ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109139
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
  • 123 بازدید
  • ارسال توسط :
مشهد| رجبی‌دوانی: ستاد کمک به مردم مظلوم یمن با هدف امدادرسانی تشکیل شد

مشهد| رجبی‌دوانی: ستاد کمک به مردم مظلوم یمن با هدف امدادرسانی تشکیل شد

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدحسین رجبی‌دوانی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: اقدام ارزنده مسئولان موسسه عهد همدلی در دفاع از مردم مظلوم یمن شایسته تقدیر است؛ همه ما وظیفه حمایت از مظلوم داریم و اگر […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدحسین رجبی‌دوانی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: اقدام ارزنده مسئولان موسسه عهد همدلی در دفاع از مردم مظلوم یمن شایسته تقدیر است؛ همه ما وظیفه حمایت از مظلوم داریم و اگر این مظلوم مسلمان باشد این وظیفه سنگین‌تر است و به فرموده رسول اکرم(ص) کسی که نسبت به مسلمانان بی‌تفاوت باشد مسلمان نیست و امام صادق(ع) هم می‌فرمایند این نوع اقدامات ثواب 70 حج را دارد.

وی افزود: یک موضوع دیگر که توجه به یمن را بیش از پیش می‌کند رابطه دیرینه مردم ایران با یمن از دیرباز تاکنون بوده و شروع آن دوره حبشیه بود و حاکمان ایرانی در آن دوران در یمن طبق دستور پیامبر اکرم(ص) حاکمیت داشتند و همانند حکومت‌های ظالم در دوران امامت امام علی(ع) و دیگر ائمه اطهار(ع) نبود.

پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه در این روزها مردم کشور فقیر یمن اوضاع سختی دارند، خاطرنشان کرد: جنگ در نقاط مختلف یمن و آسیب‌دیدن زیرساخت‌ها و منازل مسکونی اوضاع را در این کشور بدتر از گذشته کرده و ضرورت عهد همدلی تا تقدیم مهربانی در چنین شرایطی بیش از پیش احساس می‌شود.

حملات پهپادی ارتش یمن به پایگاه هوایی ملک خالد عربستانپاسخ شجاعانه رزمنده یمنی به سئوالات مزدوران سودانی مجهز به آرپی‌چی +فیلمرونمایی از دو دستاورد مهم یمنی‌ها در زمینه دفاع هوایی+ تصاویر

رجبی‌دوانی در رابطه با ستاد تشکیل‌ شده با موضوع کمک به مردم مظلوم یمن گفت: ستاد کمک به مردم مظلوم یمن با هدف امدادرسانی به مسلمانان جنگ‌زده و ستم‌دیده یمنی در کشور فعال شده و مجموعه‌ها و تشکل‌های مختلف دولتی، غیردولتی و مردمی با این ستاد همکاری دارند.

حسین پارسامنش مدیرعامل موسسه عهد همدلی نیز اظهار داشت: پویش مردمی سقا با هدف مشارکت در طرح‌های آبرسانی سقایة‌الامام‌الاحسین(ع) و سقایة‌الابی‌الفضل‌العباس(ع) در استان صنعای یمن فعال شده است.

وی افزود: جریان‌های مهدویت در استان با توجه به هم و غم‌هایی که وجود داشت فعال شد و متاسفانه شاهد حمایت‌های سلیقه‌ای و عدم حمایت‌های مطلوب و مستمر بودیم و همین عوامل موجب شد تا مجموعه‌ای از جریانات مهدوی در استان فعال شود.

پارسامنش افزود: در سال 94 تعداد 13 تشکل مهدوی در مشهد فعال شد و این عدد سالانه رو به افزایش بوده و هم‌اکنون به 24 تشکل رسیده است این ساختار در فضاهای رسمی به این شکل تشکیل نشده و ما تمام اساسنامه‌ها و ساختارهای کلیه شرکت‌های خصوصی به‌ویژه هلدینگ‌های را مورد بررسی قرار داده‌ایم، ساختاری در 4 بخش تعریف شده است.

مدیرعامل موسسه عهد همدلی با بیان اینکه از ظرفیت افراد شاخص در برنامه‌ها و اهداف راهبردی این مجموعه در حوزه مهدویت استفاده شده است خاطرنشان کرد: از هر مجموعه یک نفر با تائید هیئت امنا به مجمع راه می‌یابند و افراد راه یافته به مجمع ضمن اینکه حکم رسمی دریافت می‌کنند، باید از تشخص‌های حوزه مهدویت برخوردار باشند؛ هم‌اکنون بیش از 160 تشکل افتخاری با مجمع موسسه عهد همدلی به‌صورت افتخاری همکاری دارند و تعداد 80 نفر هم نیروی رسمی این مجمع هستند و حق رای دارند و نخستین رای‌گیری 7 عصو اصلی و 2 عضو علی‌البدل را برای 2 سال انتخاب می‌کنند و این انتخابات هر 2 سال یک بار برگزار می‌شود.

پارسامنش تصریح کرد: کارگروه‌های موسسه عهد همدلی در 4 موضوع فضای مجازی و سایت‌ها، دانشگاهی، حاشیه شهر و تولیدات فعال است و ما دو مدل برنامه‌های تقویتی و حمایتی و مناسبتی و اجتماعات را در برنامه‌های کاری خود تعریف کرده‌ایم.

وی در رابطه پویش ایجاد شده توسط موسسه عهدهمدلی با موضوع کمک به شیعیان مظلوم یمن تاکید کرد: پویش مردمی سقا با هدف مشارکت در طرح‌های آبرسانی سقایة‌الامام‌الاحسین(ع) و سقایة‌الابی‌الفضل‌العباس(ع) توسط موسسه عهد همدلی (مجمع تشکل‌های مهدوی) در استان صنعای یمن و به نیت کمک به شیعیان مظلوم یمن راه‌اندازی شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن