ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109038
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۳۹
  • 124 بازدید
  • ارسال توسط :
کنترل نیروهای دولت مستعفی بر پایگاه شورای انتقالی در مرکز شبوه

کنترل نیروهای دولت مستعفی بر پایگاه شورای انتقالی در مرکز شبوه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نیروهای دولت مستعفی یمن امروز (شنبه) کنترل پایگاه شورای انتقالی در شهر عتق، مرکز استان شبوه واقع در جنوب این کشور را به دست گرفتند. برخی منابع یمنی اظهار کردند، نیروهای وابسته به دولت مستعفی کنترل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نیروهای دولت مستعفی یمن امروز (شنبه) کنترل پایگاه شورای انتقالی در شهر عتق، مرکز استان شبوه واقع در جنوب این کشور را به دست گرفتند.

برخی منابع یمنی اظهار کردند، نیروهای وابسته به دولت مستعفی کنترل خود بر پایگاه ثماد متعلق به نیروهای شورای انتقالی در استان شبوه را گسترش دادند.

در پی درگیری‌های شدید در استان شبوه؛ شورای انتقالی جنوب از ارتش دولت مستعفی یمن و نیروهای ویژه شبوه (وابسته به شورای انتقالی) در استان مأرب خواست تا خویشتن‌داری کرده و به آتش‌بس پایبند باشند.

نزار هیثم، سخنگوی شورای انتقالی جنوب اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تلفات انسانی و خسارات مالی وارده به دارایی‌های عمومی و در راستای جلوگیری از برآورد نادرست، شورای انتقالی با توجه به مسئولیتی که به عنوان نماینده مردم بر عهده دارد، همه طرف‌ها در استان شبوه را به خویشتن‌داری و پایبندی به آتش‌بس اعلام شده از سوی فرماندهی ائتلاف عربی و نیز حفاظت از جان نیروهای وابسته به ائتلاف در این استان دعوت می‌کند.

هیثم در ادامه از نیروهای جنوب خواست در پایگاه‌های خود بمانند و از موسسه‌ها و اموال دولتی و خصوصی حفاظت کنند.

همچنین سخنگوی شورای انتقالی جنوب به هر گروهی که قصد یورش علیه نیروهای ائتلاف را دارد، هشدار داد.

وی بار دیگر از دعوت سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان و تلاش این کشور برای گفتگو میان طرف‌های یمنی به صورتی که خواسته‌ها و امیدهای یمنی‌ها را محقق کند، استقبال کرده و گفت: شورای انتقالی جنوب کاملا برای این گفتگو آماده است.

هیثم تاکید کرد: تحولات اخیر نشان داد بی‌تردید در هرگونه مذاکراتی که در آینده سازمان ملل برای دستیابی به راه‌حل‌هایی ضامن صلحی پایدار برای این منطقه مهم در جهان آغاز کند، باید جنوب یمن نمایندگی کامل و اساسی داشته باشد.

از سوی دیگر، دولت مستعفی یمن بر قصد خود برای مقابله با شورشی که شورای انتقالی ایجاد کرده، با تمامی راهکارهای موجود تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن