ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109406
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
  • 118 بازدید
  • ارسال توسط :

آخرین تحولات میدانی یمن/ نیروهای تحت فرمان امارات استان‌های ابین و عدن را به مزدوران سعودی واگذار کردند + نقشه میدانی و تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، تحولات میدانی جنوب یمن در نیمه دوم مردادماه امسال با درگیری های سنگین کم سابقه میان نیروهای شورای انتقالی جنوب (تابع امارات) و نیروهای منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری (تابع رژیم سعودی) همراه بود.   نیروهای شورای انتقالی جنوب در جریان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، تحولات میدانی جنوب یمن در نیمه دوم مردادماه امسال با درگیری های سنگین کم سابقه میان نیروهای شورای انتقالی جنوب (تابع امارات) و نیروهای منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری (تابع رژیم سعودی) همراه بود.  

نیروهای شورای انتقالی جنوب در جریان درگیری ها موفق شدند بیش از ۴۰ درصد استان عدن از جمله شهر بندری عدن (پایتخت خودخوانده منصور هادی) را از کنترل نیروهای تابع رژیم سعودی خارج و به تصرف دربیاورند.

درگیری میان نیروهای تحت فرمان رژیم های سعودی و امارات در جنوب یمن فقط به استان «عدن» خلاصه نشد و نیروهای شورای انتقالی جنوب اواخر ماه گذشته به مواضع نیروهای منصورهادی در جنوب استان «ابین» حمله و بخش هایی از شهر «زنجبار» را به سیطره درآوردند.

اگرچه تحولات میدانی در استان های عدن و ابین به سود نیروهای تابع رژیم امارات پیش می رفت اما وضعیت به صورت ناگهانی ۱۸۰ درجه تغییر کرد و نیروهای منصور هادی با پشتیبانی رژیم سعودی توانستند ابتکار عمل را درست گیرند.

اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای منصورهادی در روزهای اخیر ضد حملاتی را علیه نیروهای شورای انتقالی در استان ابین ترتیب دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند مناطق وسیعی را به سیطره دربیاورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، نیروهای منصورهادی در جریان درگیری های روزهای گذشته با عقب راندن نیروهای شورای انتقالی جنوب (تابع امارات) توانستند ۹ بخش از ۱۱ بخش استان ابین را به تصرف درآورند.

بخش های «المحفد، مودیه، جیشان، لودر، سباح، رصد، سرار، الوضیع و احور» که شامل مناطق شمال غربی، شمالی، شرقی و جنوب شرقی استان ابین می شوند در این عملیات از کنترل نیروهای شورای انتقالی خارج شدند.

نیروهای منصور هادی در مجموع عملیاتی که در روزهای گذشته انجام شد حدود ۷۰ درصد از مساحت استان ابین را به سیطره درآوردند و فقط بخش «جعار» و مناطقی از بخش «زنجبار»  در کنترل نیروهای تحت فرمان امارات باقی ماند.

به گفته منابع میدانی، جدا شدن شمار زیادی از گروه های نظامی شاخص و تاثیرگذار از شورای انتقالی جنوب و پیوستن به منصورهادی دلیل اصلی شکست رژیم امارات و بازیابی قدرت رژیم سعودی در جنوب یمن به شمار می آید.

«المحوری» یکی از فرماندهان میدانی سرشناس در جنوب یمن است که به همراه نیروهایش از شورای انتقال جنوب اعلام برائت کرد و با منصور هادی همپیمان شد و همین مسئله باعث شد بخش «لودر» در شمال استان ابین از کنترل نیروهای تحت فرمان امارات خارج شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، فرماندهی تیپ پنجم پیاده نظام شورای انتقالی جنوب نیز که در بخش «مودیه» حضور داشت به نیروهای تحت فرمان منصور هادی پیوست تا قدرت شورای انتقالی جنوب بیش از پیش کاهش یابد.

جدا شدن گروه های مختلف از شورای انتقالی جنوب در روزهای اخیر باعث شد نیروهای منصور هادی به طور کامل بر استان شبوه مسلط شوند و یک پیروزی دیگر برای رژیم سعودی به ثبت برسد.

همپیمان شدن بسیاری از نیروهای شورای انتقالی جنوب با نیروهای تحت فرمان رژیم سعودی باعث شد، رژیم امارات برای جلوگیری از شکست های بیشتر، شماری از فرماندهان و رهبران بلند پایه شورای انتقالی جنوب را به مکان نامعلومی انتقال دهد.

اعلام الحربی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، صبح روز چهارشنبه (ششم شهریورماه) نیروهای منصورهادی با کمک نیروهای جدا شده از شورای انتقالی جنوب عملیات را در استان ابین برای تصرف کامل بخش های «جعار و زنجبار» آغاز کردند.  

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای منصور هادی پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند شهر   «شقره» را در جنوب بخش «جعار» از کنترل نیروهای شورای انتقالی جنوب خارج کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای منصوری هادی پس از تثبیت مواضع در شهر «شقره» به پیشروی های میدانی در محور جنوب غرب ادامه دادند و توانستند با عقب راندن نیروهای شورای انتقالی جنوب وارد «زنجبار» شوند و این شهر را به سیطره دربیاورند.

عملیات نیروهای تحت فرمان رژیم سعودی با کنترل بر شهر زنجبار متوقف نشد و آنان با پیشروی ۱۱ کیلومتری در محور جنوب غرب به عدن رسیدند و پس از درگیری های چند ساعته این شهر را به همراه فرودگاه بین المللی به تصرف درآوردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، نیروهای منصور هادی در این عملیات گسترده توانستند استان های ابین و عدن را به طور کامل از سیطره نیروهای شورای انتقالی جنوب خارج کنند و آن ها را به سمت استان های «لحج و الضالع» فراری دهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن