ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 111757
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۷:۲۷
  • 66 بازدید
  • ارسال توسط :

واکنش وزیر دولت نجات ملی یمن به متهم کردن ایران در حمله به آرامکو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: هدف قرار دادن آرامکو بخشی از طرح نظامی ماست، من پیش از این نیز گفتم که ما عمق عربستان را هدف قرار خواهیم داد و عمق این کشور فقط آرامکو نیست بلکه تاسیسات مهم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: هدف قرار دادن آرامکو بخشی از طرح نظامی ماست، من پیش از این نیز گفتم که ما عمق عربستان را هدف قرار خواهیم داد و عمق این کشور فقط آرامکو نیست بلکه تاسیسات مهم دیگری نیز وجود دارد که اگر از بمباران ما دست بر ندارند، هر لحظه ممکن است هدف قرار گیرند.

هشام شرف در گفت وگوی اختصاصی با شبکه العالم گفت: حکومت صنعا حمله آرامکو را نوعی اظهار قدرت با هدف تحقق صلح و در راستای توازن قدرت تلقی می کند. ما اکنون قوی تر از گذشته هستیم و در صورتی که ائتلاف متجاوز به درخواست های صلح پاسخ ندهد، برای حملات دردناکتر بیش از هر زمان دیگری آماده هستیم و این مساله را باید تمام جهانیان بفهمند.

وی افزود: اتهام ایران به هدف قرار دادن تاسیسات آرامکو در عربستان در واقع برای کشاندن ایران به جنگهای جانبی است. حفظ امنیت و سلامت خلیج فارس و دریای سرخ و دریای عرب اولویتی برای ملتهای منطقه و از جمله ایران و یمن است. عربستان و آمریکا و کشورهای متحد آنها اصرار دارند که نیروهای ملی صنعا را شبه نظامیان توصیف کنند؛ اما به آنها می گوییم که این یک دولت است که نهادها و نیروهای مسلح و کمیته های مردمی و قبایل دارد و ما قدرتی در منطقه هستیم.

شرف بار دیگر تاکید کرد که آنها می خواهند ایران را به جنگهای جانبی بکشانند؛ اما ما می گوییم که ما قادر هستیم که مواضعی را بمباران کنیم و هدف قرار دهیم، همانطور که قادر هستیم سر میز مذاکره حاضر شویم.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن خاطر نشان کرد: ایران کشوری دوست و برادر است و از مدت ها پیش روابطی با ما دارد و این روابط همچنان پابرجا خواهد ماند. اگر ایران در رفع مظلومیت به ما کمک کند، ما نیز در کنار ایران خواهیم بود. ما در رابطه با کشورهای دیگر مانند روسیه و یا حزب الله و یا هر طرف دیگری نیز همانگونه هستیم زیرا ما با کسی هستیم که از ما حمایت می کند و از ما بهره برداری نمی کند و مسائل مشخصی را به ما دیکته نمی کند.

وی گفت: سران کشورهای منطقه باید بدانند که آمریکا و انگلیس و کشورهای غربی در درگیری ها و اختلافات منطقه ای آسیبی نخواهند دید، بلکه این کشورها و ملت های خودشان هستند که متضرر خواهند شد. کسی که به دنبال فروش سلاح است و می خواهد ائتلاف هایی تشکیل دهد و خلیج فارس را نظامی کند و کشتی ها و جنگنده هایی  را ارسال کند در واقع می خواهد “تجارت” کند. حفظ امنیت و سلامت خلیج فارس ودریای سرخ و دریای عرب اولویتی برای ملتهای منطقه و از جمله ایران ویمن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، مقامات سعودی پیش از این چندین بار مدعی شده‌اند که سلاح مورد استفاده در حمله به آرامکو ایرانی بوده است.

این ادعاها درحالی مطرح می شود که سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش از این اعلام کرده بود که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور صبح روز شنبه برابر با ۱۴ سپتامبر با ۱۰ پهپاد دو تاسیسات نفتی بقیق و خریص در شرقی‌ترین نقطه عربستان را در قالب عملیات دوم “توازن بازدارندگی” هدف گرفته است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن