ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 111681
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
۳۲ محصول دانش‌بنیان گواهینامه دریایی دریافت کردند

۳۲ محصول دانش‌بنیان گواهینامه دریایی دریافت کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت یکی از ارکان اصلی هر کشوری محسوب می‌شود، رکنی که می‌تواند سرنوشت اقتصادی هر دولت و کشوری را تعیین کند. این صنعت است که شاخصه‌ای […]

۳۲ محصول دانش‌بنیان موفق به اخذ گواهینامه دریایی شده‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت یکی از ارکان اصلی هر کشوری محسوب می‌شود، رکنی که می‌تواند سرنوشت اقتصادی هر دولت و کشوری را تعیین کند. این صنعت است که شاخصه‌ای می‌شود برای پیشرفت یا عدم پیشرفت یک کشور.

صنعت در دنیای امروز مقوله‌ای رو به رشد و گسترده شده است و به یک دریای بیکران می‌ماند که از هر طرف یک نیاز از جامعه را برطرف می‌کند. صنایعی که در نبودشان تامین خواسته‌های انسان بر زمین می‌ماند و پاسخی برای آن‌ها نخواهد بود. صنعت شامل مجموعه‌ای از بنگاه‌های اقتصادی است که نیاز‌های یک بازار مشخص را تأمین می‌کنند. صنعت را می‌توان بر اساس محصول یا نیاز تعریف کرد.

صنایع مختلفی در دنیا وجود دارد که هر کدام به یک نیاز نگاه می‌کنند. صنعت حمل و نقل، صنعت داروسازی، صنعت غذایی، صنعت کشاورزی، صنعت معدن و … بخش کوچکی از صنایعی است که دنیا بر مدار آن‌ها می‌چرخد و توسعه روز به روز آن‌ها نمادی است برای تعیین ثروت هر کشوری.

یکی از این صنایع کاربردی و مهم در هر کشوری صنعت حمل و نقل است که این صنعت خود زیرمجموعه هایی، چون دریایی، هوایی، زمینی، ریلی و … دارد. این صنایع در دنیا با کمک متخصصان داخلی هر کشوری و بهره گیری از فناوری‌های کاربردی در دیگر کشور‌ها مسیری رو به رشد را طی می‌کنند.

ایرانی کردن محصولات دریایی حمایت می‌شود
ایران کشوری است که این روز‌ها قدم در راهی نوین گذاشته است و برای توسعه صنایع مختلف از زیست بوم نوآوری و فناوری بهره می‌گیرد. زیست بومی که به دنبال حمایت از تولیدات و استاندارد‌سازی محصولات ساخت داخل است. محصولاتی که با ایده‌های خلاق و نوآورانه راه توسعه را در پیش گرفته اند و به یاری صنعت، مردم و اقتصاد کشور آمده اند.

یکی از صنایعی که در این روز‌ها به فضای نوین کسب و کار ورود کرده است، صنعت حمل و نقل دریایی است. صنعتی بزرگ و پر از نواقص فناورانه که فقط و فقط به همت جوانان تحصیل کرده داخلی و متخصصان می‌تواند به جایگاه واقعی خود برسد.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله نهاد‌هایی است که با تشکیل گروهی تحت عنوان گروه دریایی گام‌هایی در جهت توسعه این صنعت برداشته است و با یاری گرفتن از شرکت‌های دانش بنیان، در‌های جدیدی از ورود فناوری را به این عرصه پرتلاطم گشوده است.

یکی از این اقدامات، حمایت از استاندارد‌سازی محصولات دریایی ساخت داخل است. محصولاتی که به یمن خرید از دیگر کشور‌ها در سال‌های گذشته چندان توجهی به آن‌ها نمی‌شد و در حلقه تولید و تجاری سازی مغفول مانده بودند. اما در سال‌های اخیر که به رونق تولید داخل شهره است، تلاش می‌شود که بازار محصولات ساخت داخل رونقی دوباره بگیرد و این صنعت روی پای متخصصان ایرانی قد علم کند.

محصولات تولیدی که برای قابلیت استفاده در دریا یا به عبارتی تجاری‌سازی، نیاز به اخذ گواهینامه‌های دریایی دارند. به همین دلیل گروه دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در طی این چند سال تلاش کرده است تا اخذ گواهینامه‌های ضروری برای محصولات دریایی را تسهیل کند.

بر همین اساس نیز تاکنون ۳۲ محصول با حمایت ستاد موفق به اخذ گواهینامه دریایی شده‌اند که این عدد با تلاش شرکت‌های دانش بنیان و حضور متخصصان به عدد قابل قبولی خواهد رسید. این روند رو به رشد می‌تواند گواهی باشد بر آینده‌ای روشن در صنعت دریایی کشور. آینده‌ای متکی به توانمندی جوانان ایرانی و بر پایه محصولاتی بومی و داخلی.  

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن