ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 108309
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
دولت مستعفی کاخ معاشیق در عدن را تحویل گرفت/ حضور کمیته عربستانی برای نظارت بر روند عقب‌نشینی

دولت مستعفی کاخ معاشیق در عدن را تحویل گرفت/ حضور کمیته عربستانی برای نظارت بر روند عقب‌نشینی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، یک منبع امروز (پنج‌شنبه) به پایگاه خبری العربیه گفت: گارد حفاظتی رئیس جمهوری مستعفی یمن کاخ معاشیق در عدن را پس از عقب‌نشینی نیروهای شورای انتقالی جنوب (جدایی طلبان وابسته به امارات) تحویل گرفت. این شبکه خبری در ادامه از ورود یک کمیته […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، یک منبع امروز (پنج‌شنبه) به پایگاه خبری العربیه گفت: گارد حفاظتی رئیس جمهوری مستعفی یمن کاخ معاشیق در عدن را پس از عقب‌نشینی نیروهای شورای انتقالی جنوب (جدایی طلبان وابسته به امارات) تحویل گرفت.

این شبکه خبری در ادامه از ورود یک کمیته از عربستان برای نظارت بر روند عقب‌نشینی شورای انتقالی جنوب از نهادهای دولتی عدن خبر داد.

العربیه گزارش داد، نیروهای شورای انتقالی جنوب و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن با وجود اینکه هر دو از سال ۲۰۱۵ در ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان علیه جنبش انصارالله حضور دارند اما درگیری‌های شدیدی میان آنها در عدن شکل گرفتند.

سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد، در درگیری‌های عدن حدود ۴۰ تن کشته و ۲۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای تاکید کرد، بیمارستانی به مدیریت این سازمان در عدن در کمتر از ۲۴ ساعت به ۱۱۹ زخمی خدمات درمانی ارائه کرد.

 دولت مستعفی یمن این اتفاقات را “کودتا علیه مشروعیت” می‌خواند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزراش داد، عربستان از دولت (مستعفی) یمن و همه طرف‌های درگیر در عدن دعوت کرد در نشستی فوری در ریاض برای بررسی موارد اختلاف، خردورزی، پایان دادن به تفرقه و آشوب و نیز برقراری اتحاد میان تمامی گروه‌ها حضور یابند.

واس افزود: هدف از این نشست مقابله با حوثی‌ها و دیگر گروه‌های تروریستی، بازگرداندن دولت و بازگشت امنیت و ثبات به یمن است.

اما محمد عبدالله الحضرمی، معاون وزیر خارجه دولت مستعفی یمن ضمن استقبال از دعوت عربستان به برگزاری چنین نشستی درباره تحولات عدن تاکید کرد: طبق بیانیه ائتلاف عربی پیش از هر گفت‌وگویی، شورای انتقالی باید از پایگاه‌هایی که ظرف چند روز گذشته به کنترل درآورده عقب‌نشینی کند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن