ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 111350
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۶:۲۱
  • 110 بازدید
  • ارسال توسط :
وزیر خارجه لبنان: همانطور که حمله به یمن را محکوم نکردیم حمله به تأسیسات سعودی را محکوم نمیکنیم

وزیر خارجه لبنان: همانطور که حمله به یمن را محکوم نکردیم حمله به تأسیسات سعودی را محکوم نمیکنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان بر اولین بار گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه «ال‌بی‌سی» (وابسته به القوات اللبنانیه) انجام داد و از جمله موضوعاتی که به آن پرداخت ایران و حزب‌الله بود. وی گفت: ما خواستار حفظ رابطه با ایالات متحده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان بر اولین بار گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه «ال‌بی‌سی» (وابسته به القوات اللبنانیه) انجام داد و از جمله موضوعاتی که به آن پرداخت ایران و حزب‌الله بود.

وی گفت: ما خواستار حفظ رابطه با ایالات متحده آمریکا، توسعه این رابطه و محکم کردن آن هستیم اما در مقابل، حزب‌الله را سازمانی تروریستی نمی‌دانیم. ما به عنوان دولت با صحبت سید حسن نصرالله درباره ایران موافق نیستیم، ما ( این موضوع) را توضیح داده‌ایم و او (نصرالله) این را می‌داند.

باسیل در پاسخ به این موضوع که آیا تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل وی نیز شود، گفت: اطلاعاتی در این باره ندارم، من وزیر خارجه لبنان هستیم و برخورد با من باید بر همین اساس باشد.

وی که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به همراه «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به نیویورک سفر کرده، تصریح کرد: در سفر فعلی‌ام درخواستی برای دیدار با مقامات آمریکایی نکرده‌ام.

باسیل درباره پاسخ حزب‌الله به تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت گفت: پاسخ حزب‌الله به تجاوز اسرائیل قواعد سال 2006 (جنگ 33 روزه) را بازگردند؛ ما خیر لبنان را می‌خواهیم و خواستار حفظ (قواعد) درگیری‌ در هر آنچه اتفاق می‌افتد، هستیم.

در سوم شهریورماه دو پهپاد صهیونیستی به ضاحیه بیروت تجاوز کرد که انفجار یکی از آنها باعث شد به ساختمان رسانه‌ای حزب‌الله خسارت‌هایی وارد شود. حزب‌الله در پاسخ به این موضوع، یک خودروی زرهی صهیونیستی را در شهرک آویویم منهدم و یک پهپاد صهیونیستی را ساقط کرد.

وی تأکید کرد: نمی‌خواهیم که لبنان در هیچ محوری چه ایرانی یا غیر آن باشد؛ ما در وزارت خارجه اصل بی‌طرفی را اجرا می‌کنیم. من مخالف اقدامات جنگی علیه یمن هستم اما بر اساس اصل بی‌طرفی نمی‌توانم زدن تأسیسات سعودی را محکوم کنم همانطور که نمی‌توانم زدن بیمارستان یمن را محکوم کنم.

باسیل درباره ترسیم مرزی میان لبنان و فلسطین اشغالی گفت: (مواضع) ایالات متحده به سمت اسرائیل مایل است اما میانجی‌گری این کشور در پرونده ترسیم مرزها خوب است و از آن استقبال شده است؛ همه طیف‌ها در لنبان خواستار گرفتن حقوق لبنان در این پرونده هستند (جزئیات بیشتر).

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن