ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 109922
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
  • 132 بازدید
  • ارسال توسط :
آغاز مذاکرات غیر مستقیم میان دولت هادی و حامیان امارات در جده

آغاز مذاکرات غیر مستقیم میان دولت هادی و حامیان امارات در جده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرانجام با گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز درگیری‌ها میان دولت منصور هادی و شورای انتقالی جنوب، سرانجام هیأت‌های طرفین در جده حاضر شدند. یک منبع وابسته به دولت هادی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که دولت مستعفی سرانجام با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرانجام با گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز درگیری‌ها میان دولت منصور هادی و شورای انتقالی جنوب، سرانجام هیأت‌های طرفین در جده حاضر شدند.

یک منبع وابسته به دولت هادی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که دولت مستعفی سرانجام با مذاکرات بدون پیش شرط با شورای انتقالی جنوب موافقت کرده است؛ اما هنوز مشخص نیست که دوطرف چه زمانی رو در رو به مذاکره بنشینند.

موافقت دولت هادی با انجام مذاکره بدون پیش شرط با شورای انتقالی جنوب در حالی است که «احمد المیسری» وزیر کشور دولت منصور هادی ساعاتی پیش گفته بود که هیچ مذاکره‌ای با شورای انتقالی جنوب صورت نخواهد گرفت و مذاکرات باید با امارات به عنوان عامل اصلی تمامی اتفاقات انجام پذیرد.

اسپوتنیک در ادامه به نقل از منابع خود نوشت که دولت سعودی رایزنی‌های جداگانه‌ای با هر دو هیأت حاضر در جده انجام داده و تلاش می‌کند نظرات طرفین را به یکدیگر نزدیک کند. رسانه‌های دیگر از جمله رویترز و شبکه الجزیره نیز به نقل از منابع خود گفته‌اند که مذاکرات غیر مستقیم در جده آغاز شده است.

بنابراین گزارش، «معین عبدالملک» نخست‌وزیر دولت هادی به همراه معاون خود و معاون منصور هادی و رئیس دفتر منصور هادی اعضای این هیأت هستند. «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی جنوب یمن نیز شب گذشته در رأس یک هیأت پنج نفره وارد جده شد و گفت که قرار است دو مدت دو روز با مقامات سعودی گفت‌و‌گو کند.

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات نیز در صفحه توئیتر خود از مذاکرات میان دولت منصور هادی و شورای انتقالی یمن به گرمی استقبال و ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات موفقیت‌آمیز باشد. او در ادامه نوشت که همه باید علیه انصارالله یمن متحد شوند و اختلافات را کنار بگذارند.

از فردای سقوط عدن به دست شبه نظامیان شورای انتقالی، در ۱۹ مرداد گذشته دولت سعودی از این شورا و دولت منصور هادی خواست تا در جده گرد هم آمده و مذاکره کنند. اما تا کنون تمام تلاش‌های ریاض برای کنترل بحران از جمله اعزام کمیته آتش‌بس به «عدن» شکست خورده است.

پیش از این دولت مستعفی یمن عقب‌نشینی شورای انتقالی جنوب از تمامی سازمان‌ها و اماکن نظامی را به عنوان پیش شرط مذاکرات اعلام کرده بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن