ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 108880
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۷:۳۶
  • 104 بازدید
  • ارسال توسط :
آئین بزرگداشت شهید مصطفی رشیدپور در اهواز برگزار می‌شود

آئین بزرگداشت شهید مصطفی رشیدپور در اهواز برگزار می‌شود

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تسنیم از اهواز، آئین بزرگداشت رزمنده دلیر شهید مصطفی رشیدپور از شهدای مدافع حرم خوزستان و جانباز عملیات آزادسازی نبل و الزهرا در اهواز برگزار می‌شود. این برنامه روز جمعه یکم شهریورماه از ساعت 20:30 آغاز می‌شود و تا ساعت […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تسنیم از اهواز، آئین بزرگداشت رزمنده دلیر شهید مصطفی رشیدپور از شهدای مدافع حرم خوزستان و جانباز عملیات آزادسازی نبل و الزهرا در اهواز برگزار می‌شود.

این برنامه روز جمعه یکم شهریورماه از ساعت 20:30 آغاز می‌شود و تا ساعت 22:30 ادامه دارد که اقشار مختلف مردم، جمعی از خانواده‌های شهدای گلگون کفن، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان و نوجوانان اهوازی در آن حضور می‌یابند.

آئین بزرگداشت شهید مصطفی رشیدپور از شهدای مدافع حرم خوزستان و جانباز عملیات آزادسازی نبل و الزهرا در اهواز، در مسجد امام خمینی(ره) اهواز واقع در فاز 2 پادادشهر، ایستگاه 6 برگزار می‌شود و مردم خوزستان از این شهید تجلیل می‌کنند.

جمعی از خانواده‌ معظم شهدای مدافع حرم استان خوزستان نیز در آئین بزرگداشت این جانباز شهید عملیات آزادسازی شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا حضور می‌یابند.

در این برنامه که برای گرامیداشت سومین سالگرد شهادت این رزمنده دلیر انجام خواهد شد،  اربعین ارتحال زنده‌یاد محمد رشیدپور پدر شهیدان احمد و مصطفی رشیدپور از شهدای گلگون کفن شهرستان اهواز نیز گرامی داشته می‌شود.

شهید مصطفی رشیدپور در تاریخ یکم شهریورماه سال 1347 چشم به جهان گشود و از سن 16 سالگی در سال 1362 به جبهه اعزام شد.

این دلیرمرد خوزستانی در بیشتر عملیات‌ها و مناطق عملیاتی در دوران دفاع مقدس حضور فعالی داشت به طوری که در عملیات‌هایی همچون خیبر، بدر، والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5، نصر 4، نصر 8 و والفجر 10 شرکت کرد.

شهید مصطفی رشید‌پور در بهمن سال 1394 در آزادسازی نبل و الزهرا در سوریه مجروح شد و پس از تحمل چند ماه درد و رنج مجروحیت سرانجام در روز یکشنبه هفتم شهریورماه سال 1395 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پیکر این شهید با حضور پرشور مردم و مسئولان صبح روز سه‌شنبه نهم شهریورماه از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز تا چهار راه سلمان فارسی تشییع شد و سپس در قطعه شهدای مدافع حرم گلزار شهدای اهواز ر کنار مزار شهید عباس کردانی، شهید علی‌ حسینی‌کاهکش، شهید داوود نریمیسا، شهید حجت‌الاسلام مصطفی خلیلی‌بلوطکی و شهید رضا عادلی کردزگنه، از شهدای عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه و شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام شیخ جابر حسین‌پور (زهیری) آرام گرفت.

شهید احمد رشیدپور فرزند محمد در نخستین روز از آذرماه سال 1337 دیده به جهان گشود که از همان دوران کودکی انسانی تلاشگر بود و همیشه دوست داشت که در مقابل ظالم ایستاده و حق مظلوم را بگیرد.

این دلیرمرد با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل در خوزستان شد و تا آخرین لحظات سقوط خرمشهر به همراه دیگر رزمندگان در شهر ماند.

اولین مستند از مبارزات شهید عراقی آماده شد + فیلمتجلیل از خانواده شهید غلامرضا باوی به روایت تصویر‌‌آئین بزرگداشت شهید امید فرجی‌زنگنه در باغملک برگزار می‌شود‌

شهید احمد رشیدپور بعد از اجرای مرحله نخست عملیات فتح‌المبین به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت در راه خدا نائل آمد و در روز 20 فروردین‌ماه سال 1361 در سن 24 سالگی آسمانی شد.

شهید سید مهدی موسوی، شهید منصور مسلمی‌سواری، شهید حسن حزباوی، شهید حبیب جنت‌مکان، سردار شهید سید جاسم نوری، شهید جبار عراقی، سردار شهید روزبه هلیسایی، سردار شهید فرشاد حسونی‌زاده، شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر، شهید احمد حاجیوندالیاسی، شهید محمود مراداسکندری، شهید رضا عادلی(کردزنگنه)، روحانی شهید حجت‌الاسلام مصطفی خلیلی‌بلوطکی، شهید حبیب رحیمی‌منش از اندیمشک، شهید داوود نریمیسا، شهید عباس کردانی(کردونی)، شهید علی حسینی‌کاهکش، روحانی شهید حجت‌الاسلام مجید محمدی از شوشتر، شهید صالح صالحی از رامشیر، شهید علی‌محمد قربانی از اندیمشک، شهید علیرضا حاجیوندقیاسی، سردار شهید احمد مجدی‌نسب، شهید جاویدالاثر حسین سعادت‌خواه، شهید مصطفی قنادپور، شهید حبیب بدوی، شهید جاسم حمید و شهید حسین معماری از جمله شهدای مدافع حرم خوزستان خوزستان هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن