امارات در مسیر شکست قرار گرفتند و خواستار پایان دادن به جنگ یمن هستند، همچنین ریاض نگران شکستی است که بعد از اعلام پایان جنگ یمن آنها را از پا درمی‌آورد و این نشان دهنده توانمندی کشور‌های محور مقاومت است.

او با بیان اینکه سیطره و اشراف بر تنگه باب المندب به یمن اهمیت می‌بخشد، تصریح کرد: صنعا کشور بسیار ثروتمندی است که  سیاحتگری، معادن، نفت و گاز بر ارزش آن می افزاید، در حقیقت باید به یاد داشته باشیم که یمن  عمدا آن را در فقر نگه داشته و علیه این کشور جنگ به راه انداخته‌اند تا نتواند از قابلیت‌های اقتصادی خود استفاده کند.

قنادباشی با اشاره به پایان جنگ یمن، گفت: زمانی که شکست متجاوزان یمن اعلام شود، تاریخ جدیدی در آن آغاز و صنعا به یکی از کشور‌های موفق تبدیل می‌شود، در حقیقت در داخل یمن فجایع انسانی بسیاری اتفاق افتاد که ناشی از جنگ تحمیلی بود، به عنوان مثال گسترش بیماری وبا که همچنان عوارض آن باقی مانده است.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: کمبود مواد غذایی و دارو که سبب مرگ و میر زیادی شد و کشتار‌هایی که در نقاط مسکونی بر اثر بمباران اتفاق افتاد، از دیگر فعالیت‌های ضد انسانی عربستان علیه یمن بود، به همین دلیل می‌توان گفت فجایع یمن ویترینی از فجایع انسانی است که توسط ارتجاع عرب به نمایندگی از غرب ایجاد شده است و این مدرک مهمی بر ضد انسانی بودن این ائتلاف غربی_عربی_عبری است.

او ادامه داد: مردم یمن مقاومت را برگزیدند و این ایستادگی توانست به طور شگفت انگیزی موجب جلوگیری از قضایای دیگر و  تسلط استعمار و ارتجاع منطقه بر یمن شود و در حال حاضر هم جنبش انصارلله به عنوان جنبش قابل قبول برای اکثریت مردم صنعا و شورای عالی سیاسی آن به عنوان شورای موفق و دموکراتیک توانسته یمن را به دست آورد.

قنادباشی در پایان گفت: عربستان به نمایندگی غرب در برخی از استان‌های جنوبی استعمار در تلاش است که با ایجاد اختلاف و جدایی حرکات‌های تجزیه طلبانه را گسترش بدهد و گروه‌های دست آموز و وابسته به غرب را در یمن حاکم کند، که این دو در شرف شکست است به عبارت دیگر پروژه تجزیه یمن نتوانست حکومت دست نشانده مورد اطمینان غرب را در صنعا ایجاد کند، در نتیجه یمن در حال حاضر صحنه افول نیرو‌های دست نشانده و تجزیه طلب غرب است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن