ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 110658
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۵:۲۶
  • 110 بازدید
  • ارسال توسط :
واکنش ترامپ به حملات به تاسیسات نفتی عربستان

واکنش ترامپ به حملات به تاسیسات نفتی عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق به نقل از اسکای‌نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به حملات پهپادی اخیر نیروهای انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان، توییت‌هایی منتشر کرده است. دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «با توجه به حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق به نقل از اسکای‌نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به حملات پهپادی اخیر نیروهای انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان، توییت‌هایی منتشر کرده است.

دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «با توجه به حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که ممکن است روی قیمت نفت تاثیر داشته باشد، مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را در صورت نیاز صادر کرده‌ام، به اندازه‌ای که بازارها نفت کافی داشته باشند.»

بیشتر بخوانید: ترامپ منکر اظهارات خود درباره مذاکره با ایران شد ترامپ مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را صادر کرد

ترامپ افزود: «به تاسیسات عرضه نفت عربستان سعودی حمله شده‌ است. دلایلی وجود دارد که باور کنیم مقصر را می‌شناسیم، بسته به تائید (این‌که عامل حملات کیست) آماده اقدام نظامی هستیم.»

وی اضافه کرد: «ولی منتظریم تا پادشاهی (سعودی) بگوید به باور آن‌ها چه کسی عامل حملات بوده، و این‌که تحت چه شرایطی دست به اقدام خواهیم زد.»

شنبه‌ شب ترامپ طی گفت‌وگویی تلفنی با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی، تأکید کرد که واشنگتن از ریاض برای دفاع از عربستان حمایت می‌کند.

انصارالله یمن، روز شنبه دو پالایشگاه آرامکو به نام‌های «خریص» و «بقیق» را هدف حمله 10 فروند پهپاد ارتش یمن قرار داد.

به گفته وزیر انرژی عربستان، در نتیجه حملات نیروهای انصارالله 50 درصد از صادرات نفتی عربستان سعودی مختل و متوقف شده است.

شماری از تحلیلگران نفتی گفته‌اند اگر عربستان نتواند تولید نفت خود را به سرعت به سقف قبل از حملات برساند، از روز دوشنبه به قیمت هر بشکه نفت 5 تا 10 دلار اضافه خواهد شد و ممکن است قیمت آن به 100 دلار در هر بشکه هم برسد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن