ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 108508
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
  • 75 بازدید
  • ارسال توسط :
درخواست نمایندگان پارلمان دولت هادی برای لغو مشارکت امارات در ائتلاف عربی

درخواست نمایندگان پارلمان دولت هادی برای لغو مشارکت امارات در ائتلاف عربی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ۹ تن از مهم‌ترین نمایندگان پارلمان دولت مستعفی یمن امروز (شنبه) در بیانیه مشترکی عربستان را (به عنوان رهبر ائتلاف عربی ضد یمن) مسئول اتفاقات اخیر عدن دانستند. آنها در ادامه تاکید کردند، عبد ربه منصور هادی، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ۹ تن از مهم‌ترین نمایندگان پارلمان دولت مستعفی یمن امروز (شنبه) در بیانیه مشترکی عربستان را (به عنوان رهبر ائتلاف عربی ضد یمن) مسئول اتفاقات اخیر عدن دانستند.

آنها در ادامه تاکید کردند، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور (مستعفی) یمن و معاونش باید مسئولیت‌های مندرج خود در قانون اساسی و مسئولیت‌های حاکمیتی خود را درباره اتفاقات شهر عدن بر عهده بگیرند.

این ۹ نماینده از هادی خواستند از اختیارات خود برای اعلام بی‌نیازی از ادامه مشارکت امارات در ائتلاف عربی و خروج نیروهای آن از تمامی مناطق یمن استفاده کند.

همچنین آنها خواستار مخالفت با تمامی اقدامات “کودتاچیان” در عدن و عدم مذاکره با آنها به هر نحوی به عنوان شورشی، متمرد علیه حاکمیت “مشروع” و متخلف از قانون اساسی و قوانین شدند.

این نمایندگان پارلمان دولت هادی افزودند، دولت (مستعفی) یمن باید تمامی مسئولیت‌های اجرایی خود نسبت به آنچه در عدن رخ داده را بپذیرد.

همچنین این بیانیه حامل درخواست‌های دیگری بود، از جمله درخواست از دادستانی کل برای صدور دستور تحقیق از تمامی کسانی که در درگیری‌ها در عدن شرکت داشته و با کودتاچیان در عدن همدستی می‌کنند، درخواست فوری از پارلمان برای تشکیل جلسه در مناطق آزاد شده در سریع‌ترین زمان ممکن تا مسئولیت‌های خود را بر عهده گرفته و به وظایف قانونی خود عمل کنند.

آنها در ادامه از تمامی نهادهای حاکمیتی کشور (ریاست جمهوری، دولت و پارلمان) خواستند مسئولیت‌های محوله به خود در قانون اساسی و قوانین را در مناطق آزاد شده انجام دهند.

همچنین این نمایندگان پارلمان دولت مستعفی یمن تاکید کردند، سفرای یمن در کشورهای عضو دائم شورای امنیت و دیگر کشورها باید تمامی اقدامات لازم در راستای محکومیت کودتا در عدن را در پیش بگیرند.

ساکنان بندر عدن نیز اعلام کردند، جنگنده‌های ائتلاف عربی ضد یمن صبح روز شنبه در نزدیکی پایگاه‌های نیروهای شورای انتقالی جنوب در بندر عدن بمب‌هایی شلیک کردند.

ائتلاف عربی شب گذشته بار دیگر از نیروهای شورای انتقالی جنوب خواست از تمامی پایگاه‌هایی که به تازگی در عدن تحت کنترل درآورده بودند، عقب‌نشینی کنند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن