ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109595
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
  • 111 بازدید
  • ارسال توسط :
کارشناس عمانی: مسقط از حضور عربستان در «المهره» یمن ناراحت است

کارشناس عمانی: مسقط از حضور عربستان در «المهره» یمن ناراحت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله الغیلانی» با اشاره به ناراحتی عمان از حضور نظامی عربستان سعودی در شهر «المهره» یمن گفت که عربستان و امارات درباره تجزیه یمن توافق کرده‌اند. الغیلانی در مصاحبه با وبگاه «الخلیج آنلاین» گفت، «حضور نیروهای سعودی و بعضاً اماراتی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله الغیلانی» با اشاره به ناراحتی عمان از حضور نظامی عربستان سعودی در شهر «المهره» یمن گفت که عربستان و امارات درباره تجزیه یمن توافق کرده‌اند.

الغیلانی در مصاحبه با وبگاه «الخلیج آنلاین» گفت، «حضور نیروهای سعودی و بعضاً اماراتی در شهر المهره، نقطه مرزی یمن و عمان که هیچ گاه صحنه جنگ نبود، بی‌مورد و غیرمجاز است».

وی تصریح کرد که المهره حدفاصل بین عمان و یمن واقع شده است که جزء امنیت ملی عمان محسوب می‌شود به خصوص اینکه مسقط در این شهر در طول ۴۰ سال گذشته سرمایه‌گذاری کرده و روابط استراتژیک با قبایل آن دارد.

الغیلانی با اشاره به اینکه نزاع پنهانی بین عربستان و امارت وجود دارد، افزود که مسقط گزینه‌های زیادی دارد چرا که بیشترین نفوذ را در میان قبایل و مردم المهره دارد اما تبدیل شدن المهره به صحنه درگیری‌های نظامی و جنگ تأثیرات منفی بر عمان خواهد داشت بویژه‌ اینکه قبایل بزرگی در المهره سکونت دارند که امتداد این قبایل در ظفار عمان است.

 

عمان آماده میزبانی گفت‌وگو بین حوثی‌ها و سعودی‌هاست

این کارشناس عمانی گفت که عمان آماده میزبانی گفت‌وگوهای حوثی‌ها و سعودی‌هاست و پیش از این نیز چندین دور گفت‌وگو بین حوثی‌ها و طرف‌های درگیر در مسقط برگزار شد اما نتیجه محسوسی نداشت.

الغیلانی البته ابراز عقیده کرد که عمان در حال حاضر طرح ابتکاری برای حل بحران یمن ندارد با این حال مسقط برای میزانی گفت‌وگو برای رسیدن به راه‌حل آمادگی دارد.

گزینه‌های یمن برای مقابله با یمن

این پژوهشگر عمانی درباره گزینه‌های یمن برای مقابله با امارات می‌گوید که طرح امارات برای تجزیه یمن چیز جدیدی نیست و دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» بایستی بسیار زودتر از اینها با آن مقابله می‌کرد.

وی افزود که دولت هادی چند گزینه برای مقابله با امارات پیشرو دارد: نخست اینکه حضور نیروهای سعودی در یمن تحت پوشش دولت هادی است و این دولت می‌تواند از همین اهرم استفاده کرده و خروج نیروهای امارای و ائتلاف عربی از یمن را درخواست کند همچنانکه استفاده ائتلاف عربی از آسمان یمن باید با اجازه دولت هادی باشد و اکنون سوال اینجاست که امارات با چه مجوزی نیروهای یمنی را هدف قرار داده است.

دوم اینکه ارتش و مقاومت مردمی یمن قادر هستند طرح اماراتی را متوقف کنند اما با کمبود تسلیحات، آموزش و اطلاعات مواجه هستند و دلیل آن هم عدم مستقل بودن دولت هادی است که بایستی از عربستان استقلال پیدا کرده و به طور مستقل تصمیمات استراتژیک بگیرد.

گزینه سوم نیز خروج دولت هادی از وابستگی به عربستان و برقراری ارتباط بین‌المللی خارج از چارچوب ائتلاف عربی و روی آوردن به طرح ملی متشکل از گروه‌های سیاسی اعم از گروه‌های ملی، قبیله‌ای و مستقل است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن