ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 111689
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :

عربستان به پیشنهاد آتش‌بس صنعاء پاسخ نداده

العالم – عربستان سعودی روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» جمعه (پنجم مهر) مدعی شد، عربستان در واکنش به طرح ابتکاری دولت نجات ملی یمن برای توقف عملیات‌ها، پیشنهاد آتش‌بسی جزئی در چهار منطقه یمن داده است. در همین ارتباط، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به وبگاه لبنانی «العهد» گفت، طرف سعودی هیچ […]

العالم – عربستان سعودی

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» جمعه (پنجم مهر) مدعی شد، عربستان در واکنش به طرح ابتکاری دولت نجات ملی یمن برای توقف عملیات‌ها، پیشنهاد آتش‌بسی جزئی در چهار منطقه یمن داده است.

در همین ارتباط، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به وبگاه لبنانی «العهد» گفت، طرف سعودی هیچ پاسخی به پیشنهاد «مهدی المشاط» رئیس دولت نجات ملی از طریق کانال‌های مستقیم یا غیرمستقیم دریافت نکرده است.

وی افزود: تا زمانی که نیروهای ائتلاف متجاوز به حملات خود به اراضی یمن ادامه می‌دهند ما علاقه‌ای به پاسخگویی به اخبار روزنامه‌ها درباره پذیرش طرح ابتکاری (دولت نجات ملی) توسط عربستان نداریم.

وی ضمن اعلام اینکه طرح المشاط دامنه زمانی دارد، تصریح کرد: اگر پاسخی به این طرح داده نشود حملات موشکی و هوایی ما به عمق سعودی باز خواهد گشت تا اهداف مهم‌تر را هدف بگیرد. رهبری سعودی از این فرصت برای خروج آبرومندانه و کمترین خسارت ممکن استفاده کند زیرا (آنچه در ) آینده (می‌آید) بزرگتر است.

البخیتی افزود، طرح ابتکاری یمن شامل همه کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف سعودی و توقف حملات امارات به یمن نیز می‌شود و عدم ذکر حملات امارات در آن موضع ثابت یمن مبنی بر ضرورت عقب‌نشینی کامل نیروهای اماراتی از یمن را تغییر نمی‌دهد.

وی درباره برخی اخبار مبنی بر میانجی‌گری مسقط با هماهنگی آمریکا برای روند صلح در یمن گفت، واشنگتن یکی از طرف‌های حمله به یمن است و مذاکره با این کشور به معنای صحبت با طرف دشمن خواهد بود، ادامه جنگ یمن به نفع آمریکاست تا منطقه را به بازار فروش سلاح تبدیل کند.

البخیتی تأکید کرد: طرف یمنی نمی‌تواند به ایالات متحده اعتماد کند و نمی‌پذیرد که این کشور نقش میانجی داشته باشد. توقف تجاوز به یمن در راستای منافع مشترک طرف یمنی و سعودی و اماراتی است اما با منافع اقتصادی و راهبردی آمریکا در منطقه در تعارض است. نقش آمریکا نقشی تخریبی خواهد بود و رهبران سعودی و امارات باید این حقیقت را بفهمند.

مهدی المشاط حدود یک هفته پیش اعلام کرد، ارتش یمن به صورت داوطلبانه عملیات‌های خود علیه اهداف سعودی را متوقف کند و امید است که ریاض نیز به حملات خود پایان دهد اما ائتلاف سعودی از آن زمان تا کنون بیش از ۳۰۰ بار به یمن حمله هوایی کرده است.

فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن