ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109878
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
  • 104 بازدید
  • ارسال توسط :
دومین سفر هیأت «شورای انتقالی جنوب یمن» به عربستان سعودی

دومین سفر هیأت «شورای انتقالی جنوب یمن» به عربستان سعودی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت «شورای انتقالی جنوب یمن» به ریاست «عیدروس قاسم الزبیدی» برای دومین بار جهت گفت‌وگو و مذاکره، وارد جده، شهر ساحلی در غرب عربستان سعودی وارد شد. «نزار هیثم»، سخنگوی این شورا شامگاه سه‌شنبه (۱۲ شهریور) در توییتر خود نوشت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت «شورای انتقالی جنوب یمن» به ریاست «عیدروس قاسم الزبیدی» برای دومین بار جهت گفت‌وگو و مذاکره، وارد جده، شهر ساحلی در غرب عربستان سعودی وارد شد.

«نزار هیثم»، سخنگوی این شورا شامگاه سه‌شنبه (۱۲ شهریور) در توییتر خود نوشت که عیدروس به همراه هیأت همراه خود که متشکل از هیأت رئیسه شورای انتقالی جنوب است، بنا به درخواست وزارت خارجه سعودی وارد شهر جده شده‌ است.

این دومین سفر هیأت شورای انتقالی جنوب یمن به عربستان سعودی جهت مذاکره با دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربــِّه منصور هادی»، به عربستان سعودی سفر می‌کند. 

 


هیأت شورای انتقالی به ریاست الزبیدی (از راست دوم)

 

هیأتی از این شورا که مورد حمایت امارات عربی متحده است، بیست و نهم مرداد به منظور گفت‌وگو‌ها با دولت هادی وارد جده شده بود ولی اعضای این دولت حاضر به گفت‌وگو با هیأت اعزامی نشده بود (جزئیات بیشتر).

عربستان سعودی که خود رهبری ائتلاف نظامی در یمن را برعهده دارد، بعد از سقوط مشکوک شهر عدن، پایتخت دولت موقت منصور هادی به دست نیروهای تحت امر شورای انتقالی در نوزدهم مرداد ماه، تلاش کرده است طرفین درگیر را به میز مذاکره کشانده و بین آن‌ها مصالحه برقرار کند.

با این حال، دولت هادی هرگونه مذاکره با «شورشیان و کودتاچیان» شورای انتقالی را منوط به عقب‌نشینی آن‌ها از مناطق «اشغال شده» دانسته و خواهان برخورد شدید و نظامی با این شورا است.

در مقابل نیز شورای انتقالی جنوب یمن به ریاست الزبیدی، به دفعات اعلام کرده است که از مناطقی که اخیرا به تصرف خود درآورده، عقب‌نشینی نخواهد کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن