ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 110874
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۱۵
  • 70 بازدید
  • ارسال توسط :
نانو امروز به یک الگوی دست یافتنی و موفق در تمام ابعاد تبدیل شده است

نانو امروز به یک الگوی دست یافتنی و موفق در تمام ابعاد تبدیل شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم اختتامیه نهمین مسابقه ملی نانو که صبح امروز با حضور مسئولان دانشگاه‌ها و نفرات برگزیده در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بهترین جلساتی که برگزار می‌شود، جلساتی است […]

نانو امروز تبدیل به یک الگوی دست یافتنی و موفق در تمام ابعاد شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم اختتامیه نهمین مسابقه ملی نانو که صبح امروز با حضور مسئولان دانشگاه‌ها و نفرات برگزیده در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بهترین جلساتی که برگزار می‌شود، جلساتی است که در آن جوانان علمی ما میزبان آن هستند.

وی ادامه داد: یک واقعیت مهم در دنیا وجود دارد و اینکه قدرت علم تعیین کننده قدرت علمی در جهان است و رهبری نیز همواره به این موضوع تاکید کرده اند که علم قدرت است.

رستمی افزود: آمار‌هایی که دیده یا شنیده می‌شوند از کشتار جمعی بشر نشان دهنده آن است که گاهی موتور محرک علم به دست نااهلان افتاده شاید یک زمانی چنگیز مغول برای کشتن ۲۰۰ هزار انسان ماه‌ها می‌جنگید، اما حالا برخی کشور‌ها با دو بمب چنین تعدادی از انسان‌های بی گناه را می‌کشند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروز در کشور‌های مختلف دنیا حضور دانش در توسعه قدرت‌ها نقش مهمی دارد، اما اینکه از آن چگونه استفاده شود مهم‌تر است؛ ما شاهد آن هستیم که کشوری مثل یمن آماج حملات پیشرفته‌ترین بمب‌ها است برای کشته شدن یکسری انسان‌های پابرهنه‌ای که آب و غذای آشامیدنی مناسب ندارند آن هم توسط کشوری که حقوق بشر را رعایت نمی‌کند، اما رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل می‌شود و آب هم از آب تکان نمی‌خورد.

وی تصریح کرد: ما امروز در شرایطی قرار داریم که دانشجو و استاد ایرانی در سخت‌ترین شرایط تحریمی توانسته روی پای خود بایستد حتی می‌بینیم که دکتر سلیمانی به خاطر یک خرید یک چیت ساده که در بازار هم فراوان است بدون دادگاهی شدن در زندان به سر می‌برد و این یعنی ما در برابر مشکلات مقاومت کرده ایم.

رستمی تاکید کرد: امروز جوانان ما در دانشی که نیازمند پیچیده‌ترین تجهیزات و وسایل است توانسته رشد چشمگیری داشته باشد به نحوی که در جهان جزو افتخار آفرینان است و ما هم امروز شاهد یک صحنه افتخارآمیز هستیم که باید الگوی سایر بخش‌ها باشد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: ما در حال حاضر در جهان و در تولید علم جایگاه چهارم را داریم، اما شاید در تبدیل آن به محصول آنچنان که باید موفقیتی کسب نکرده ایم یا حتی در شرایطی امکان صادرات محصولات مان نیز وجود نداشته باشد.

وی گفت: نانو امروز تبدیل به یک الگوی دست یافتنی و موفق در تمام ابعاد شده است و ما باید در سایر بخش‌ها نیز از آن الگو بگیریم نه آن گونه که برخی مدیران ما در تلویزیون می‌گویند باید مدیر از خارج وارد کنیم.

رستمی افزود: اگر قرار بود مدیر از خارج وارد کنیم هرگز به این پیشرفت‌ها دست پیدا نمی‌کردیم و مسئولان ما باید بدانند که اگر کار را به جوانان فرهیخته، دانشمند و توانمند بسپارند قطعا پیشرفت خواهیم کرد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جوانان ایرانی با تکیه بر علم خود توانستند پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکا را ساقط کنند شاید جالب‌تر این باشد که آن‌ها چند روز بعد از ما تشکر کردند که پهپاد سرنشین دار آن‌ها را مورد اصابت قرار نداده ایم و این یعنی ما روی پای خودمان ایستاده ایم.

وی تاکید کرد: جوانان ایرانی ثابت کرده اند بدون اینکه از کشوری صدقه علمی دریافت کنند با مطالعه تحقیق و تجربه به این دستاورد‌های رسیده اند و امروز توان بازدارندگی کشور افزایش یافته است.

رستمی گفت: در زمان جنگ ایران و عراق دشمن که از همه کشور‌ها مورد حمایت همه جانبه قرار می‌گرفت ما محتاج واردات سیم خاردار بودیم، اما امروز توانسته ایم به علوم مهمی که در اختیار برخی کشور‌ها است دست یابیم و به همین خاطر است که دشمن شرایط تحریمی را ایجاد کرده که نمی‌توانیم توان دانش بنیان خود را صادر کنیم.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در حوزه‌های علمی و پزشکی پیشرفت‌های بسیار کرده ایم، اما عقب ماندگی ۲۰۰ ساله را با این شتاب جبران نمی‌توان کرد بلکه باید راه‌های میان بر در عرصه‌های صنعت و فناوری پیدا شود و از سوی دیگر مسئولان بدانند که فناوری‌های نو جای تمرین، خطا و تجربه است تا به نتیجه برسد و این نتیجه عاقبت ایران را روشن‌تر خواهد کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن