ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 111494
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :

معادلۀ غربِ دو رو؛ کودکان یمن در برابر نفت عربستان!

العالم – یمن خبر: تعداد شهدای حملات جنگنده های ائتلاف متجاور سعودی – اماراتی – آمریکایی به یک خانه مسکونی در شهر قعطبه استان ضالع در جنوب یمن در روز سه شنبه گذشته به 16 شهید افزایش یافت که در میان آنها زنان و کودکان بودند و تلاش ها برای خارج کردن دیگر افراد از […]

العالم – یمن

خبر:

تعداد شهدای حملات جنگنده های ائتلاف متجاور سعودی – اماراتی – آمریکایی به یک خانه مسکونی در شهر قعطبه استان ضالع در جنوب یمن در روز سه شنبه گذشته به 16 شهید افزایش یافت که در میان آنها زنان و کودکان بودند و تلاش ها برای خارج کردن دیگر افراد از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

تحلیل:

این جنایت هولناک "واکنش" عربستان به حملات نیروهای یمنی به نظامیان سعودی در مرزهای مشترک و دو پالایشگاه نفتی شرکت آرامکو بود اما این واکنش و امثال آن جان دهها نفر از زنان و کودکان یمنی را در استان حجه، عمران و دیگر استان های یمن گرفته است.
غرب دست عربستان را برای کشتار فجیع مردم بی گناه یمن باز گذاشته است و هیچ کسی احساس عذاب وجدان نمی کند بلکه به سلاح های مدرنی که در اختیار قاتلان می گذارد، افتخار می کند و این در حالیست که جرایم و جنایات وحشیانه عربستان و امارات نادیده گرفته می شود جرایم و جنایاتی که با چراغ سبز آمریکا و غرب در حق کودکان و انسانیت انجام می شود و گویا در کره ای دیگر اتفاق می افتد. غرب دو رو با بی توجهی به این جرایم و جنایات وقتی که پالایشگاه های سعودی تخریب می شود، جار و جنجال به راه می اندازد و به حمایت از عربستان می پردازد.
جهان برای فرستادن کمیته های حقیقت یاب به عربستان برای بررسی مساله حملات هوایی به پالایشگاه های سعودی و پی بردن به عاملان آن می کوشد در حالی که این حملات حتی یک زخمی هم بر جای نگذاشت.
انسان به سختی می تواند به کنه دو رویی غرب در مساله تجاوز به یمن پی ببرد. در حالی که مردم یمن به دنبال بیرون کشیدن جگر پاره های خود از زیر آوار خانه های ویران تجاوزات ائتلاف سعودی هستند، غرب نگران نفت عربستان است و از آتش گرفتن پالایشگاه های سعودی دچار اندوه شده است و خواهان انتقام گرفتن است.
غرب دو رو که برای حقوق حیوانات داد وبیداد به راه می اندازد، کشتار مردم مظلوم یمن را نادیده می گیرد و تنها غصه اش به آتش کشیده شدن پالایشگاه های سعودی است. غرب به خودش این زحمت را نداد که کمیته ای حقیقت یاب به منطقه بفرستد تا درباره جرایم و جنایات ائتلاف سعودی تحقیق کند.
بی شک ایستادگی و پایداری مردم یمن ارزش آنها را افزون خواهد کرد مردمی که با حمله به پالایشگاه های آرامکو "بت" غرب را شکستند و معلوم شد که غرب بهره ای از وجدان انسانی نبرده است و وجدانش مرده است زیرا اگر وجدانش بیدار بود، در ازای بحران شدید 5 سالۀ یمنی ها که کار پیروانش در منطقه است، اقدامی انجام می داد و به کشتار زندانیان در استان ذمار در ابتدای ماه میلادی کنونی که 80 کشته و 70 زخمی و 20 ناپدید داشت، واکنشی نشان می داد.
ارتش و کمیته های مردمی یمن باید معادله ای را که غرب دو رو درپی تثبیت آن است، یعنی معادله "کوکان یمن در برابر نفت عربستان" به هم بریزند و برای این کار باید راه نَفَس عربستان را ببندند به این نحو که اصلی ترین منبع تأمین مالی ائتلاف متجاوز سعودی را بخشکانند زیرا همین منبع است که باعث می شود غرب چشمان خود را به روی جرایم و جنایات وحشیانه عربستان و متحدانش ببندد.. این منبع همان نفت است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن