ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109611
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
  • 123 بازدید
  • ارسال توسط :
نبرد ریاض و ابوظبی وارد مرحله جدیدی شد؛ امارات، داعش را به خدمت گرفت

نبرد ریاض و ابوظبی وارد مرحله جدیدی شد؛ امارات، داعش را به خدمت گرفت

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت عربی 21، گروه تروریستی داعش از طریق آژانس خبری اعمال وابسته به خودش مسئولیت حمله به شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب در شهر عدن را برعهده گرفت. امارات از شبه […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت عربی 21، گروه تروریستی داعش از طریق آژانس خبری اعمال وابسته به خودش مسئولیت حمله به شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب در شهر عدن را برعهده گرفت.

امارات از شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن موسوم به کمربند امنیتی حمایت و پشتیبانی می کند. عدن دیروز جمعه شاد حمله به این شبه نظامیان بود که شش کشته برجای گذاشت.

این حمله یک روز بعد از کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر از شبه نظامیان عبدربه منصور هادی در حملات جنگنده های اماراتی انجام شد.

امارات این حملات هوایی را برای پشتیبانی از شبه نظامیان شورای انتقالی انجام داد. شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب بامداد پنجشنبه بار دیگر مواضعی را در شهر عدن بازپس گرفتند.

این امر بعد از رسیدن نیروهای گسترده پشتیبانی برای شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب از طریق ورودی شمالی شهر عدن با حمایت هوایی امارات انجام شد.

پنجشنبه شب، وزارت دفاع دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن گفت که حملات هوایی امارات به مقرهای نظامی در عدن و زنگبار 300 کشته و زخمی برجا گذاشته است.

براساس بیانیه، وزارت دفاع هادی، نیروی هوایی امارات از چهارشنبه شب تا پنجشنبه شب 10 بار به شبه نظامیان هادی حمله کرد.

این بیانیه بر ادامه جنگ با شبه نظامیان شورای انتقالی و حامیان و پشتیبانان مالی آنها تاکید کرد.

تحلیل الجزیره درباره تحولات عدن؛ رمزگشایی از حملات هوایی مستقیم امارات و سکوت سعودی

یک منبع مسئول به سایت عربی 21 گفت: شبه نظامیان شورای انتقالی مورد حمایت امارات شبه نظامیان زخمی وابسته به هادی را در بیمارستان الرازی در جعار در استان ابین کشتند.

به گفته یک منبع نظامی مسئول در استان ابین، بیش از 40 افسر و شبه نظامی وابسته به هادی نیز پنجشنبه در حملات هوایی امارات به آنها در منطقه دوفس در ورودی های شهر عدن کشته و زخمی شدند.

این منبع گفت: ناصر الذبیانی رئیس عملیات جنگی وزارت دفاع هادی و شمار دیگری از فرماندهان شبه نظامی هادی در بین قربانیان حمله هوایی امارات هستند.

محمد الحضرمی معاون وزیر خارجه دولت هادی نیز حملات هوایی امارات به شبه نظامیان وابسته به خود در شهرهای عدن و زنگبار را محکوم و آن را نقض قوانین و عرف بین المللی دانست و خواهان توقف این تنش آفرینی خطرناک شد.

الحضرمی بار دیگر دست گدایی به عربستان برای حمایت از دولت هادی و متوقف کردن این تنش نظامی دراز کرد.

در مقابل، یک سایت اماراتی در گزارشی از ربوده شدن دولت هادی از سوی عربستان سخن گفت و در اشاره به اقامت عبدربه منصور هادی و شماری از اعضای دولتش در هتل های ریاض، این دولت را دولت هتل ها توصیف کرد.

سایت اماراتی خبری ارم در گزارش خود با شک و تردید درباره گفته های دولت هادی مبنی بر پیشروی در نبرد با شبه نظامیان شورای انتقالی در جنوب یمن نوشت که دولت هادی از هتل توییت کرده است که شبه نظامیان وابسته به آن در برابر شبه نظامیان شورای انتقالی در جنوب و به ویژه عدن پیشروی می کنند. این یک پیروزی صرفا رایانه ای است.

این گزارش دولت هادی را به نقض تعهدات خود به ائتلاف متجاوز به یمن و بی توجهی به آرام کردن اوضاع و گفت وگو متهم کرد و از نبرد جدید شبه نظامیان شورای انتقالی علیه شبه نظامیان هادی و بازپس‌گیری برخی مواضع از آنها استقبال کرد.

روزنامه فرانسوی فیگارو نیز در گزارشی درباره نبردها در جنوب یمن نوشت که یمن در جنگ جدیدی بین عربستان و امارات به عنوان هم پیمانان گذشته به سر می برد. این دو کشور پیشتر با حمایت نظامی آمریکا و انگلیس و فرانسه با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن می جنگیدند، اما امروز شبه نظامیان دولت هادی هدف حملات هوایی قرار گرفته اند و الحضرمی به طور مستقیم امارات را به تشدید تنش های نظامی متهم می کند.

به نوشته این روزنامه، اختلاف عربستان و امارات انسجام ائتلاف متجاوز به یمن را تهدید می کند. دولت هادی از هم پیمان خود عربستان خواسته است که امارات را به ائتلاف بازگرداند و زیر چتر آن فعالیت کند، اما ابوظبی نارضایتی خود از این ائتلاف را پنهان نکرده است؛ بویژه بعد از ظهور ائتلاف هایی بین ریاض و حزب الاصلاح نزدیک به اخوان المسلمین در استان شبوه.

این روزنامه نوشت: ابوظبی نیت خود برای تقسیم یمن و تضمین اعلام یک کشور مستقل در جنوب زیر سلطه خودش را پنهان نمی کند.

در همین راستا، یک کارشناس یمنی به نقل عربستان و امارات در کشورش حمله کرد و امارات را اشغالگر دانست و موضع عربستان در قبال اقدامات امارات در جنوب یمن را مبهم توصیف کرد.

در سایه تشدید درگیری ها در جنوب یمن و ناکامی عربستان و امارات برای مهار اوضاع، هر روز بر شکاف بین عربستان و امارات بر سر این کشور افزوده می شود و هم پیمانان دیروز را بیش از پیش در جنگی نیابتی روبه روی یکدیگر قرار می‌دهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن