ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 110553
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
  • 104 بازدید
  • ارسال توسط :
آمریکا برای جبران کسری تولید نفت عربستان اعلام آمادگی کرد

آمریکا برای جبران کسری تولید نفت عربستان اعلام آمادگی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی آمریکا و کاخ سفید حملات پهپادی ارتش یمن به تاسسیسات نفتی آرامکو عربستان در روز شنبه را محکوم کرده و  از آمادگی آمریکا برای تامین نفت مورد نیاز بازار جهانی خبر دادند. […]

آمریکا برای جبران کسری تولید نفت عربستان اعلام آمادگی کردبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی آمریکا و کاخ سفید حملات پهپادی ارتش یمن به تاسسیسات نفتی آرامکو عربستان در روز شنبه را محکوم کرده و  از آمادگی آمریکا برای تامین نفت مورد نیاز بازار جهانی خبر دادند.

جود دیر، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: «ایالات متحده حملات امروز به زیرساخت‌های حیاتی انرژی را محکوم می‌کند. اقدامات خشونت‌بار علیه مناطق و تاسیسات غیرنظامی که برای اقتصاد جهانی حیاتی هستند، فقط تعارض و بی‌اعتمادی را عمیق‌تر می‌کند.»

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا نیز با حمایت از رژیم سعودی اعلام کرد آمادگی دارد تا از ذخایر استراتژیک نفت این کشور برداشت و برای جبران کسری نفت عربستان به بازار جهانی تزریق کند.

وزیر انرژی آمریکا همچنین از مدیران این وزارتخانه خواست با سازمان بین‌المللی انرژی (IEA) همکاری کنند تا در صورت نیاز گزینه‌های ممکن برای اقدام سراسری جهانی را بررسی کنند.

پیش از این وزیر انرژی عربستان سعودی، توقف نیمی از تولیدات نفت این کشور را در پی حمله پهپادی ارتش یمن به تاسسیسات نفتی آرامکو تایید کرد.

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: «حمله به پالایشگاه‌های بقیق و میدان نفتی خریص شرکت آرامکو موجب توقف موقت تولید نفت در این دو مجموعه نفتی شد.»

عبدالعزیز بن سلمان مدعی شد: «این حملات تروریستی، تهدیدی برای اقتصاد جهان به شمار می‌رود. جامعه جهانی باید به نوبه خود برای حفاظت از منابع انرژی در برابر تروریسم اقدام کند. جامعه جهانی باید با عاملان این خرابکاری‌ها و حامیان مالی آن‌ها مقابله کند.»

وزیر سعودی گفت: «شرکت آرامکو در حال ارزیابی اثرات این حمله بوده و طی ۴۸ ساعت آینده اطلاعات متعاقب و به‌روز رسانی‌شده درباره این اتفاق را اعلام می‌کند.»

محمد البخیتی، از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، در گفتگو با شبکه الجزیره با اشاره به حمله روز شنبه رزمندگان یمنی به تأسیسات شرکت آرامکو و آتش‌سوزی گسترده در این تأسیسات نفتی و همچنین اعتراف رژیم سعودی به آن، تهدید کرد اگر عربستان سعودی به تجاوز و حملاتش به یمن پایان ندهد، رزمندگان یمنی، ریاض، پایتخت عربستان را به تصرف خود در خواهند آورد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن