ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 110766
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۷:۱۹
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :

شاهزاده سعودی، جنبش ضد بن سلمان تأسیس کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شاهزاده «خالد بن فرحان آل سعود» معارض دولت سعودی که در آلمان به سر می‌برد، شب گذشته (دوشنبه) با انتشار ویدئویی ضمن اعلام تأسیس جنبش «آزادی برای فرزندان شبه جزیره عربی» خواستار تدوین قانون اساسی برای پادشاهی سعودی شد. به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شاهزاده «خالد بن فرحان آل سعود» معارض دولت سعودی که در آلمان به سر می‌برد، شب گذشته (دوشنبه) با انتشار ویدئویی ضمن اعلام تأسیس جنبش «آزادی برای فرزندان شبه جزیره عربی» خواستار تدوین قانون اساسی برای پادشاهی سعودی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از الخلیج آنلاین، او در این ویدئو که در یوتیوب بارگذاری شده است، گفت که با گذشت سه سال از ولی‌عهدی «محمد بن سلمان» نقش و جایگاه حاکم در عربستان به درجه خدایی رسیده است که امر می‌کند و اطاعت می‌شود؛ در حالی که بر حق نیست.

خالد بن فرحان در ادامه با انتقاد از ملک سلمان، گفت که او فردی را در جایگاه ولایت‌عهدی گمارده که شایستگی آن را ندارد و حکومت سعودی در عهد ملک سلمان و پسرش موجب بدنامی عربستان و افول جایگاه این کشور در سطوح عربی، اسلامی و بین‌المللی شده است.

این شاهزاده در تبعید سعودی، در ادامه افزود که در راستای تغییر اصول اساسی در عربستان عمل خواهد کرد، اصولی که به گفته وی در جهت منافع دیگران قرار گرفته و به بدترین شکل در آمده است.

 وی در بخشی از سخنان خود گفت تعداد پناهجویان سیاسی در دوره بن سلمان در نتیجه سرکوب و بازداشت فعالان مدنی افزایش یافته است. او گفت: « من به تمامی پناهجویان سیاسی کمک خواهم کرد تا بتوانند از کشورهای اروپایی پناهندگی سیاسی بگیرند و مورد حمایت واقع شوند.»

به گفته او، جنبشی که تأسیس کرده تمام تلاش خود را می‌کند تا خواسته‌های سیاسی‌اش مورد توجه مقامات سعودی قرار گیرد. هدف این جنبش نیل به آزادی سیاسی، تأسیس پارلمان، تدوین قانون اساسی و مشارکت مردمی در تصمیمات سیاسی و در نهایت حاکمیت قانون عنوان شده است.

او با اشاره به بازداشت تاجران و شاهزادگان در عربستان گفت که این اقدامات موجب محکومیت دولت سعودی در مجامع بین‌المللی و از سوی دیگر کاهش سرمایه‌گذاری و ایجاد مشکلات اقتصادی در عربستان شده است.

ارتش سعودی اعتقادی به جنگ یمن ندارد

«خالد بن فرحان آل سعود» در ادامه به جنگ یمن و هزینه‌های نظامی دولت سعودی پرداخت و و در ابتدا تأکید کرد که علت شکست‌های ریاض در جنگ یمن به این دلیل است که نیروهای نظامی سعودی اعتقادی به این جنگ ندارند.

او تأکید کرد که وجدان انسانی نظامیان عربستان بر حق بودن این جنگ را نمی‌پذیرد و دولت سعودی با ائتلاف با «کوچک‌ترها» خود را در موضع دشمنی با تمامی ملت عربی و اسلامی قرار داده است.

به گفته وی کشور عربستان در دوره بن سلمان به بازویی برای مبارزه با اسلام و مسلمین و ملت عرب در همه مکان‌ها تبدیل شده و ولی‌عهد سعودی با حمله به یمن، عربستان را در معرض یک تهدید امنیتی واقعی و خطرناک قرار داده است.

خالد بن فرحان سپس به حجم خریدهای تسلیحاتی اشاره کرد و گفت که در سه سال گذشته هزینه‌های نظامی به میزان ۱۱۲ درصد (یک سوم بودجه کل عربستان) افزایش یافته اما با توجه به حجم این خریدها، تهدیدات امنیتی کاهش نیافته است.

او در پایان گفت که جنبش «آزادی برای فرزندان شبه جزیره عربی» از درون خاندان سعودی سربرآورده تا در مقابل اقدامات «خاندان سلمان» بایستد و همه باید برای آزادی مردم عربستان تلاش کنند.

این شاهزاده سعودی که در سال ۲۰۰۴ برای مدوا به آلمان رفته بود هرگز حاضر به بازگشت به عربستان نشد. حکومت سعودی تا کنون بارها برای استرداد وی به عربستان تلاش کرده است. خود وی نیز در مصاحبه‌ای در ۱۵ مارس گذشته با شبکه المیادین از چندین بار تلاش نیروهای امنیتی سعودی برای ترور خود خبر داده بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن