ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 108983
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
  • 106 بازدید
  • ارسال توسط :
افشای ماجرای  فروش جنگ افزارهای انگلیسی به عربستان + فیلم

افشای ماجرای فروش جنگ افزارهای انگلیسی به عربستان + فیلم

­به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، این هفته نشست سه جانبه ایران با نمایندگان انصارالله یمن و سفیران کشورهای المان ، فرانسه ، انگلیس و ایتالیا به منظور یافتن راهی برای پایان بحران یمن در تهران برگزار شد همزمان گزارشی در انگلیس منتشر شد […]

­به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، این هفته نشست سه جانبه ایران با نمایندگان انصارالله یمن و سفیران کشورهای المان ، فرانسه ، انگلیس و ایتالیا به منظور یافتن راهی برای پایان بحران یمن در تهران برگزار شد همزمان گزارشی در انگلیس منتشر شد که نشان می دهد این کشور با تداوم فروش سلاح به عربستان در اتش جنگ یمن می دمد .
برخی رسانه ها در انگلیس با انتشار گزارش کارزار مبارزه با تجارت جنگ افزار در این کشور اعلام کردند : انگلیس در اقدامی که “غیر اخلاقی و غیر قانونی” نامیده می شود، از زمان حمله عربستان به یمن در سال 2015 میلادی، 6 میلیارد و 300 میلیون پوند اسلحه و جنگ افزار به ریاض فروخته است.
این رسانه ها همچنین نوشتند : ماه آینده میلادی، نمایشگاه فروش جنگ افزار در لندن دایر خواهد بود و با این که دادگاهی در انگلیس، فروش جنگ افزار به عربستان را به خاطر جنگ در یمن، غیر قانونی دانسته، دولت انگلیس از عربستان سعودی، برای شرکت در نمایشگاه و خرید اسلحه، دعوت کرده است.
به نوشته دیلی میرور، از ابتدای سال جاری میلادی، عربستان 600 میلیون پوند جنگ افزار جدید از انگلیس خریده است و دیگر کشورهای حمله کننده به یمن، از جمله امارات، مصر، بحرین و کویت نیز اسلحه های انگلیسی خریده اند.
دولت انگلیس با تسلیم دادخواستی، خواهان تغییر حکم غیر قانونی بودن فروش جنگ افزار به عربستان شده است.
اندرو اسمیث، از کارزار مبارزه با تجارت اسلحه (Campaign Against the Arms Trade) : اقدام دولت انگلیس در دعوت از عربستان سعودی و دیگر دولت های حمله کننده به یمن به منظور شرکت در نمایشگاه اسلحه و خرید جنگ افزار را شرم آور دانست و گفت : این نشان می دهد که دولت انگلیس، به بحران انسانی در یمن، بی توجه است و به جای توجه به زندگی و حقوق مردم یمن، به فروش اسلحه اولویت می دهد.
به نوشته دیلی میرور، در سال های 2010 تا 2018 میلادی، رژیم عربستان سعودی، بزرگ ترین خریدار جنگ افزار های انگلیسی بوده است.
جان ریس نویسنده و فعال حقوق بشر با انتقاد از تداوم فروش جنگ افزار به عربستان در حال کشتار مردم یمن گفت : فاجعه یمن زخمی کهنه است که با حمایت دولت بریتانیا از رژیم سعودی ایجاد شده است و همه می دانیم که جنگ افزارهای بریتانیایی در کشتار مردم یمن نقش دارند اما ظاهرا منافع اقتصادی بر مسائل حقوق بشری ارجحیت دارد .
این روزنامه نوشت در پی حمله عربستان و همدستانش به یمن، 24 میلیون یمنی، به کمک های انسان دوستانه وابسته شده اند و به گفته سازمان ملل، اکنون بزرگ ترین بحران انسانی تاریخ بشریت، در یمن ایجاد شده است.
فروش بمب و جنگ افزار به عربستان در حالی ادامه دارد که بر اساس گزارشهای منتشر شده فقط 140 هزار کودک در یمن بر اثر جنگ و بمباران به قتل رسیدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید: عصبانیت کارشناس اماراتی از پیام‌های واضح دیدار یمنی‌ها با رهبر انقلاب برای آمریکا + فیلم

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن