ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109314
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
  • 103 بازدید
  • ارسال توسط :

حمله پهپادی به ریاض از نگاه کاربران یمنی «پرندگان ابابیل به سپاه ابرهه حمله کردند»

روز دوشنبه انصارالله یمن با پهپادهای «صماد- 3» یک مرکز نظامی را در ریاض هدف قرار دادند. این مسئله بسیار مهم و راهبردی بوده و به معنای ایجاد شرایطی جدیدی برای ائتلاف سعودی است. فعالان یمنی در شبکه‌های اجتماعی به این اتفاق واکنش نشان داده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به […]

روز دوشنبه انصارالله یمن با پهپادهای «صماد- 3» یک مرکز نظامی را در ریاض هدف قرار دادند. این مسئله بسیار مهم و راهبردی بوده و به معنای ایجاد شرایطی جدیدی برای ائتلاف سعودی است. فعالان یمنی در شبکه‌های اجتماعی به این اتفاق واکنش نشان داده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاربران با انتشار تصویری، این حمله را به ماجرای حمله پرندگان ابابیل به سپاه ابرهه در مکه تشبیه کردند. یکی از کاربران تصویری با آیه «و ارسل علیهم طیرا ابابیل» (بر آنها دسته دسته پرندگانی را فرستاد- آیه ۳ سوره فیل) را منتشر کرد. کاربر دیگری با کنایه به عبور پهپادهای یمنی از پدافندهای پیشرفته آمریکایی و غربی در عربستان، با زبان طنز نوشت:« گروهی از پرندگان صماد- ۳، از پایگاه‌های نظامی در ریاض دیدن کردند»! در ماجرای مشهور پرندگان ابابیل، سپاهیان فیل سوارِ ابرهه قصد داشتند خانه خدا در مکه را ویران کنند، اما دسته‌های بزرگ پرندگان ابابیل با پرتاب همزمان سنگ‌های «سِجیل»(کلوخ)، این سپاه مهاجم را نابود کردند.
پهپادهای یمنی سرنوشت جنگ را رقم می‎زنند
از سوی دیگر، پایگاه «امریکن کانسرواتیو» به بررسی توانمندی‌های نیرو‌های یمنی پرداخته و آینده یمن را از آن این نیرو‌ها دانسته است. توجه ویژه نیرو‌های یمنی به پهپاد‌ها، سبب شده تا آنان بتوانند فضای هوایی یمن را کنترل کنند. آنان نظارت هوایی خود را از طریق پهپاد‌های ارزان و نسبتا ساده تامین و به وسیله آنها مواضعی را در عربستان هدف قرار می‌دهند. این پهپاد‌ها نقش به مراتب موثرتری از موشک‌ها در تغییر روند تحولات داشته‎اند. این پایگاه اعلام کرد، پهپاد‌های یمنی که هم از نظر وزن و هم از نظر هزینه با شرایط نیرو‌های یمنی سازگاری دارند، برای رفع نیاز‌های خاص طراحی و تنظیم شده اند. در این گزارش آمده است، آینده جنگ یمن نه با سیستم‌های پیچیده تسلیحاتی آمریکا که عربستان و امارات به بهانه تامین نیاز‌های نظامی در مقادیر بالا خریداری می‌کنند، بلکه با پهپاد‌های نیرو‌های یمنی رقم خواهد خورد. چرا که به گفته استراتژیست‌های نظامی، کسانی در جنگ زنده می‌مانند که بتوانند سرعت تغییرات را مدیریت کنند. در پایان این گزارش آمده، اکنون زمان آن رسیده که سیاستگذاران آمریکایی خواهان جنگنده‌های گران قیمت با دقت به تحولات جنگ یمن نگاه کنند و ببینند چگونه نیرو‌های یمنی با کمترین(اما راهبردی‌ترین) هزینه‌ها، در برابر عربستان و امارات ایستادگی کرده‎اند. از سوی دیگر، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دیروز یک فروند موشک بالستیک میان برد به نام «قاصم» به مواضع ائتلاف سعودی در «نجران» عربستان شلیک کرد. بر اساس گزارش مرکز رسانه‌ای «انصارالله»، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، این موشک که پس از عملیات اطلاعاتی دقیق شلیک شد با دقت بالا به هدف برخورد کرده و ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.  وی افزود، قاصم از جمله موشک‌های جدیدی است که چندی پیش به خدمت گرفته شده، قابلیت خود را اثبات کرده و در کنفرانسی خبری معرفی خواهد شد.
تأیید همدستی عربستان و امارات
طرح تجزیه یمن از سوی عربستان و امارات در چند هفته  اخیر وارد فاز اجرایی شده است. در این راستا هرچند درگیری های ظاهری بین نیروهای وابسته به امارات و عربستان در جنوب یمن صورت گرفته اما این دو کشور خواستار تجزیه یمن هستند.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، «سعد الفقیه» معارض معروف عربستانی در یک مصاحبه گفت که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی با «کودتای» شبه نظامیان مورد حمایت امارات در جنوب یمن، سرنگونی دولت منصور هادی و تجزیه این کشور به بخش جنوبی و شمالی موافق بود. او در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری الخلیج آنلاین، گفت که سعودی‌ها با امارات و شبه‌نظامیان مورد حمایت آن در یمن از درِ سازش و انفعال برخورد کردند. هنگامی که این شبه‌نظامیان دست به عملیات نظامی در عدن زدند، سعودی‌ها حمایت تسلیحاتی و لجستیک خود را از عناصر دولت هادی قطع کرده و دستور عقب‌نشینی به نیروهای تیپ «العمالقه» که مهم‌ترین نیروهای دولت هادی در «عدن» محسوب می‌شد؛ دادند. این معارض عربستانی در ادامه گفت که علی‌رغم همراهی سعودی‌ها با امارات علیه دولت هادی، اما دو کشور در خصوص چگونگی ارائه تصویری از ماجرا برای جهان اختلاف دارند و ریاض خواهان به تعویق افتادن تشکیل کشور «یمنی جنوبی» و ادامه فعالیت شبه‌نظامیان شورای انتقالی در قالب ائتلاف سعودی است. به گفته وی امارات اما می‌خواهد به دنیا بگوید که اتفاقات جنوب یمن، آغازی برای تشکیل یک کشور جدید است و تلاش می‌کند سعودی‌ها را در این خصوص راضی کند. هر چند دو کشور در خصوص اصل تجزیه یمن هم نظر هستند.این در حالی است که عبدالعزیز بن حبتور رئیس دولت نجات ملی یمن نیز به شبکه المیادین گفته است که اماراتی‌ها شبه‌نظامیان «کمربند امنیتی» را در استان‌های «عدن»، «لحج» و «أبین» مستقر کرده و سعودی‌ها نیز عناصر خود را در «شبوه»، «حضرموت» و «المهره» گمارده‌اند و این دو کشور در امور کلی اتفاق نظر داشته و صرفا در تقسیم منافع اختلاف نظر دارند. «عبدالله محسن العلیبی» کارشناس نظامی یمنی هم درباره خطر تجزیه یمن هشدار داد و گفت، ملت یمن ابزار، نقشه‌ها و اهداف دشمن از این تقسیم را می‌داند و ما آماده جنگی طولانی مدت برای جلوگیری از تقسیم یمن هستیم. وی تاکید کرد که عربستان همسو با امارات به دنبال تجزیه یمن است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن