ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109265
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۵:۳۱
  • 128 بازدید
  • ارسال توسط :
دعوت از بانوان چهارمحال و بختیاری برای همراهی کاوران زینبیون

دعوت از بانوان چهارمحال و بختیاری برای همراهی کاوران زینبیون

خدیجه کریمی، مسئول هیئت یا زینب(س) کانون محبان اهل بیت(ع) شهرکرد  در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با تشریح جزئیات و اهداف راه‌اندازی هیئت یا زینب(س)، گفت: این حرکت بزرگ با محوریت هیئت یا زینب(س) و شورای فرهنگی اجتماعی بانوان، ستاد برگزاری مراسم و با مشارکت تمامی هیئت‌های ویژه بانوان در سطح شهرکرد […]

خدیجه کریمی، مسئول هیئت یا زینب(س) کانون محبان اهل بیت(ع) شهرکرد  در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با تشریح جزئیات و اهداف راه‌اندازی هیئت یا زینب(س)، گفت: این حرکت بزرگ با محوریت هیئت یا زینب(س) و شورای فرهنگی اجتماعی بانوان، ستاد برگزاری مراسم و با مشارکت تمامی هیئت‌های ویژه بانوان در سطح شهرکرد اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این هیئت عزاداری ویژه بانوان است، ادامه داد: اعضای این هیئت همراه با بانوان و محبان اهل بیت(ع) کاروان زینبیون را در بعدازظهر روز تاسوعا حسینی از مقابل امامزاده دو معصوم(ع) به سمت مصلای امام خمینی(ره) به حرکت درخواهند آورد.

هیئت عزاداری ویژه بانوان

کریمی به اهداف حرکت کاروان زینبیون اشاره کرد و گفت: این هیئت در واقع یک مراسم عزاداری خاص بانوان است که نه تنها در این استان بلکه در اکثر استان‌ها برپا می‌شود وعمده‌ترین هدف اجرای این مراسم، تغییر روند معمول بانوان و ایجاد فضای مناسب برای عزادارای بانوان هم‌استانی است که در گوشه خیابان همواره تماشاگران عزاداری‌ها بوده‌اند.

وی افزود: این کاروان به منظور یادآوری و بزرگ‌داشت اسرای کربلا است که با محوریت حضر زینب(س) مسیر طولانی کربلا تا شام را با تحمل سختی‌ها و با مظلومیت تمام طی کردند.

 مسئول هیئت یا زینب(س) کانون اهل بیت(ع) شهرکرد تصریح کرد: این بانوی بزرگ علی‌رغم این مصیبت عظمی و با بصیرت بالایی که داشتند ایام اسارت و مظلومیت را تبدیل به فرصت کرده و با روشنگری حقایق عاشورا و انحرافات ایجاد شده در روند حکومت اسلامی را تبیین کردند.

کریمی با بیان اینکه راه‌اندازی این کاروان لبیک گفتن به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه، بصیرت و جلوگیری از انحرافات در عزاداری‌ها است، اظهار کرد: حرکت جمعیت عظیمی از بانوان محجبه در سطح شهر درواقع مبارزه با تهاجم فرهنگی است که در این سال‌ها دشمنان داخلی و خارجی سعی در تحریف عفاف و حجاب دارند.

مسئول هیئت یا زینب(س) کانون محبان اهل بیت(ع) شهرکرد به تشریح فعالیت‌های این هیئت پرداخت و گفت: جلسات برنامه‌ریزی به منظور افزایش هماهنگی میان اعضای هیئت از ابتدای مردادماه آغاز و تا دو روز قبل از حرکت کاروان ادامه خواهد داشت ضمن اینکه تهیه امکانات لازم از جمله بنر، پارچه نوشته، سیستم صوت و …، هماهنگی با چندین مداح و ذاکر اهل بیت(س) و سخنران از جمله برنامه‌هایی است که برای راه‌اندازی یک کاروان شایسته در پیش رو داریم.

وی به اطلاع رسانی و فراخوان بانوان هم‌استانی برای شرکت در مراسم اشاره کرد و افزود: از رسانه‌ها و خصوصاً ایکنا که یک خبرگزاری تخصصی قرآن است انتظار داریم در امر اطلاع‌رسانی برای حرکت این هیئت مذهبی قدمی بردارد و از همه بانوان و عاشقان اهل بیت(س) هم‌استانی در هر سن و قشری دعوت کند تا در این مراسم حضور به هم رسانند.

مسئول هیئت یا زینب(س) شهرکرد با اشاره به اینکه هیئت زینبیون بخش‌های مختلفی دارد، بیان کرد: جمعیت حدود 50 نفر از بانوان گروه همخوانی مداحی را تشکیل می‌دهند و شعرهای تمرین شده در جلسات را در کاروان قرائت می‌کنند همچنین چند مداح آقا برای نوحه‌ و روضه‌خوانی این گروه را همراهی می‌کنند.

وی ادامه داد: جمعی از بانوان، کودکان و نوجوانان با لباس‌های نمادین تداعی‌گر کاروان اسرا خواهند بود ضمن اینکه، انتظامات خواهران، پشتیبانی و … نیز بخش‌های دیگر این هیئت هستند که هیئت‌ها و اقشار مختلف بانوان، دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب و کارمندان همه می‌توانند در این کاروان نقش‌آفرینی کنند.

کریمی در پایان از بانوان هم‌استانی دعوت عمومی به عمل آورد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در جلسات این هیئت و یا ادای نذورات خود می‌‌توانند دوشنبه‌ها از ساعت 16 تا 18  به مکان هیئت به آدرس؛ شهرکرد، پایین‌تر از میدان فردوسی، کوچه شیرازی‌ها، کانون محبان اهل بیت(س) مراجعه و یا با شماره تلفن 09140240608 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن