ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 108385
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
  • 61 بازدید
  • ارسال توسط :
ادامه مذاکرات برجام فرصت‌سوزی است

ادامه مذاکرات برجام فرصت‌سوزی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام والمسلمین جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، بیان داشت: یکی از حیله‌های شیطان و نفس عماره آن است که گناه را در نزد انسان کوچک و بی ارزش نشان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام والمسلمین جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، بیان داشت: یکی از حیله‌های شیطان و نفس عماره آن است که گناه را در نزد انسان کوچک و بی ارزش نشان دهد.

امام جمعه خیرآباد گفت: کار را به جایی می‌رساند که انسان گناه می‌کند و به جای استغفار و توبه، اینگونه اظهار می‌کند که مگر چه کرده‌ام و چی گناهی انجام داده‌ام، گناهی که من کرده‌ام چیزی نیست، لذا هرگز پشیمان نمی‌شود و به راحتی آن گناه و امثال آن را انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: در روایات اسلامی از این گونه کردارها کوچک شمردن گناه نام برده شده است و کوچک شمردن گناه مقدمه انجام گناه و جری شدن انسان بر انجام گناهان بزرگ تر می شود و کار به جایی می‌رسد که انسان هر گناهی را انجام می‌دهد و هرگز احساس ندامت که نمی‌کند.

طزری گفت: در روایت از امام محمد باقر(ع) است که فرمودند هیچ مصیبتی همانند کوچک شمردن گناه نیست و در روایتی دیگر از مولا علی (ع) آمده است که فرمودند: خداوند خشم و غضب خود را در معصیت نهان کرده است، لذا هیچ گناهی را کوچک نشمارید چرا که شاید خشم خدا در همان گناهی باشد که تو آن را کوچک شمرده‌ای.

وی خاطرنشان کرد: عید غدیر روزی است که خداوند دینش را با ولایت علی (ع)و اولاد معصومش کامل کرد عید غدیر خم روز معرفی ولایت است، در غدیر پیامبر نشان داد کسانی صلاحیت زمامداری دارند که از ولایت الهی بهره‌مند شده باشند و شایستگی امامت بر مردم را دارد که در پرتو نبوت باشد.

وی افزود: در غدیر خم پیامبر به همه انسان‌ها آموخت که انسان شدن و رسیدن به مقام عبدیت در پرتو ولایت امکان‌پذیر است و هر راهی غیر از ولایت انسان را به گمراهی می‌کشاند.

طزری با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور، اظهار داشت: این روز را گرامی می‌داریم، عزیزانی که سال ها به ظاهر در اسارت بودند و انواع سختی‌ها را تحمل کردند اما با مقاومت و ایستادگی خود دشمن را به زانو در آوردند و سرفرازانه به میهن اسلامی بازگشتند.

خطیب جمعه خیرآباد بیان کرد: در هفته گذشته هیئتی از جنبش مقاومت یمن به دیدار مقام معظم رهبری رفتند و با این دیدار نشان دادند که علی‌رغم مشکلات فراوان آنان در محور مقاومت هستند.

وی ادامه داد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب چند نکته را یادآور شدند ابتدا فرمودند مواظبت کنید چرا که ائتلاف سعودی اماراتی به دنبال تجزیه یمن هستند آنان به دنبال این هستند که یمن را به شمالی و جنوبی تقسیم کنند و این کار خطرناکی است که هوشیاری گروه‌های جهادی را می‌طلبد و ثانیاً این وعده را دادند که در پرتو مقاومت و ایستادگی، ان‌شاء‌الله دولت اسلامی در یمن محقق خواهد شد.

امام جمعه خیرآباد گفت: ۱۵ ماه از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و اروپا نشان داده است که در این ۱۵ ماه، هیچ اقدامی نکرده است و همواره از جمهوری اسلامی خواسته‌اند که به برجام متعهد بمانند.

طزری افزود: چند ماه پیش مسئولان نظام طرح کاهش تعهدات را شروع کردند و مهلت ۶۰ روزه به اروپا دادند تا به تعهدات برجامی خود عمل کنند در حال حاضر مدت ۶۰ روزه دوم در حال تمام شدن است و اروپا هنوز هیچ اقدامی نکرده است.

وی گفت: مسئولان اعلام کرده‌اند که اگر این مدت به پایان رسد مقداری کاهش تعهدات خواهند داشت و اگر باز هم کاری انجام ندادن باز مهلت ۶۰ روزه دیگر را شروع خواهیم کرد.

وی اذعان داشت: آنچه باید گفت این است که این مهلت های پی‌در‌پی که با بی اعتنایی اروپا مواجه است جز گستاخی اروپا چیز دیگری ندارد و ثانیاً این همان چیزی است که آنان می‌خواهند و آن فرصت‌سوزی است تا بدین طریق جمهوری اسلامی سال‌ها در برجام بماند و یک‌طرفه برجام را ادامه دهد.

امام جمعه خیرآباد گفت: مذاکرات با اروپایی که ۱۵ ماه به هیچ تعهدی عمل نکرده است چه معنا دارد آیا مذاکره غیر از فرصت‌سوزی معنای دیگری دارد، اگر می‌خواهیم اروپا به تعهدات خود عمل کند راه‌حل آن کاهش تعهدات مرحله‌ای نیست.

وی تصریح کرد: آنچه اروپا و آمریکا را متعهد به اجرای برجام می‌کند خروج جمهوری اسلامی از برجام و آغاز به کار فعالیت‌های هسته ای است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن