ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109571
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱:۵۱
  • 113 بازدید
  • ارسال توسط :

الحوثی: اعتراف امارات، مهری تأییدی بر غیر قانونی جنگ علیه یمن است

العالم-یمن در حملات هوایی پنجشنبه امارات به نیروهای وفادار به "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری فراری و مستعفی در شهرهای عدن و زنجبار در جنوب یمن، دستکم ۳۰۰ نفر کشته و یا زخمی شده اند. دولت ابوظبی با تأیید حمله روز پنجشنبه به شهرهای "عدن" و "ابین"، مدعی شده بود که در این حملات، شبه‌نظامیان […]

العالم-یمن

در حملات هوایی پنجشنبه امارات به نیروهای وفادار به "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری فراری و مستعفی در شهرهای عدن و زنجبار در جنوب یمن، دستکم ۳۰۰ نفر کشته و یا زخمی شده اند.

دولت ابوظبی با تأیید حمله روز پنجشنبه به شهرهای "عدن" و "ابین"، مدعی شده بود که در این حملات، شبه‌نظامیان تروریست" هدف قرار گرفته و این اقدام را دفاع از خود انجام داده است.

"محمد علی الحوثی" در صفحه توئیتری خود افزود: این مسأله نشان داد، آمریکا، عربستان، امارات و متحدان آنها و افرادی که این کشورها از آنان حمایت می کنند، تروریست هستند، چرا که اینها بودند که برای نابودی یمن، تروریست ها را بوجود آورده اند.

این مقام ارشد انصارالله یمن تصریح کرد: اعتراف رسمی امارات به عنوان عضو فعال در ائتلاف در خصوص تروریست بودن شبه نظامیان وابسته به ائتلاف، بیانگر این امر مسلم است که آمریکا منشأ تروریست است و آن‌ها بودند که تروریست را در یمن بوجود آوردند.

الحوثی نوشت: این اظهارات دولت ابوظبی، نشان داد که سعودی مسؤول حمایت از تروریست هاست، برخلاف چیزی که آنها مدعی هستند و می گویند: ما با تروریست ها مبارزه می کنیم.

پیش از این منصورهادی نسبت به حملات اخیر امارات به جنوب کشورش اعتراض و دولت ابوظبی را متهم کرد که زخمی ها را در بیمارستان اعدام می کند.

رئیس جمهوری فراری یمن همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست درباره مداخلات اخیر اماراتی ها در کشورش جلسه اضطراری تشکیل دهد.

"عبدالله السعدی" نماینده دائم دولت مستعفی و فراری یمن در سازمان ملل متحد نیز امارات را مسؤول حملات هوایی و عواقب ناشی از اقدامات شورای انتقالی جنوب یمن دانست که از حمایت دولت ابوظبی برخوردارند.

السعدی در عین حال از عربستان به عنوان سرکرده ائتلاف عربی خواست، برای توقف اقدامات اخیر نظامی علیه دولت هادی که آن را قانونی می خواند، اقدام کند.

روابط امارات و دولت مستعفی یمن به عنوان متحد عربستان اخیرا به شدت متشنج است، بطوری که روز جمعه جمع زیادی از یمنی ها در استان تعز در غرب یمن به خیابان ها آمدند و خواستار خروج نیروهای اماراتی از کشورشان شدند.

درگیری میان شورای انتقالی جنوب و وابسته به امارات و وفاداران به دولت هادی و مورد حمایت عربستان از آن زمان شدت گرفت که نیروهای موسوم به "کمربند امنیتی" در ۱۰ آگوست (۱۹ مردادماه) کنترل کاخ ریاست جمهوری "معاشیق" در شهر بندری "عدن" و مراکز راهبردی این شهر را در دست گرفتند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن