ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109031
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۶:۵۳
  • 600 بازدید
  • ارسال توسط :

فعالیت‌های فرهنگی رزمندگان فاطمیون در سوریه+ عکس

– اخبار فرهنگی – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هرچند پایان حکومت داعش در سوریه اعلام شده است و به غیر از چند گروهک محدود از جمله جبهه النصره، تروریست‌ها قدرت چندانی در شهرهای سوریه ندارند، اما رزمندگان فاطمیون همچنان برای امنیت بخشیدن به حریم […]

– اخبار فرهنگی –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هرچند پایان حکومت داعش در سوریه اعلام شده است و به غیر از چند گروهک محدود از جمله جبهه النصره، تروریست‌ها قدرت چندانی در شهرهای سوریه ندارند، اما رزمندگان فاطمیون همچنان برای امنیت بخشیدن به حریم اهل بیت(ع) در این کشور آماده رزم هستند و در راه‌ پاکسازی شهرهای مختلف از لوث تروریست‌ها همچنان شهید می‌دهند.

رزمندگان مدافع حرم افغانستانی از لشکر فاطمیون که آماده رزم در سوریه حضور دارند، به ورزیدگی، آمادگی جسمانی، تمرین‌های نظامی و فعالیت‌های فرهنگی نیز مشغولند. فعالیت فرهنگی اثرگذار این رزمندگان در مناطق مختلف سوریه و در میان خود رزمندگان مقاومت، از جمله کارهای شاخص آنان است که توصیفش در قاب برخی از تصاویر قابل مشاهده است. تصاویری از فعالیت‌های فرهنگی اخیر رزمندگان افغانستانی فاطمیون در جبهه مقاومت سوریه توسط مرکز رسانه‌ای فاطمیون منتشر شده است.

همزمان با عید غدیر خم برنامه‌های فرهنگی مختلفی در شهرهای مختلف سوریه از جمله حلب و دمشق توسط رزمندگان فاطمیون برگزار شد. برپایی ایستگاه صلواتی شهدای فاطمیون به‌مناسبت عید غدیر و توزیع شیرینی و شربت برای مردم محله زینبیه دمشق توسط رزمندگان فاطمیون از این جمله بود:

رزمندگان فاطمیون در منطقه عملیاتی حلب نیز جشن عید غدیر را برگزار کردند. رزمندگان فاطمیون در تیپ امام رضا(ع) جشن باشکوه عید سعید غدیر خم و عید ولایت امیرالمومنین(ع) را با شکوه تمام برگزار کردند.

جشن شب عید غدیر در میان رزمندگان فاطمیون با حضور نماینده ولی فقیه و مسئول فرهنگی فاطمیون در دمشق نیز برگزار شد.

مراسم باشکوه نماز عبادی – سیاسی جمعه، با حضور پرشور رزمندگان فاطمیون نیز به امامت نماینده ولی فقیه در سوریه؛ در حرم حضرت زینب(س) برگزار شده است. آیت الله طباطبایی به جهت حضور رزمندگان فاطمیون در مراسم، چند جمله‌ای نیز به منظور خیر مقدم به نیروها، با زبان فارسی سخنرانی کرد.

بازدید رزمندگان فاطمیون از قلعه تاریخی حلب طی روزهای اخیر یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی فاطمیون بود. قلعه تاریخی شهر حلب از‏ زمان رومی‌ها برجای مانده و در دوران جنگ‌های صلیبی یکی از پایگاه‌های اصلی صلیبیون در نبرد با مسلمانان بود. عمارت اصلی قلعه توسط «سیف الدوله‏ حمدانی» حاکم موصل، حلب و رقه در سده چهارم ساخته شده است. این دژ باستانی به وسیله پلی به ستون‌ها‏ و پله‌هایی از سنگ استوار است که آن را با خارج مرتبط می‌سازد. گرداگرد این قلعه خندقی به عمق 100 متر و عرض 200 متر قرار دارد که‏ ارتفاع بالا تا کف آن به 400 متر می‌رسد.

تصاویر ماندگار از حضور فعال رزمندگان فاطمیون در سوریهانتشار نماهنگ شهدای تازه تفحص شده فاطمیون+فیلمبرادرزاده ابوحامد، فرمانده شهید فاطمیون چه‌کسی بود؟

همچنین مراسم‌های فرهنگی و اعتقادی مختلفی به منظور عید سعید قربان و روز عرفه نیز در سوریه توسط فاطمیون برگزار شد. برگزاری نماز عید سعید قربان توسط رزمندگان فاطمیون به امامت یکی از روحانیون مجاهد فاطمیون، توزیع گوشت قربانی بین رزمندگان فاطمیون رزمندگان فاطمیون در تیپ حضرت ابالفضل العباس(ع) در روز عید سعید قربان، قربانی گوسفند از محل نذورات رزمندگان و برگزاری دعای پر فیض عرفه از جمله این برنامه‌ها بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن