ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109289
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۲۷
  • 115 بازدید
  • ارسال توسط :
حمایت شخص بن سلمان از کودتای تجزیه‌طلبانه در جنوب یمن

حمایت شخص بن سلمان از کودتای تجزیه‌طلبانه در جنوب یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج آنلاین، سعد الفقیه، معارض سعودی و رئیس جنبش اسلامی اصلاح از موافقت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی با کودتای مزدوران تحت حمایت امارات در شهر عدن و تقسیم یمن به دو قسمت شمال و جنوب […]

موافقت بن سلمان با کودتای تجزیه طلبانه در جنوب یمنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج آنلاین، سعد الفقیه، معارض سعودی و رئیس جنبش اسلامی اصلاح از موافقت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی با کودتای مزدوران تحت حمایت امارات در شهر عدن و تقسیم یمن به دو قسمت شمال و جنوب پرده برداشت.

وی گفت: عربستان با امارات و شبه نظامیان در یمن همدستی کرد و حمایت تسلیحاتی خود را از نیرو‌های منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی یمن متوقف کرده و همزمان با عقب نشینی یکی از فرماندهان منصورهادی، کودتا را به دست نیرو‌های شورای انتقالی اجرایی کرد.

این معارض عربستانی از وجود اختلاف میان ریاض و ابوظبی در نحوه به تصویر کشیدن این کودتا برای جهانیان خبر داد و گفت عربستان به دنبال این بود که اعلام دولت در جنوب یمن را به آرامی اجرا کند، اما امارات می‌خواست نشان دهد آنچه رخ داده است آغاز دولت جدید در یمن و جدایی کامل آن است. با این وجود به گفته الفقیه، دو طرف بر سر تقسیم یمن متحد بودند.

وی در خصوص مرگ جمال خاشقجی، منتقد و روزنامه نگار سعودی هم  اعلام کرد محمد بن سلمان دستور این قتل را داده است و خواستار آن بوده است و همچنین اجرای آن را دنبال و برای آن میلیون‌ها دلار خرج کرده است.

الفقیه دوستی و روابط شخصی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با بن سلمان را عامل ممانعت از مجازات شدن وی در جامعه جهانی دانست و تمامی دادگاه‌های داخلی عربستان را «نمایشی» توصیف کرد.

 این معارض سعودی در پایان در خصوص احتمال شکل گیری اعتراضی علیه آل سعود در میان مردم پیش بینی کرد که به علت وجود نداشتن تجربه سیاسی یا سندیکایی در کشورش، احتمالا مردم عربستان قبل از انتخاب راه حل مسالمت آمیز به استفاده از سلاح روی خواهند آورد.

با روی کار آمدن محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان از ژوئن ۲۰۱۷ این کشور شاهد موجی از بازداشت‌ها و سرکوب‌ها علیه معارضان بوده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن