ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 111294
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۲۱
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
وزیر خارجه انگلیس از پاسخ دیپلماتیک برای عملیات آرامکو گفت

وزیر خارجه انگلیس از پاسخ دیپلماتیک برای عملیات آرامکو گفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) برخلاف ادعای نخست‌وزیر این کشور، گفت که به دنبال راهکار دیپلماتیک برای بازگرداندن ثبات به منطقه غرب آسیا هستند. راب طی پیامی در صفحه شخصی توئیتر خود ضمن متهم کردن ایران به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) برخلاف ادعای نخست‌وزیر این کشور، گفت که به دنبال راهکار دیپلماتیک برای بازگرداندن ثبات به منطقه غرب آسیا هستند.

راب طی پیامی در صفحه شخصی توئیتر خود ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در عملیات پهپادی مقاومت یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی، نوشت: «انگلیس باور دارد که بسیار محتمل است ایران مسئول حمله غیرقانونی و ظالمانه به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی باشد».

وی در ادامه افزود: «ما با شرکای بین‌المللی خود برای یافتن پاسخ دیپلماتیک محکم [به ایران] و بازگرداندن ثبات به منطقه تلاش می‌کنیم. مباحثات در نشست هفتاد و چهارم مجمع عمومی سازمان ملل گامی بعدی است».

 

پیش از این «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس مستقیما ایران را به انجام حمله به پالایشگاه و میدان نفتی شرکت آرامکو متهم کرده اما تهدید کرده بود شاید گزینه نظامی را برای پاسخ دادن به ایران در نظر بگیرند (جزئیات بیشتر).

در روزهای گذشته پس از عملیات ارتش و انصارالله یمن علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی در مناطق «بقیق» و «خریص»، آمریکا و عربستان سعودی که در مقابله با تسلیحات یمنی‌ها ناکام مانده‌اند، ایران را عامل این ناکافی معرفی کرده‌اند. واشنگتن و ریاض مدعی هستند که ارتش یمن توان انجام چنین عملیات پیچیده‌ای را نداشته است، بنابراین این ایران بوده که این عملیات را انجام داده است.

سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز با رد این ادعا، گفت دلیل اتهام‌زنی به ایران این است که آمریکا و عربستان باور نمی‌کنند ملت یمن با دستان خالی، به چنین توانمندی‌هایی دست یافته باشند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در سفری منطقه‌ای به عربستان سعودی و بعد از آن امارات عربی متحده رفته، روز پنجشنبه مدعی شده بود کشورش همچنان به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز در منطقه و ایجاد ائتلاف است و این در حالی است که ظریف به «تهدید دنیا» و «تهدید‌های خود به جنگ در منطقه» ادامه می‌دهد. (جزئیات بیشتر)

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن