ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109655
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۵:۰۸
  • 111 بازدید
  • ارسال توسط :
نبیه بری: امام موسی صدر در لیبی از زندانی به زندان دیگر منتقل شده است/ آزادی او تعهد من است

نبیه بری: امام موسی صدر در لیبی از زندانی به زندان دیگر منتقل شده است/ آزادی او تعهد من است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در مراسمی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دو تن از همراهان ایشان اظهار کرد، باید وضعیت فوق‌العاده اقتصادی برای اجرای تصمیمات نشست اقتصادی بعبدا اعلام شود. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در مراسمی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دو تن از همراهان ایشان اظهار کرد، باید وضعیت فوق‌العاده اقتصادی برای اجرای تصمیمات نشست اقتصادی بعبدا اعلام شود.

وی همچنین خواستار اجرای توافقنامه طائف  و مجلس سنا در لبنان شد.

بری در ادامه ضمن تمجید از وحدتی که تمام لبنانی‌ها پس از تجاوز اخیر اسرائیل از خود نشان دادند به ویژه موضع میشل عون، رئیس جمهور و سعدالحریری، نخست وزیر این کشور، گفت: اسرائیل پس از آنکه اطمینان پیدا کرد جنگی با ایران در کار نخواهد بود و پس از شکست در ایران، سوریه و منطقه، تنها یک جبهه برایش باقی ماند و آن هم جبهه لبنان است تا موازنه‌های قوا را تغییر دهد. صرفا صدور بیانیه و محکوم کردن، تجاوزگری‌های اسرائیل را متوقف نمی‌کند بلکه نیروهای مقاومت تنها کسانی هستند که رمز این معادله را در اختیار دارند.

رئیس پارلمان لبنان عنوان کرد: یگان‌های مقاومت لبنان در جنبش امل را به باقی ماندن در حالت آماده باش دعوت می‌کنیم تا به دشمن اسرائیلی بفهمانند که هر وجب از خاک لبنان مقاوم است و ارتش، ملت و مقاومت معادله سه گانه‌ای است که از لبنان در مقابل این تجاوزگری‌ها محافظت می‌کند.

بری ادامه داد: از پنج سال گذشته مذاکرات برای ترسیم مرزهای دریایی و خشکی میان لبنان و اسرائیل با نظارت سازمان ملل در جریان است اما آنها هربار از زیر بار تعهداتشان شانه خالی می‌کنند. یک چالش بزرگ وجود دارد که یک خطر برای جامعه لبنان به شمار می‌رود. همچنین سلاح خطرناکی نیز وجود دارد که ارزش‌ها و اخلاق را با استفاده از قرص‌های پنتاگون و هروئین هدف گرفته است و ما معتقدیم که دشمن به دنبال رواج آن میان جوانان است. از مقاومت اجتماعی می‌خواهیم تا از سیستم ارزش‌ها محافظت کرده و این خطر را دفع کند.

نبیه بری در ادامه گفت: ما به تلاش خود برای آزادی امام موسی صدر و دو تن از همراهان ایشان از زندان‌های لیبی ادامه می‌دهیم و هدفی جز آزادی آن‌ها نداریم، تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که آنها از زندانی به زندان دیگر منتقل شده‌اند و آزادی آنها برای من به عنوان رئیس جنبش امل یک تعهد است. ما هیچ گونه سازشی با طرف لیبی مگر پس از روشن شدن این مسئله نداریم. ما از دولت لبنان می‌خواهیم تلاش‌های خود را برای تشویق مقام‌های لیبی به منظور همکاری جدی در خصوص روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر به کار گیرد. بازپرس قضایی در رابطه با ناپدید شدن امام موسی صدر و دو همراه وی تحقیقاتی را انجام داد اما  وزارت امور خارجه لیبی از اعلام آنها خودداری کرد.

وی تأکید کرد: فلسطین مسئله محوری و اصلی ما باقی خواهد ماند و بر این اساس، معامله قرن با وجود همه تشویق‌ها، تهدیدها و وعده و وعیدها برای اجرای آن منجر به شکست خواهد بود. پس از مسأله فلسطین تراژدی یمن است و من فریاد می‌زنم که زبان مذاکره در مورد یمن بسیار سودمندتر از جنگ است. این جنگ یمن را در معرض تجزیه قرار می‌دهد.

این مقام لبنانی در ادامه با اشاره به بحران سوریه نیز تصریح کرد: سوریه همچنان و با وجود کسب پیروزی‌های میدانی در معرض توطئه قرار دارد. چه نقشه‌ای برای شمال سوریه کشیده می‌شود؟  لبنان به آنچه در سوریه رخ می‌دهد توجه دارد و ما از وحدت ملت این کشور حمایت می کنیم. ما مخالف محاصره و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در چهل و یک سال گذشته هستیم، این تحریم‌ها فقط به دلیل موضع اصولی ایران در دفاع از فلسطین علیه این کشور وضع شده است.

بری در پایان از اهالی شهر صور در جنوب لبنان و جنبش امل خواست تا دو هفته دیگر در انتخابات میان دوره‌ای شرکت کرده و حسن عزالدین، نامزد حزب‌الله را به عنوان کاندیدای خود برای پر کردن شکاف در پارلمان انتخاب کنند.

از سوی دیگر، میشل عون در توییتی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دو تن از همراهان ایشان عنوان کرد: در این سالروز تعالیم و رویکردهای ایشان را به یاد می‌آوریم که مدت‌هاست یک ستون ملی بوده است و هر زمان لبنانی‌ها در اطراف آنها جمع می‌شدند برای آنها ثابت می‌شد که که قدرت آنها در وحدت آنهاست و تنها راه خروج از بحران‌ها همزیستی و وحدت است.

سعد حریری نیز در توئیتی با نبیه بری، حامیان و خانواده امام موسی صدر ابراز همبستگی کرد.

ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان هم به همین مناسبت گفت: که تحت هر شرایطی و به هر قیمتی باید حقیقت درباره ربوده شدن امام موسی صدر مشخص شود.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن