ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 110057
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
آماده‌باش قبائل استان المَهَره یمن برای مقابله با حامیان امارات

آماده‌باش قبائل استان المَهَره یمن برای مقابله با حامیان امارات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی سالم الحریزی» رئیس کمیته تحصن کنندگان در استان المهره که علیه حضور ارتش عربستان سعودی در این استان از مدت‌ها پیش شکل گرفته، در خصوص حمله شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب به این استان هشدار داد. او در گفت‌و‌گو با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی سالم الحریزی» رئیس کمیته تحصن کنندگان در استان المهره که علیه حضور ارتش عربستان سعودی در این استان از مدت‌ها پیش شکل گرفته، در خصوص حمله شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب به این استان هشدار داد.

او در گفت‌و‌گو با آژانس روزنامه‌نگاری یمن گفت که پس از تهدیدات شورای انتقالی جنوب و عناصر «النخبة الشبوانیه» که تحت حمایت امارات هستند، قبائل استان «المهره» در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

الحریزی تأکید کرد: اگر شورای انتقالی یا هر عضو ائتلاف عربی در فکر رسیدن به مرزهای [استان] ما باشد ما آماده مبارزه هستیم و هرگز استان خود را به هیچ یک از طرف‌ها تسلیم نخواهیم کرد.

او در ادامه از شورای انتقالی جنوب یمن خواست تا ارتباط خود را با امارات قطع کرده و از جدایی‌طلبی دست بردارد. او این شورا را یکی از گروههای سیاسی در جنوب یمن دانست و گفت که شورا حق ندارد خود را نماینده جنوب یمن بداند.

شورای انتقالی جنوب که در یک ماه گذشته با دولت منصور هادی درگیر شده و توانسته کنترل استان «عدن» را در دست بگیرد، تهدید کرده است که قصد دارد دایره نفوذ خود را به استان‌های دیگر از جمله «حضرموت» و «المهره» نیز گسترش دهد. اما در مقابل قبائل استان المهره نه تنها با حضور این شبه‌نظامیان مخالفند بلکه از اواخر سال ۲۰۱۷ علیه حضور ارتش سعودی در این استان نیز دست به تحصن و اعتراض زده‌اند.

 

دولت سعودی در سال‌های اخیز تلاش کرده نفوذ نظامی و اقتصادی خود را در استان المهره افزایش دهد و در کنار آن خط لوله نفت خود را از طریق این استان به سمت دریای عرب انتقال دهد.

در همین راستا «احمد بلحاف» مسئول روابط خارجی تحصن کنندگان المهره نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که پروژه‌های به اصطلاح «توسعه» عربستان در المهره «پوششی برای فساد» است و اینکه دولت سعودی هیچ برنامه‌ای برای توسعه ندارد.

او هدف اصلی دولت ریاض را پوشش نظامی و اطلاعاتی برای اشغال کامل استان المهره دانست.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن