ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109515
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۴۳
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :
اعضای دولت مستعفی  هادی خواستار خروج امارات از ائتلاف سعودی شدند

اعضای دولت مستعفی هادی خواستار خروج امارات از ائتلاف سعودی شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از افزایش بی سابقه اختلافات در ائتلاف سعودی و حمله جنگنده‌های اماراتی به عناصر دولت مستعفی منصور هادی در جنوب یمن، اعضای دولت مستعفی خواستار قطع روابط کامل با امارات شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از افزایش بی سابقه اختلافات در ائتلاف سعودی و حمله جنگنده‌های اماراتی به عناصر دولت مستعفی منصور هادی در جنوب یمن، اعضای دولت مستعفی خواستار قطع روابط کامل با امارات شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از الجزیره، وزرای دولت هادی از وی خواستند تا با ارسال نامه‌ای به ریاض، خواستار پایان حضور امارات در ائتلاف سعودی شود. آنها همچنین بر حق شکایت از امارات و لزوم قطع روابط سیاسی با این کشور تأکید کردند.

در همین حال دولت مستعفی یمن به طور رسمی از شورای امنیت خواسته است تا در خصوص حمله روز گذشته جنگنده‌های اماراتی به عناصر این دولت در جنوب یمن، تشکیل جلسه دهد.

موضوع شکایت دولت هادی از امارات به شورای امنیت یک بار نیز در فردای سقوط «عدن» به دست شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب در تاریخ ۱۹ مرداد مطرح شده بود که به گفته منابع داخلی یمن، با اصرار دولت سعودی، منصور هادی از تصمیم خود صرف‌نظر کرده بود. (جزئیات بیشتر)

شرایط در جنوب یمن به غایت پیچیده و اختلافات کاملا علنی شده است. به گفته «معمر الاریانی» وزیر اطلاع رسانی دولت هادی، در حمله روز گذشته جنگنده‌های اماراتی به نیروهای دولت هادی در «عدن» و «أبین»، ۴۰ تن کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. این برای اولین بار است که امارات به طور رسمی علیه عناصر دولت هادی اقدام می‌کند.

بامداد امروز (جمعه) رئیس‌جمهور مستعفی یمن در بیانیه‌ای با محکوم کردن این حمله از دولت سعودی خواست تا وارد عمل شده و جلوی حملات امارات را بگیرد.

درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت هستند و داعیه جدایی‌طلبی دارند با عناصر دولت هادی از ۱۶ مرداد گذشته آغاز شده است. جدایی‌طلبان جنوب خواستار تشکیل کشور «یمن جنوبی» به مثابه سال‌های پیش از ۱۹۹۰ هستند. در طول این مدت تمامی تلاش‌های دولت سعودی برای توقف درگیری‌ها و حتی بیانیه مشترک با ابوظبی نیز نتوانسته اوضاع را آرام کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن