ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 110829
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۵:۱۶
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
تماس تلفنی ماکرون با ولی‌عهد سعودی درباره حادثه آرامکو

تماس تلفنی ماکرون با ولی‌عهد سعودی درباره حادثه آرامکو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» روز سه‌شنبه (شب گذشته) با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، تلفنی گفت‌وگو کرد.  خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) نوشت، ولی‌عهد سه‌شنبه، تماسی از امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دریافت کرد و در این گفت‌وگو، حمله به تأسیسات نفتی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» روز سه‌شنبه (شب گذشته) با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، تلفنی گفت‌وگو کرد. 

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) نوشت، ولی‌عهد سه‌شنبه، تماسی از امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دریافت کرد و در این گفت‌وگو، حمله به تأسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو بررسی شد. 

شرکت آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان سعودی و بزرگ‌ترین شرکت نفتی دنیاست که بامداد شنبه در چند تأسیسات وابسته به خود در دو منطقه بقیق و خریص، هدف حملات تلافی‌جویانه ارتش یمن قرار گرفت و تولید حدود پنج میلیون بشکه نفت متوقف شد. 

به نوشته واس، رئیس جمهور فرانسه بر لزوم اینکه عربستان نباید در مقابل دیدگان دنیا در مقابل این حملات ضعف نشان بدهد، تأکید کرده است.

امانوئل ماکرون همچنین از آمادگی کشورش برای مشارکت در تحقیقات کارشناسان بین‌المللی برای یافتن منبع حملات خبر داد. 

در همین ارتباط، «ژانو ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه دیروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در «قاهره» تصریح کرد که پاریس هیچ شواهدی در اختیار ندارد که نشان بدهد پهپادها از چه محلی به سمت تأسیسات نفتی عربستان ارسال شده است (جزئیات بیشتر).

شب گذشته «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی جدید سعودی در کنفرانسی خبری از بازگشت تولید نفت کشورش به میزان قبل از حملات (حدود ده میلیون بشکه در روز) خبر داد.

در حالی که یمن اعلام کرده در واکنش به حملات سعودی به یمن و جنگ و محاصره پنج ساله این کشور در حال دفاع از خود است، از اینکه برخی کشورها حمله تلافی‌جویانه صنعاء را محکوم کرده و عربستان سعودی را به دلیل بمباران یمن محکوم نمی‌کنند، بشدت انتقاد کرد.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارلله در بیانیه‌ای ضمن بیان اینکه، «جامعه جهانی باید به جای محکوم کردن یمنی‌ها، جنایت و کشتار چند ساله سعودی‌ها در یمن را محکوم کنند»، گفت: کسانی که به دنبال ثبات بازار نفت هستند، باید از ائتلاف سعودی بخواهند به تجاوزات و محاصره خود علیه یمن پایان دهد (جزئیات بیشتر).

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن