ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 110203
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :
بیانیه مشترک عربستان و امارات در حمایت از دولت مستعفی یمن

بیانیه مشترک عربستان و امارات در حمایت از دولت مستعفی یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان و امارات به عنوان دو عضو اصلی ائتلاف متجاوز به یمن در پی تشدید درگیری‌ گروه‌های نیابتی‌شان در جنوب این کشور، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند تا به اختلافات دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) و «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان و امارات به عنوان دو عضو اصلی ائتلاف متجاوز به یمن در پی تشدید درگیری‌ گروه‌های نیابتی‌شان در جنوب این کشور، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند تا به اختلافات دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) و «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب یمن، متحد ابوظبی) پایان دهند.

در همین راستا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی امروز یکشنبه بیانیه‌ای مشترک برای حمایت از دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» منتشر کردند.

ابوظبی و ریاض در این بیانیه مشترک، از پاسخ مثبت دولت مستعفی یمن و المجلس الانتقالی الجنوبی به دعوت عربستان سعودی برای گفت‌وگو میان دو طرف درگیر در جنوب یمن استقبال و بر «ضرورت همکاری با یکدیگر و عدم تفرقه و دو دستگی» تاکید کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است: «امارات و عربستان با همکاری و هماهنگی طرف‌های یمنی پایبندی به آتش‌بس و توقف درگیری‌ها را زیر نظر گرفته و تلاش می‌کنند زمینه را برای انجام گفت‌وگوی سازنده در راستای پایان اختلافات دو طرف فراهم کنند».

پیشتر دولت هادی گفت‌وگو با المجلس الانتقالی الجنوبی را که متحد ابوظبی است، رد کرده و گفته بود که حاضر است فقط با امارات گفت‌وگو کند. 

بر اساس این بیانیه مشترک، دو کشور بر اهمیت توقف کامل درگیری‌ها در جنوب یمن و عدم هرگونه تحرک یا اقدام و انجام فعالیت‌هایی نظامی علیه دیگر جریان‌ها تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، عربستان و امارات همچنین «بر ادامه تلاش دولت مستعفی در راستای حفظ ارکان و نهادهای دولتی و شکست طرح ایرانی‌ها و حوثی‌ها در یمن» تاکید کردند.

این بیانیه مشترک پس از آن صادر شده که قبایلی در جنوب یمن دیروز (شنبه) پس از تشکیل جلسه در استان أبین با صدور بیانیه‌ای خواستار مقابله با عناصر وابسته به المجلس الانتقالی الجنوبی (متحد امارات) شدند.

در بیانیه دیروز قبایل استان ابین از ائتلاف سعودی خواسته شده تا در خصوص حمله هوایی امارات علیه عناصر تحت حمایت دولت مستعفی یمن در اواخر ماه آگوست گذشته (هفتم شهریورماه) توضیح دهد.

الجزیره نیز گزارش کرد، رؤسا و شیوخ قبایل استان ابین در ادامه بیانیه خود خواستار مداخله سازمان ملل و انجام تحقیقات لازم درباره حادثه «کشتار صدها نفر» در حمله هوایی امارات به نیروهای متحد هادی در جنوب یمن شدند(جزئیات بیشتر).

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن