ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 110121
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۶:۳۸
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
سازمان ملل: هر دو ساعت یک زن یمنی جان خود را از دست می‌دهد

سازمان ملل: هر دو ساعت یک زن یمنی جان خود را از دست می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل اعلام کرد که هر دو ساعت یک زن یمنی به خاطر عوارض وضع حمل و زایمان و کاهش سطح حمایت مالی از روند درمان، جان خود را از دست می‌دهد. سازمان ملل تاکید کرد، ۱۰۰ بیمارستان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل اعلام کرد که هر دو ساعت یک زن یمنی به خاطر عوارض وضع حمل و زایمان و کاهش سطح حمایت مالی از روند درمان، جان خود را از دست می‌دهد.

سازمان ملل تاکید کرد، ۱۰۰ بیمارستان در این کشور تعطیل شده است و تعطیلی بیمارستان‌هایی که تحت پوشش صندوق سازمان ملل هستند، بر زندگی بیش از یک میلیون زن یمنی تاثیر خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش سازمان ملل، از مجموع ۲۶۸ بیمارستان تحت پوشش صندوق سازمان ملل در یمن ۱۰۰ بیمارستان بسته شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه سپتامبر جاری ۷۵ بیمارستان دیگر  به خاطر کاهش کمک‌های مالی تعطیل شود.

در این گزارش آمده است: بسته شدن بیمارستان‌های تحت پوشش صندوق سازمان ملل بر بیش از یک میلیون زن یمنی تاثیر می‌گذارد و روند تعطیلی بیمارستان‌ها در یمن به طور مستقیم بر زندگی حدود ۶۵۰ هزار زن که نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی دارند، تاثیر خواهد گذاشت.

در همین راستا، ناتالیا کانیم، مدیر اجرایی صندوق سازمان ملل تصریح کرد: بیش از یک میلیون زن یمنی به شدت به تأمین حمایت‌های مالی کافی نیاز دارند تا امکان دسترسی‌شان به خدمات درمانی بارداری که جانشان را نجات می‌دهد، از دست ندهند.

کانیم گفت، برآوردها نشان می‌دهد که هر دو ساعت یک بار، یک زن یمنی به دلیل تبعات بارداری و زایمان جان خود را از دست می‌دهد.

طبق اعلام صندوق سازمان ملل، حامیان مالی بین‌المللی در  کنفرانس تعهدات در فوریه گذشته مبلغ ۲.۶ میلیارد دلار را با هدف حمایت مالی از تلاش‌های بشردوستانه در یمن اختصاص دادند. با این حال تاکنون شرکای سازمان ملل و امور بشردوستانه کمتر از نیمی از این مبلغ را دریافت کرده‌اند.

این صندوق همچنین اعلام کرد: در سال جاری میلادی از مجموع ۱۱۰ میلیون دلار که برای حمایت مالی از فعالیت بیمارستان‌ها در یمن نیاز بود، تنها ۳۳ میلیون دلار دریافت شده است، امری که شرایط را به توقف خرید داروها و تجهیزات پزشکی سوق داد.

صندوق سازمان ملل طرف‌های حامی مالی را به تامین حمایت مالی به صورت فوری برای ادامه و از سرگیری امکانات بهداشتی برای زایمان و برنامه‌هایی که با خشونت جنسی مبارزه می‌کند، تشویق کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن