ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 111187
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۷:۱۲
  • 68 بازدید
  • ارسال توسط :

در جنگ تحمیلی اسلامیت و انسانیت خود را نشان دادیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز (یکشنبه) در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در وهله اول باید این سؤال را از خودمان بپرسیم که چرا به دفاع خود در جنگ تحمیلی دفاع مقدس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز (یکشنبه) در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در وهله اول باید این سؤال را از خودمان بپرسیم که چرا به دفاع خود در جنگ تحمیلی دفاع مقدس می‌گوییم؟ نکته اساسی در تقدس این است که وابسته به خداوند باشیم و هر کاری که برای خدا باشد آن کار قدسیت پیدا می‌کند. خود دفاع چون دستور الهی است، ذاتاً مقدس است، اما تجاوز به یک کشور مستقل مورد تأیید خداوند نیست.

وی افزود: تمام جنگ‌های اولیای خدا و اسلام دفاعی بوده است. دفاع کار مقدسی است و حتی خداوند انگیزه دفاع را به حیوانات هم داده است تا از آشیانه خود دفاع کنند. در سال 1359 ایران را بمباران کردند، ابتدا به سازمان ملل شکایت کردیم، اما چون سازمان ملل هم از خودشان بود هیچ پاسخ مثبتی به ایران نداد و دیگر چاره‌ای جز دفاع نمانده بود.

امام جمعه اصفهان، گفت: دفاع ذاتاً مقدس است، اما دفاع ناجوانمردانه صحیح نیست، اینکه برای دفاع منازل مسکونی را بمباران کنند و افراد بی‌گناه را بکشند دیگر دفاع جنبه تقدس پیدا نمی‌کند. عظمت کار ما این است که دفاع ایران در جنگ مقدس بود به طوری که امام راحل بیش از یک سال اجازه بمباران عراق را نمی‌دادند چراکه معتقد بودند ممکن است افراد غیرنظامی کشته شوند، اما وقتی حملات دشمن افزایش یافت اگر دفاع متقابل نمی‌کردیم تعداد بیش‌تری از مردم خودمان کشته می‌شدند.

طباطبایی نژاد، ادامه داد: دستور اسلام این است که هنگام دفاع بازار و خانه‌های مردم آسیب نبینند و سعی مسئولان کشور در جنگ تحمیلی این بود که افراد غیرنظامی در عراق کشته نشوند. چون ما در دفاعمان مسائل انسانی را رعایت کردیم جنگ 8 ساله، دفاع مقدس لقب گرفت و در جنگ تحمیلی اسلامیت و انسانیت خود را نشان دادیم.

وی با بیان اینکه حملات عربستان به یمن مصداق جنایت است،  تصریح کرد: سعودی‌ها حتی به مجالس عروسی یمنی‌ها حمله می‌کنند اما مقاومت یمن تنها به مراکز نظامی عربستان حمله می‌کند، پس یمنی‌ها هم دفاع مقدس دارند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در جنگ تحمیلی پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زده شد، افزود: در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب شکسته شد و هم‌اکنون نیز که پهپاد آمریکا را سرنگون کردیم و کشتی انگلیس را توقیف کردیم باز هم هیچ غلطی نتوانستند بکنند. وقتی 10 پهپاد یمنی به پالایشگاه پیش رفته عربستان حمله می‌کنند و آن‌ها توان مقابله ندارند نشان می‌دهد که چقدر ضعیف هستند و از بدبختی می‌گویند این حملات کار ایران است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن