ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 111342
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۵:۴۶
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :
1293 شهید از 9 کشور جهان در قم مدفون هستند

1293 شهید از 9 کشور جهان در قم مدفون هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایسنا، احمد حاجی زاده، شامگاه دوشنبه در یکصد و دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: در قرآن کریم بارها تاکید شده است که از وقایع تاریخی درس عبرت بگیریم؛  یکی از وقایعی که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایسنا، احمد حاجی زاده، شامگاه دوشنبه در یکصد و دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: در قرآن کریم بارها تاکید شده است که از وقایع تاریخی درس عبرت بگیریم؛  یکی از وقایعی که برای ما درس عبرت خواهد بود، واقعه عاشوراست.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند باید ببینیم بعد از 50 سال از بعثت دین مبین اسلام، چه حادثه‌ای اتفاق افتاد که همه افراد جمع شدند و فرزند رسول خدا را به بدترین شیوه به شهادت رساندند.

حاجی زاده بیان کرد: ما نیز باید مراقب باشیم که به بیراهه نرویم، وقتی دشمن در میدان جنگ با حمایت 80 کشور از ما شکست خورد، تمرکز خو را روی جنگ نرم گذاشت.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان قم در بهمن سال 99 خاطرنشان کرد: طبق تاکیدات رهبری، وظیفه کنگره‌های شهدا رساندن صدای شهدا به گوش مسئولان و مردم و نسل جوان است و ما تلاش داریم این پیام شهیدان را منتقل کنیم.

رئیس ستاد کنگره شهدای قم گفت: این شهداء، پاره‌های تن ملت و بهترین جوانان کشور بودند که جان خود را فدای اسلام و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب کردند، ما باید گنجینه دفاع مقدس را صیانت و یاد شهداء را زنده نگهداریم.

وی افزود: هم اکنون 1 هزار و 293 شهید بین المللی از 9 کشور جهان در قم مدفون هستند و باید با برنامه‌های فرهنگی این شهدا را به جهان معرفی کنیم.

حاجی زاده بیان کرد: یکی از وظایف مهم کنگره شهدا، تولید آثار ماندگار فرهنگی برای شهداست تا این آثار به جریانی فرهنگی تبدیل شود، هنر این است که سیره شهدا را به قشر خاکستری جامعه منتقل کنیم و گرنه انقلابیون که نیاری به معرفی سیره شهداء ندارند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان، ارزشها را کمرنگ کردند، امروز نگران کشف حجاب و برداشتن روسری‌ها هستیم، باید بتوانیم ارزشها را احیاء کنیم و با فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را به سمت و سوی ارزشها ببریم.

رئیس ستاد کنگره شهدای قم گفت: ۸۰ درصد جوانان قم به طور میانگین بیش از ۲ ساعت در فضای مجازی وقت سپری می‌کنند که روزانه 1 میلیون و 800 هزار ساعت می‌شود، در این راستا باید به تولید محتوای با ارزش در فضای مجازی بپردازیم.

وی افزود: موسسه‌های فرهنگی بزرگی در قم در سطح ملی فعالیت می‌کنند و این موسسات باید سیره شهداء قم را به بهترین نحو معرفی کنند.

حاجی زاده بیان کرد: 17 کمیته ذیل ستاد کنگره شهدای استان قم تشکیل شده است که 13 کمیته کشوری و 4 کمیته استانی است و فعالیت‌ها را دنبال می‌کند؛ نخستین کنگره شهدای قم در سال ۷۷ برگزار شد و تلاش می‌کنیم دومین کنگره را با شکوه‌تر و اثرگذارتر برگزار کنیم.

وی با قدردانی از تلاش شورای اسلامی شهر و شهردار قم در برنامه‌های فرهنگی در رابطه با دفاع مقدس عنوان کرد: شورای اسلامی شهر یکی از افتخارات مهم قم است و پاکدست‌ترین و با تجربه‌ترین افراد در آن خدمت می‌کنند و خوشبختانه شهرداری نیز با قوت برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در قم فعال است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن