ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 108358
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۲۸
  • 72 بازدید
  • ارسال توسط :
شورای انتقالی جنوب: هدف ما تشکیل کشور یمن جنوبی است

شورای انتقالی جنوب: هدف ما تشکیل کشور یمن جنوبی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا به نقل از العالم؛ شورای انتقالی جنوب که روز شنبه گذشته توانست با بیرون راندن نیروهای دولت منصور هادی کنترل شهر «عدن» را در دست گیرد، در بیانیه‌ای بر لزوم تشکیل دوباره کشور «یمن جنوبی» تأکید کرد. به نوشته پایگاه خبری عربی۲۱، این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا به نقل از العالم؛ شورای انتقالی جنوب که روز شنبه گذشته توانست با بیرون راندن نیروهای دولت منصور هادی کنترل شهر «عدن» را در دست گیرد، در بیانیه‌ای بر لزوم تشکیل دوباره کشور «یمن جنوبی» تأکید کرد.

به نوشته پایگاه خبری عربی۲۱، این بیانیه پس از نشست فوق‌العاده شب گذشته (پنجشنبه) در شهر «التواهی» در مقر شورای انتقالی جنوب صادر شد و در آن آمده است: «هدف مردم جنوب تشکیل دوباره کشور فدرالی یمن جنوبی است و این هدف هیچ جایگزین دیگری ندارد.»

شورای انتقالی جنوب افزود: «عدم توجه به مسأله هویت و ملت جنوب موجب افزایش خطرات و پیچیدگی‌های امنیت منطقه و جهان شده است و بیش از این نباید در این خصوص مماشات کرد.»

این شورا همچنین از ائتلاف سعودی برای کنترل بحران اخیر در عدن و دعوت از طرفین برای گفت‌وگو قدردانی کرد و خواستار گفت‌وگوی جدی «بدون وجود اشتباهات گذشته» شد. گفت‌و‌گوهایی که به گفته شورای انتقالی جنوب باید زمینه جدایی جنوب یمن را فراهم آورد.

جدایی‌طلبان جنوب یمن در ادامه بیانیه خود بر کنترل استان «حضرموت» که هنوز در اختیار دولت «منصور هادی» و شهرهای جنوبی «مکیراس» و «بیحان» که در کنترل انصارالله قرار دارد؛ تأکید کردند.

شورای انتقالی جنوب که از آن به «جنبش جنوب» نیز یاد می‌شود از ابتدای انقلاب سال ۲۰۱۱ جدایی از شمال یمن را جزو اهداف اصلی خود اعلام کرده است. این شورای روز شنبه گذشته توانست کنترل شهر «عدن» را در سایه سکوت عربستان سعودی و کمک‌های تسلیحاتی امارات بدست گیرد و گام مهمی در جهت تشکیل کشور «یمن جنوبی» بردارد.

کشور یمن جنوبی که بعدها به «جمهوری دموکراتیک خلق یمن» تغییر نام داد در ۲۲ آوریل ۱۹۹۰ با «جمهوری عربی یمن» یا همان یمن شمالی متحد شد و کشور یکپارچه «جمهوری یمن» شکل گرفت.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن