ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 111362
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۷:۴۳
  • 105 بازدید
  • ارسال توسط :
لبنان|دیدار عون و ماکرون در نیویورک/ باسیل حمله آرامکو را محکوم نکرد

لبنان|دیدار عون و ماکرون در نیویورک/ باسیل حمله آرامکو را محکوم نکرد

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که میشل عون رئیس جمهور این کشور در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کرده است. بر اساس این گزارش در […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که میشل عون رئیس جمهور این کشور در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کرده است. بر اساس این گزارش در این دیدار بر اهمیت ادامه روند تعمیق روابط لبنان و فرانسه و تعهد به تقویت مناسبات دوجانبه تاکید شده است.

عون در این دیدار تاکید کرد که لبنان اصلاحات ساختاری خود را بنا به ملاحظات ملی و به صورت غیر مرتبط با توافقنامه‌های دیگر ادامه می‌دهد و یکی از این اصلاحات،‌اصلاح در بخش‌های مالی و اقتصادی است.

ماکرون نیز در این دیدار با طرح این موضوع که موضع لبنان و خسارت‌های وارد شده به اقتصاد این کشور را درک می‌کند، گفت که دعوت رئیس‌جمهور لبنان برای سفر به این کشور طی سال 2020 برای شرکت در جشنهای یکصدمین سال تشکیل لبنان بزرگ را می‌پذیرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان: نابودی اسرائیل قطعی است/ نقاط ضعف رژیم اسرائیل بسیار کُشنده استاخبار لبنان| تشریح برنامه میشل عون در سازمان ملل/ تاکید باسیل بر لزوم بازگشت آوارگان سوری

ریاست جمهوری لبنان همچنین اعلام کرد که در این دیدار موضوع آوارگان سوریه در لبنان و موانع فرا روی بازگشت آنها به کشورشان نیز مورد بررسی قرار گرفت. تاکنون حدود 360 هزار سوری داوطلبانه به کشور خود بازگشته‌اند و هیچ مشکلی در روند بازگشت و اقامت خود در این کشور نداشته‌اند.

حزب قومی اجتماعی سوریه: حفظ دستاوردهای مقاومت وظیفه‌ای همگانی است

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از معن حمیة از اعضای حزب سوری قومی اجتماعی بیانیه این حزب را قرائت می‌کرد، اعلام کرده مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیستی، ساختاری سازماندهی شده است که مبتنی بر قواعد محکم و اهداف استراتژیک است.

وی حفاظت از دستاوردهای مقاومت و تعمیق فرهنگ مقاومت و تثبیت این موضوع را مسئولیت تمام لبنانی‌هایی دانست که در این رویکرد حضور دارند. این موضوع مسئولیت تمام موسسات دولتی و دستگاه قضایی نیز به شمار می‌رود. این بیانیه از دستگاه قضایی خواسته است تا خیلی زود در خصوص شکایت‌های محور مقاومت نسبت به اقداماتی که در راستای تخریب وجهه مقاومت انجام می‌شود، وارد عمل شود.

حمیه درباره نقش مشکوک برخی مزدوران در لبنان هشدار داده و تاکید کرده که حزب قومی اجتماعی سوریه و رهبران آن در معرض این شایعات قرار دارند، علاوه بر این که شایعات مذکور تمام احزاب مقاومت و رهبران آن را شامل می‌شود. این موضوع تلاشی ناکام از سوی گروه‌هایی است که نتوانستند در جنگ جولای سال 2016 محور مقاومت لبنان را از بین ببرند.

باسیل حمله موشکی به آرامکو را محکوم نکرد

«جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان از محکوم کردن حمله اخیر پهپادهای ارتش یمن به پالایشگاه‌های نفتی آرامکو خودداری کرد. شبکه المیادین گزارش داد که باسیل دیشب در سخنانی گفت که «من نمی‌توانم حمله صورت گرفته به تاسیسات نفتی آرامکو را محکوم کنم، چون حمله به بیمارستان یمن هم (از سوی جامعه بین‌الملل) محکوم نشده بود.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی مرداد ماه سال گذشته بیمارستانی را در شهر الحدیده واقع در غرب یمن هدف قرار داده بودند که در پی آن حدود 60 نفر از غیرنظامیان کشته و بیش از 120 نفر زخمی شدند. ارتش یمن در تاریخ بیست و سوم شهریورماه سال جاری با استفاده از 10 پهپاد تهاجمی خود، دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکوی عربستان را هدف قرار داد.

حزب جعجع دولت را ترک نمی‌کند

سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی با اعلام اینکه این حزب دولت را ترک نخواهد کرد، تاکید کرد که نیروهای لبنانی دولت را می‌خواهد و کسی که دولت را نمی خواهد، این حزب را نیز نمی پذیرد.

وی با طرح این ادعا که محور ایرانی در منطقه در حال افول است، از میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست‌وزیر لبنان خواست تا سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را در ارتباط با اظهاراتش و آن چیزی که جعجع آن را تهدیدات لبنان خوانده است، بازخواست کند.

جعجع و حزب متبوع وی سابقه طولانی در همکاری با رژیم صهیونیستی دارند و جنایت‌های زیادی از جمله فاجعه صبرا و شتیلا را ضد مردم لبنان مرتکب شده‌اند، وی به علت همین جنایت‌ها به زندان افتاده بود، اما مورد عفو قرار گرفت و بار دیگر به عرصه سیاسی لبنان بازگشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن