ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109526
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :
اعطای سلاح عربستان به عناصر گروه جنایتکار «جنجوید» در یمن

اعطای سلاح عربستان به عناصر گروه جنایتکار «جنجوید» در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، القدس العربی، عربستان سعودی سلاح‌هایی را که از صربستان وارد کرده بود در اختیار نیرو‌های واکنش سریع سودانی در یمن قرار داد. پایگاه اینترنتی بلینگ کت در گزارشی به رابطه سری و مبهم میان عربستان سعودی و عناصر «جنجوید» […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، القدس العربی، عربستان سعودی سلاح‌هایی را که از صربستان وارد کرده بود در اختیار نیرو‌های واکنش سریع سودانی در یمن قرار داد.

پایگاه اینترنتی بلینگ کت در گزارشی به رابطه سری و مبهم میان عربستان سعودی و عناصر «جنجوید» در سودان که تسلیحات اروپایی در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، پرداخت. در این گزارش آمده است سلاحی که ریاض از صربستان خریداری کرد به دست نیرو‌های واکنش سریع رسید و این نام جدید نیرو‌های خوف‌برانگیز جنجوید است که جنایات جنگی در دارفور مرتکب شدند و افراد آن امروز در جنگی که عربستان سعودی و متحدانش در یمن به راه انداخته‌اند، می‌جنگند.

نیرو‌های واکنش سریع به ارتکاب کشتار در خارطوم متهم شدند که در آن یکصد و بیست نفر از تحصن‌کنندگان در مقابل مقر فرماندهی کل ارتش کشته شدند. این پایگاه اینترنتی افزود قرار گرفتن اسلحه در دست عناصری از نیرو‌های واکنش سریع پرسش‌هایی را درباره تضمین‌های صدور سلاح به عربستان سعودی بر انگیخته است. عربستان سعودی شماری سلاح از جمله تفنگ کلاشنیکف از دولت صربستان خریداری کرد.

نویسنده این گزارش توافقنامه روند استفاده از سلاح بین منبع و وارد کننده را بررسی کرد که در آن تصریح شده است «این سلاح نباید صادر شود» و استفاده از آن در انحصار وزارت دفاع عربستان سعودی است که آن را از صربستان خریده است.

نویسنده این گزارش به درخواست پل هالتوم از سازمان موسوم به «بررسی تسلیحات سبک» به بررسی قوانین صدور سلاح سبک پرداخته که تضمین‌ها درباره قرار نگرفتن سلاح وارداتی در دست دیگران بخشی از آن است و بطور تلویحی نیز تاکیده شده است کشور وارد کننده اسلحه باید قبل از انتقال آن به طرف دیگر مجوز بگیرد. مات شردر از همین سازمان گفت انتقال اسلحه به دیگران شرط استفاده از سلاح را نقض می‌کند.

این نویسنده می‌گوید این نخستین بار نیست که عربستان به این شیوه رفتار می‌کند و بر اساس تحقیقاتی که شبکه تلویزیونی الجزیره و سی ان ان به عمل آوردند ائتلاف به ریاست عربستان سعودی سلاح آمریکایی را به دست گروه‌های افراطی یمن رسانده است که این نقض آشکار تضمین‌هایی است که داده است برای اینکه از سلاح برای اهداف دیگر استفاده نکند.

این پایگاه اینترنتی می‌نویسد وزارت دفاع عربستان سعودی به این پرسش که آیا مجوز استفاده از این تسلیحات را به نیرو‌های واکنش سریع یا دیگر واحد‌های سودانی داده است، خودداری کرد.

ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع در کنار نیرو‌های سعودی و اماراتی در یمن جنگیدند و این امر دقیقا در جنوب یمن اتفاق افتاد. نیرو‌های سودانی در مرز‌های عربستان سعودی مستقر شدند تا مانع نفوذ (مقاومت) انصارلله به خاک عربستان شوند.

بنا بر گزارش رادیو «بی‌بی‌سی» محمد حمدان (حمیدتی) دقلو فرمانده نیرو‌های واکنش سریع و فرمانده سابق جنجوید‌ها مسئول اعزام واحد‌های سودانی برای «حفاظت» از مرز‌های عربستان-یمن بوده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن