ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 110055
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
تحریف و خرافه در عزاداری‌ها امام حسین(ع)نقشه و دسیسه دشمن است

تحریف و خرافه در عزاداری‌ها امام حسین(ع)نقشه و دسیسه دشمن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از پردیس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین توسلی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس اظهار کرد: هفده شهریور روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی است، پدیده‌ای که با وجود توسعه علم و فناوری در جهان هنوز افراد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از پردیس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین توسلی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس اظهار کرد: هفده شهریور روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی است، پدیده‌ای که با وجود توسعه علم و فناوری در جهان هنوز افراد بی‌سواد بسیاری داریم.

وی گفت: در زمان پیروزی جمهوری اسلامی نرخ بی‌سوادی در سطح شهرها و روستاهای کشور بیش از 40 درصد بود، اما امروز نهاد نهضت سوادآموزی که به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد قدم‌های بزرگی برداشته و امروز در آموزش و پرورش واحد فعالی اقدام به هدایت افراد بی‌سواد می‌کند.

توسلی با بیان اینکه سالگرد جمعه سیاه و خونین شهریور 1357 را در پیش داریم اذعان کرد: میدان ژاله خیابان شهدا و خیابان هفده شهریور، در ماه رمضان آن سال شاهد تظاهرات مردمی بود اما از زمین و هوا به سوی مردم گلوله زدند و بسیاری از افراد پاک را به شهادت رساندند که یادشان را گرامی می‌داریم.

امام جمعه پردیس افزود: دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری تاسوعا و عاشورا را در پیش داریم اما امروز نخستین جمعه محرم مصادف شد با همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(ع) که در بیش از 6 هزار نقطه داخل کشور و بیش از 45 کشور دنیا این همایش برگزار شد که نشان می‌دهد این همایش در کنار عاشورا جهانی شده است.

وی ادامه داد: هیات‌های مذهبی باید قوی‌تر و روز به روز بهتر حرکت کنند تا بهره‌برداری خوب و کیفی‌سازی هیات مذهبی را شاهد باشیم، همچنین هیات‌ها باید از واعظ و سخنران مذهبی استفاده کنند زیرا وجود علما برای هیات‌ها برکت دارد و اخلاق را گسترش می‌دهند.

توسلی اضافه کرد: در دهه هفتاد پس از بررسی‌های سازمان سیا که به دنبال علت پیروزی انقلاب اسلامی بودند، متوجه شدند شیعه دو بال دارد یکی بال سبز انتظار فرج و یک بال سرخ عاشورا که نمی‌توانند این دو بال را قطع کنند.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: مراجع در زمان غیبت وظیفه سنگینی بر عهده دارند زیرا دشمنان عاشورا را نمی‌توانند حذف کنند، افراد بسیاری مانند شاه در طول سال‌های قبل تلاش کردند این رسم را از بین ببرند اما موفق نشدند.

وی افزود: دشمن انتظار فرج، عاشورا و مرجعیت را نمی‌تواند بگیرد، سازمان سیا نقشه ای برای منبرهای کشورمان کشید و به دنبال تحریف ایجاد کردن رفتند.

توسلی افزود: اگر امروز متن‌هایی غیر متعارف در مداحی‌ها گنجاده می‌شود، ابزار موسیقی، هروله کردن، لخت شدن و غیره را مشاهده می‌کنیم، تمام دسیسه دشمنان است.

امام جمعه پردیس ادامه داد: برهنه شدن در هیئت‌ها، قمه زدن و بسیاری از این خرافات نیز از اقداماتی است که اشکال شرعی دارند. 

وی اضافه کرد: متاسفانه علم کشی در خیابان‌ها مجددا راه افتاده که توصیه ما به روسای هیات‌ها کنار گذاشتن این رسم غلط است.

امام جمعه پردیس با تاکید بر مقابله با خرافات عزاداری افزود: در این باره باید قیام همگانی شود و مردم درمقابل خرافات ایستادگی کنند و با این قیام می‌توان این خرافات را رفع و نسبت به تطهیر مراسم عاشورا اقدام کرد و باید مسلمانان بدانند همه ما مدیون عاشورا و قیام امام حسین (ع) هستیم.

وی درباره گام سوم و تعلیق مفاد برجام نیز گفت: از امروز این گام برداشته می‌شود و این تعلیق در پژوهش، تحقیق و توسعه هسته‌ای بود که با هزاران ساعت کار جوانانمان در این حوزه با آن مخالفت و از ادامه آن جلوگیری شد.

توسلی ادامه داد: این صنعت خاص جزء حریم‌های اصلی دنیای استکبار است اما ما این توانمندی را با تلاش جوانانمان بدست آوردیم و براساس مفاد برجام توسعه، تحقیق و پژوهش که محدود شده بود از امروز آزاد می‌شود.

وی بیان کرد: پس از برجام از چند هزار سانتریفیوژ تنها یک هزار عدد باقی مانده بود و اگر امروز مسوولان صلاح بدانند جوانانمان را برای تحقیقات به سایت فردو منتقل کرده تا پیشرفت و توسعه این صنعت را شاهد باشیم.

توسلی تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر پس از توقیف کشتی ایرانی توسط انگلستان و سقوط پهباد آمریکایی در دو و سه حوزه جبهه مقاومت در حال پیشرفت است، بعد از انصراف امارات و خروجشان از جنوب یمن و خلیج عدن طرفداران عربستان و امارات به جان هم افتادند.

امام جمعه پردیس افزود: پهبادهای انصار یمن با حمله موشکی به مناطق مختلف عربستان خطر بزرگی را متوجه این کشور کردند که عربستان از امریکا برای میانجیگری با یمن درخواست کمک کرد  اما جبهه مقاومت مذاکره را رد کردند و این نشان از قدرت این جبهه دارد.

وی ادامه داد: چندی پیش با حرکات موذیانه رژیم غاصب صیهونیستی دو نفر از نیروها حزب الله در لبنان به شهادت رسیدند و با مانور پهبادی قصد زهر چشم گرفتن و اقدامات جاسوسی را داشتند. 

توسلی اضافه کرد: پس از این حمله سید حسن نصرالله در تلویزیون با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری گفت «وقت بزن درو تمام شده، آمدید و دو تن از نیروهای ما را به شهادت رساندید و آسمان هوایی لبنان را شکستید و منتظر انتقام باشید». 

امام جمعه پردیس تصریح کرد: پس از این سخنان آتش به جان اسرائیل افتاد و بخشی از روستاهای شمال فلسطین اشغالی و جنوب لبنان را تخلیه و عقب‌نشینی کردند و بلافاصله درب پناهگاه‌هایشان را باز کردند و پروازها کنسل، محدود و یا مسیرشان را تغییر دادند.

وی افزود: دشمن به حزب الله لبنان گفت، اگر حمله نکنید از لیست تحریم و لیست سیاه خارج می‌شوید اما حزب الله به این سخنان و دروغ‌های آمریکایی توجه نکرده و طی عملیاتی موشکی را به سوی وسیله نقلیه نیروهای غاصب صیهونیستی که حامل تعدادی از عنصرهای قوی این رژیم بود شلیک کردند و همچنان این ترس ادامه دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن