ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 108565
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۴۴
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
یمن | معاون «شورای انتقالی»، عقب‌نشینی شورا از عدن را تکذیب کرد

یمن | معاون «شورای انتقالی»، عقب‌نشینی شورا از عدن را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هانی بن بریک» معاون رئیس گروه موسوم به «شورای انتقالی جنوب» وابسته به امارات، در صفحه توئیتر خود هرگونه عقب‌نشینی از مراکز مهم در «عدن» و تحویل آن به ائتلاف سعودی را تکذیب کرد. به نوشته پایگاه خبری روزنامه «اخبار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هانی بن بریک» معاون رئیس گروه موسوم به «شورای انتقالی جنوب» وابسته به امارات، در صفحه توئیتر خود هرگونه عقب‌نشینی از مراکز مهم در «عدن» و تحویل آن به ائتلاف سعودی را تکذیب کرد.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه «اخبار الیوم»، بن بریک نوشت که برخی رسانه‌ها می‌گویند، اوضاع در عدن به حال عادی بازگشته و پایگاه‌های نظامی که در اختیار نیروهای جنوب قرار گرفت، بازگردانده شده است. اما این موضوع «کاملا کذب است».

هانی بن بریک افزود: اوضاع در عدن زمانی به حالت طبیعی باز می‌گردد که این پایگاهها به مردم بازگردانده شده و از دست عناصر تروریستی متجاوز آزاد شود؛ این پایگاهها فقط باید در دست مردم جنوب باشد نه کس دیگری».

این نوشته معاون شورای انتقالی جنوب در حالی است که ائتلاف سعودی بامداد روز گذشته (شنبه) مدعی شد که طبق درخواست این ائتلاف، شبه‌نظامیان در حال خروج از عدن و واگذاری مراکز شهر به کمیته اعزامی از سوی ائتلاف هستند.

ادعایی که البته بیش از دو ساعت دوام نیاورد و در حالی که کمیته مذبور کنترل بانک مرکزی و مقر تیپ سوم گارد ریاست‌جمهوری را به دست گرفته بود؛ شبه نظامیان «کمربند امنیتی» بازگشته و اعضای کمیته را از این دو مرکز بیرون کردند و بار دیگر خود کنترل آن را به دست گرفتند.

از شنبه هفته گذشته که «عدن» به دست شورای انتقالی جنوب سقوط کرد و مسئولان دولت منصور هادی مجبور به فرار شدند؛ ائتلاف سعودی مدعی است که توانسته این شورا را به عقب‌نشینی از «عدن» قانع و کمیته‌ای را برای بازپس‌گیری مراکز شهر به عدن اعزام کند. اما پس از گذشت یک هفته شورای انتقالی جنوب در جلسه جمعه شب خود تأکید کرد که نه تنها از «عدن» خارج نمی‌شود بلکه قصد دارد استان «حضرموت» و چند شهرستان دیگر را نیز به کنترل خود در آورد.

این شورا در همان جلسه سخن آخر خود را گفت و تأکید کرد که هدف نهایی تشکیل دوباره کشور «یمن جنوبی» همانند سال‌های پیش از ۱۹۹۰ و جدایی از بخش شمالی است (جزئیات بیشتر).

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن