ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 110209
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :
یمن|بازداشت خانگی هادی در عربستان/ فروش شش میلیارد پوندی سلاح انگلیس به ریاض

یمن|بازداشت خانگی هادی در عربستان/ فروش شش میلیارد پوندی سلاح انگلیس به ریاض

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی «نبأ»، مصطفی نعمان سفیر سابق یمن در اسپانیا فاش کرد که عبدربه منصور هادی منصور رئیس جمهورمستعفی و فراری یمن در شهر ریاض پایتخت عربستان تحت بازداشت کامل خانگی […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی «نبأ»، مصطفی نعمان سفیر سابق یمن در اسپانیا فاش کرد که عبدربه منصور هادی منصور رئیس جمهورمستعفی و فراری یمن در شهر ریاض پایتخت عربستان تحت بازداشت کامل خانگی قرار دارد.

نعمان در توییتی نوشت: در جریان سفر اخیرم به ریاض یقین کردم که هادی تحت بازداشت خانگی قرار گرفته است و نمی‌تواند هرگونه دستوری داده یا با تصمیمی موافقت کند؛ مگر با جازه یک کمیته ویژه سعودی و از طریق دو فرزندش جلال و ناصر و نیز عبدالله العلیمی مدیر دفتر و منشی ویژه اش.

نشست سعودی- اماراتی درباره عدن/ ابوظبی شروط منصور هادی را رد کرد

وی افزود: دفتر ریاست جمهوری هادی تصمیمات را بسیار تصادفی می‌گیرد. اما مطمئن شدم که هادی تحت بازداشت خانگی قرار دارد و بدون اجازه مدیر دفتر و منشی ویژه اش و دو فرزندش نمی‌تواند کاری کند و این چهار نفر تنها به هادی دسترسی دارند.

در ادامه حملات دوجانبه دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن و مجلس شورای انتقالی مورد حمایت امارات به یکدیگر، یکی از سفرای سابق یمن بار دیگر به امارات به خاطر حمایت از شورای انتقالی جنوب و موضعگیری آن در قبال عبدربه منصور هادی به شدت حمله کرد.

عبدالوهاب طواف سفیر سابق و حامی عبدربه منصور هادی با انتقاد شدید از حمله رسانه های اماراتی به هادی نوشت: امارات کشوری کوچک در زمینی است که قبلا بخشی از ساحل عمان بود و تعداد ساکنان آن اندازه یک شهر کوچک در اطراف یمن بود. از جنبه نظری بخشی از ائتلاف (متجاوز به یمن) است، اما هادی و مردم و سرزمین یمن را به طرز پلیدی مورد تمسخر قرار داده است.

عربستان از دولت هادی و امارات از مجلس انتقالی جنوب یمن حمایت می‌کنند. شبه نظامیان دوطرف اخیرا در جنوب نبردهای شدیدی با هم داشته اند. شبه نظامیان مجلس انتقالی جنوب که گرایش جدایی طلبی دارد و خواهان جدا شدن جنوب یمن از شمال است، در نهایت توانست کنترل عدن و زنگبار را بدست بگیرد و شبه نظامیان هادی به استان شبوه فرار کردند. حال امارات و عربستان در تلاش برای نشاندن دوطرف پای میز مذاکره برای مهار اختلافات هستند.

بیانیه ای مشترک عربستان و امارات درباره درگیری‌های عدن

در همین راستا، عربستان و امارات در بیانیه ای مشترک بر لزوم آنچه آن را «توقف حملات رسانه ای فتنه انگیز و تشدید کننده اختلافات» دانستند، تاکید کردند.

این بیانیه همچنین از پاسخ مثبت دولت هادی و شورای انتقالی به دعوت عربستان برای گفت وگو استقبال و  ادعا کرد: ما بر تداوم فضای مثبت برای پایان دادن بحران حوادث اخیر در عدن و ابین و شبوه تاکید می‌کنیم.

این بیانیه بر اهمیت توقف کامل هرگونه تحرک یا فعالیت نظامی یا اقدامات علیه دیگر طرف ها یا دارایی های عمومی و خصوصی تاکید کرد.

این بیانیه درحالی صادر شده است که پیشتر نیز شورای انتقالی و دولت هادی در شهر ریاض درباره خروج شبه نظامیان این شورا از مقرهای دولتی و نظامی عدن به توافق رسیده بودند و کمیته های نظامی نیز از سوی عربستان برای نظارت بر این خروج به عدن فرستاده شد اما در نهایت شورای انتقالی با خروج از این مقرها مخالفت کرد و نبردهای شدید در گرفت و در نهایت باعث سیطره کامل شورای انتقالی بر شهرهای عدن و زنگبار مرکز استان ابین شد و شبه نظامیان هادی به شبوه عقب نشینی کردند.

در همین حال، روزنامه عدن الغد به نقل از دو منبع دولت هادی و یک منبع در فرماندهی ائتلاف متجاوز به یمن از خروج شبه نظامیان شورای انتقالی از کاخ ریاست جمهوری «کاخ المعاشیق» در شهر عدن خبر داد که مقر دولت هادی به شمار می‌رود.

این منابع گفتند: شبه نظامیان اماراتی مواضع خود را کاملا تخلیه کرده و تانک ها و زرهپوش ها و سلاح های سنگین خود را به سمت مقر اصلی خود در منطقه البریقه بردند.

آنها در عین حال گفتند: شماری از فرماندهان اماراتی همچنان در کاخ المعاشیق در انتظار رسیدن یک هواپیمای نظامی برای انتقال آنها به مقر فرماندهی ائتلاف هستند.

آبزرور: آمار فروش سلاح های انگلیس فراتر از کمک ها به یمن

روزنامه آبزرور انگلیس در اشاره به سلاح های خریداری شده عربستان از انگلیس از آغاز تجاوزخود به یمن نوشت: سود فروش سلاح ها از میزان کمک های انسانی ارائه شده به یمن بیشتر شده است.

لایما گراهام هاریسون در گزارشی نوشت: سودی که انگلیس از فروش سلاح به عربستان و کشورهای ائتلاف در یمن برده است، هشت برابر بیشتر از کمک هایش به غیرنظامیان محاصره شده به علت نبردهای جاری در یمن است.

این نویسنده به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از سازمان آکسفام اشاره کرد و نوشت: براساس گزارش این سازمان، انگلیس 770 میلیون پوند غذا و دارو و سایر کمک ها را به غیرنظامیان در یمن در طول نیم دهه گذشته ارایه داده است که یمن را به ششمین کشوردریافت کننده کمک های انسانی انگلیس تبدیل کرده است، اما همزمان فروش سلاح به ائتلاف (متجاوز به یمن) در طول همین مدت 6 میلیارد و 200 میلیون پوند بوده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن