ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109583
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۵:۵۹
  • 100 بازدید
  • ارسال توسط :

تظاهرات هزاران یمنی علیه دخالت‌های امارات در این کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این اعتراضات یمنی‌ها پس از حملات جنگنده‌های اماراتی به پایگاه‌های نیروهای ارتش مستعفی در ورودی‌های شهر عدن و استان أبین با ۳۰۰ کشته و زخمی برپا گشت. تظاهرکنندگان شعارهایی در محکومیت حملات امارت به نیروهای دولت مستعفی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این اعتراضات یمنی‌ها پس از حملات جنگنده‌های اماراتی به پایگاه‌های نیروهای ارتش مستعفی در ورودی‌های شهر عدن و استان أبین با ۳۰۰ کشته و زخمی برپا گشت.

تظاهرکنندگان شعارهایی در محکومیت حملات امارت به نیروهای دولت مستعفی و غیر نظامیان سر دادند.

تظاهرکنندگان که برای برپایی نماز جمعه در میدان الحریه و خیابان‌های اطراف آن در تعز جمع شده بودند، امارات را کشوری اشغالگر خوانده و آن را به نقض حاکمیت ملی یمن متهم کردند.

همچنین تظاهرکنندگان پرچم‌های کشور امارات را به آتش کشیده و ثبت جرایم این کشور، مقابله با آن و اخراج امارات از یمن با تمامی امکانات موجود را خواستار شدند.

آنها با سردادن شعارهای خشم‌آلودی علیه تروریستی خواندن ارتش دولت مستعفی از سوی ابوظبی، تاکید کردند اقدامات امارات به منزله تروریسم تمام عیار و بیانیه امارات درباره حمله اخیر وقیحانه بود.

ابوظبی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای به آغاز حملات هوایی به جنوب یمن اعتراف کرده و در توجیه این اقدام خود اعلام کرد که در حملات محدودی، شبه نظامیان تروریست را هدف قرار داده است.

شهر عدن روز پنجشنبه پس از حملات هوایی امارات به پایگاه‌های ارتش مستعفی در عدن و أبین، دوباره به کنترل نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن درآمد.

بعد از ظهر پنجشنبه شهر زنجبار، مرکز استان أبین تنها یک روز پس از کنترل نیروهای دولت مستعفی، به دست نیروهای انتقالی افتاد.

وزارت دفاع دولت مستعفی و رئیس ستاد کل ارتش مستعفی در بیانیه‌ای مشترکی حمله هوایی امارات را محکوم کردند.

عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن برای اولین بار امارات را به حمایت از کودتای شورای انتقالی جنوبی با هدف تقسیم یمن متهم کرد و از عربستان خواست برای توقف حملات هوایی امارات فوراً وراد عمل شود.

دولت مستعفی یمن پیشتر از هادی خواسته بود با ارسال پیامی به عربستان از این کشور بخواهد به عضویت امارات در ائتلاف عربی پایان دهد. این دولت همچنین تاکید کرد حق محاکمه امارات به جرم این حملات هوایی را برای خود محفوظ می‌دانند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن