ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 108424
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
آزادی نفت‌کش ایرانی اقتدار انقلاب اسلامی را به دنیا نشان داد/ تلاش انقلابی همراه با روحیه جهادی راهکار غلبه بر مشکلات است

آزادی نفت‌کش ایرانی اقتدار انقلاب اسلامی را به دنیا نشان داد/ تلاش انقلابی همراه با روحیه جهادی راهکار غلبه بر مشکلات است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی امام‌جمعه موقت اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک با اشاره به اینکه دنیا دارای دو وجهه است، گفت: یک وجهه دنیا این است که انسان را مشغول به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی امام‌جمعه موقت اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک با اشاره به اینکه دنیا دارای دو وجهه است، گفت: یک وجهه دنیا این است که انسان را مشغول به سرگرمی های خود می کند و جاذبه های مادی آن را درگیر می کند که این خسارت بار است ولی وجهه دیگر دنیا که غرض آفرینش محسوب می شود این است که انسان با یک برنامه مناسب برای استفاده از عمر خود لحظه به لحظه آن را غنیمت شمارد.

وی افزود: عمر انسان یک سرمایه غیر قابل بازگشت است در حالی که همه چیز به غیر از عمر در دنیا قابل جبران است ولی یک روز از عمر را دیگر نمی توان بازگرداند و پیامبر اسلام(ص) در این خصوص می فرمایند «هیچ تجارتی مانند عمل صالح و ایمان به خداوند پیدا نمی شود»، امیرالمؤمنین(ع) هم در این خصوص می فرمایند «هر تجارتی به اندازه عمل صالح ارزش ندارد چرا که سودهای دنیوی محدود است و به اندازه رزق در دنیا ولی عمل صالح هم در دنیا و هم در آخرت مفید است».

سپاسی آشتیانی در این خصوص ادامه داد: بهشت اخروی و بهشت دنیوی به دنبال عمل صالح است چرا که صاحب و اولین استفاده کننده عمل صالح خود انسان است همانگونه که در گناه هم این چنین است و اولین کسی که ضرر گناه را می بیند خود گناهکار است.

وی، تجارت اساسی را ایمان به خدا و مجاهدت در راه الهی دانست و گفت: خداوند در قرآن در وصف مؤمنین می فرماید: مؤمن کسی است که با تجارت های دنیایی خود را سرگرم نمی کند و از اصل تجارت که اقامه نماز، زکات، مشارکت های اجتماعی و خدمت به مردم است غافل نمی شود چراکه هر تجارتی اگر انسان را از اقامه نماز اول وقت دور کند قطعاً زیان بار خواهد بود.

امام‌جمعه موقت اراک با تأکید بر اینکه پدران و مادران هم از اقامه نماز خود و هم از نماز فرزندان باید مراقبت کند افزود: استمرار اقامه نماز نیاز به تمرین و صبر دارد و خانواده مؤمن خانواده ای است که علیرغم اهمیت به تحصیل و رفاه فرزندان به دین و نماز آنها هم اهمیت دهد و جوانان خود را اهل دین و نماز تربیت کنند که اگر اینگونه باشد به وظیفه دینی خود عمل کرده اند.

وی با بیان اینکه باید بیشتر مراقب اعتقادات جوانان و رفتارهای آنها باشیم گفت: پدران و مادران باید الگوهای برتر فرزندان خود باشند، در صورتی که خودشان مقید باشند فرزندان هم اهمیت خواهند داد و این موضوع در تمام مسائلی که در آن پیشرفت وجود دارد صدق می کند.

امام‌جمعه موقت اراک ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت دهمین آسمان امامت و ولایت تصریح کرد: همچنین فرا رسیدن عید غدیر که عید الله اکبر و روز بسیار بزرگی است را گرامی می داریم، این روز، روز انتصاب امیرالمؤمنین(ع) به ولایت، روز مأیوس کردن کفار، روز تکمیل کردن دین و روز اطعام نعمت است و باید قدر این روز را بدانیم و روزه در این روز بسیار ارزشمند و برابر ۱۰۰ حج عمره است که یک سرمایه الهی ارزشمند است.

وی افزود: تمام انبیاء الهی حرمت روز غدیر را حفظ کردند و توجه خاصی به آن داشتند و الحمدالله در ایران و استان مرکزی برنامه های خوبی برای این روز تدارک دیده شده که باید به بهترین نحو برگزار شود.

آزادگان قهرمانانه برای دفاع از کیان کشور مجاهدت کردند

سپاسی آشتیانی با اشاره به ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت افتخار آمیز آزادگان به ایران اسلامی عنوان کرد: آزادگانی که قهرمانانه بازگشتند و آن انسان های ایثارگر و بزرگی که سال های اسارت و رنج اسارت را تحمل کردند اما در مقابل دشمن کوتاه نیامدند که این از روح بزرگ آنهاست.

وی در این خصوص ادامه داد: آزادگان قهرمانانه برای دفاع از کیان کشور مجاهدت کردند و جمله ای را بر زبان نیاوردند که ملت ایران را تحقیر کند و یا برای اسلام و انقلاب اسلامی ضرر داشته باشد.

امام‌جمعه موقت اراک با بیان اینکه استقامت و پایداری آزادگان سرافراز زبان زد بوده است، افزود: اینها افتخارات بزرگ ایران اسلامی هستند که در تاریخ انقلاب ماندگار خواهند شد و باید ثمره استقامت و پایداری آنها را بتوانیم بیش از گذشته حفظ کنیم.

در برابر دنیا و ابرقدرت ها تنها موضع اقتدار پاسخگو است

وی با اشاره به آزاد کردن نفت‌کش ایرانی که توسط دزدان انگلیسی گرفته شده بود گفت: این دزدی که با اقدام متقابل و انقلابی سپاه پاسداران مواجه شد و آنها را ذلیل کرد، نشان داد در برابر دنیا و ابرقدرت ها تنها موضع اقتدار پاسخگو است و نباید در مقابل دشمن از موضع ضعف سخن گفت.

سپاسی آشتیانی با اشاره به دیدار هیئت یمنی با مقام معظم رهبری گفت: این هیئت خطاب به مقام معظم رهبری گفتند ولایت شما را امتداد ولایت پیامبر گرامی اسلام و امیرالمؤمنین(ع) می دانیم و مواضع مقتدرانه حیدری و علوی شما را در امتداد مواضع امام خمینی(ره) در حمایت از مردم مظلوم یمن می دانیم که مایه برکت و روح بخش است.

پیروزی از آن جنبش انصار الله یمن و حزب الله است

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار تأکید کردند هر ملتی به اراده الهی اعتقاد داشته باشد قطعاً پیروز خواهد شد گفت: پیروزی از آن جنبش انصار الله یمن و حزب الله است چراکه این موضوع را در جنگ ۳۳ روزه به اثبات رسانده‌اند.

امام‌جمعه موقت اراک با اشاره به ۳۱ مرداد ماه روز تشکیل وزارت دفاع عنوان کرد: امروز صنایع دفاعی کشور در سایه رهنمودهای حکیمانه رهبری و تلاش جهادگران صنعت دفاعی دستاوردهای بزرگی داشته که ساخت انواع هواپیماهای رادار گریز و ساخت انواع موشک و بالگرد که بیش از ۶۰ نوع بالگرد ساخته شده قابل تقدیر است.

ایران در اوج تحریم ها به خودکفایی دفاعی رسید

وی با تأکید بر اینکه ما در اوج تحریم ها به خودکفایی دفاعی رسیدیم افزود: این یک تجربه موفق است که اگر انقلابی و جهادی عمل کنیم می توانیم قدرت کشور را به نقطه ای برسانیم که در آسیا و حتی دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

سپاسی آشتیانی با بیان اینکه جوانان و نیروهای مؤمن باید بیشتر تلاش کنند، گفت: دشمن امروز مستأصل شده و هرکاری که می کند نمی تواند این انقلاب را از بین ببرد و علیرغم اینکه اوج فشارها را بر ایران اسلامی وارد کرده اند ولی امروز به عنوان محور مقاومت راسخ تر و استوار تر از گذشته هستیم.

امام‌جمعه موقت اراک خاطر نشان کرد: اگر صبر و استقامت ملت ایران در این چهل سال نبود امروز نمی توانستیم کارهای بزرگ را انجام دهیم و آنچه امروز باید برایمان مهم باشد صبر و تلاش انقلابی همراه با روحیه جهادی است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن